Permalänk
Medlem

razer diomback göras om till en plasma?

Har en razer diomback går det att byta dom röda dioderna till blåa så det ser ut som en plasma? alla förutom "lasern" eller lyser den upp nått iny inuti musen? yänkte använda mig av classes 5 för 40kroners dioder

Visa signatur

Amd Athlon 2500@3200+ (barton) 1024. 9800pro .500Watt. miditower.
skriva?

Permalänk

men byta alla lysdioderna inklusive lasern det funkar oxo ju(det är väll bara en optisk?)

Visa signatur

AMD64 4000+ A8N32-SLI Deluxe 7800GT A-data 2GB Raptor 74Gb Seagate 250Gb
MyBook 320gb Lacie 300gb Lian Li PC-6070B-SE HIPER 580W Zalman CNPS7700-Cu Zalman VF900

Permalänk

tror inte lasern går att byta ut, då funkar den väl bara som en vanlig optisk mus?

Permalänk
Medlem

du kan byta ut dioden på läsaren också eftersom det är en optisk mus och ingen lasermus

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

lånar tråden lite hur isåfall skulle man byta dessa dioder jag är noobig på området så?

Visa signatur

trillade in

Permalänk

Är inte plasma joniserad gas med mycket hög temperatur?

Hursomhelst är det inte svårt att byta lysdioder i möss, är man bara bra på att löda och vänder lysdioden rätt så brukar det sällan vara några problem.

Visa signatur

Kan inget om mycket

Permalänk
Medlem

det är olika på olika möss.. du får öppna, löda loss och löda på en ny

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk

Är inte lättare att köpa en plasma?

Permalänk
Medlem

Re: razer diomback göras om till en plasma?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredGG
Har en razer diomback går det att byta dom röda dioderna till blåa så det ser ut som en plasma? alla förutom "lasern" eller lyser den upp nått iny inuti musen? yänkte använda mig av classes 5 för 40kroners dioder

har du en magma och vill göra den till en plasma eller funderar du på att köpa en för att sedan göra om?

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

det beror ju på om det är en högupplöst plasma eller bara HD ready...

eller pratar du om något helt annat? tex. Star Trek enterprise plasma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
det beror ju på om det är en högupplöst plasma eller bara HD ready...

eller pratar du om något helt annat? tex. Star Trek enterprise plasma?

musen som jag menar är razer diamondback magma och razer diamondback plasma

läs hela tråden nästa gång...

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

det var som fan...

Permalänk

dom snackar om färgerna röd och blå men ger dom betäckningen magma och plasma.

wasabi hur svårt kan det vara att scrolla upp till toppen av sidan och läsa?

jetage han ska troligtvis inte konvertera musen på något sätt utan bara byta ut dioder en typ av ljus källa efter som han skriver det

bara jag som har lärt mig läsa här lr?

Permalänk

jag har en "magma" och om det nu är en diod som sitter där så är det en väldigt "udda" diod, jag undrar om det ens är en lysdiod.

Permalänk
Inaktiv

Men..

Mej du kan inte bygga om din Magma till Plasma.

Plasma har ett osynligt ljus från dioden som lyser under musen.

Sen är det en vanlig blå diod i.

Du har förmodligen 2st röda diodrar i din Magma, en röd i botten och en röd som lyser.
Men du kan ju montera på en blå diod istället för den röda som lyser upp musen så får du en två färgad.

--

Dock kan du göra en Copperhead likande mus. Bara gör musen mattsvart. Skaffa glowwire för USB (5v) och montera i musen runt sidolisterna.
Visseligen missar du lite DPI och ett Razer märke om man jämnför med riktiga copperhead men ändå

Permalänk

ja, det stämmer, det sitter en liten jäkel under högra musknappen, om jag ser rätt

Permalänk
Medlem

har ingen sätt alla musmoddar där man byter förg från röd till tex blå... det är bara att byta ut som lysdioderna som sitter i musen till nya fina blåa Dom ska ju helst vara över 6000-7000 lcd för att musen ska funka korrekt.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk

du kan bara byta den där fram. Den som "styr" musen är väll ingen diod.. den kanske går att byta, men det är nog ingen bra ide´

Permalänk
Medlem

Den som styr musen är en helt vanlig diot, det här är ingen lasermus som en del kanske tror.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

ehh okej, menade bara att namnen var lite väl normala, alltså kunde bli associerade med massa, men visst.. Magma är rött och plasma är blått..

och går dessa på samma spänning undrar jag? men hur som helst..

Permalänk

Är det ingen som förstått att man använder röda dioder på alla optiska av en anledning.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

IR diod används på magma, så slipper man man det skarpa ljuset från vanliga optiska möss.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se