FIFA 06 - Tråd - guide/tips o trix

Permalänk

FIFA 06 - Tråd - guide/tips o trix

Tyvärr ifall ämnet fick dig att tro att det skulle finnas en färdig guide med tips o trix här.

Fifa 06 är ju ute och jag tycker det är ett grymt spel. Någon mer?

Det verkar finnas massa saker man kan göra med sina gubbar om man lyckas hitta rätt kombinationer med knapparna tillräckligt fort.

Skriv här i tråden om vad du tycker om spelet och ifall du har hittat någon info på nätet (eller i mataffären) som kan hjälpa att bli bättre och upptäcka nya saker i spelet.

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

Riktigt risigt att dom ändrade tillbaka till den där äckliga pilen när man ska skjuta frispark.
2005'ans frisparkar va bäst

Permalänk

Tycker FIFA 06 har gjort en liten upryckning från 2005an iaf, men mycket är fortfarande kasst; ljudet från klackarna är fortfarande bedrövligt Spelarna ser skitfula ut på nära håll, för pixligt. Man kan inte springa och dribbla lika bra som i Pro Evo 4. För lätt att göra mål i straffområdet, två av tre skott går in. Sedan är det omöjligt att få in en bra glidtackling för att AI:n fintas för bra Och hörnsystemet suger valross!
Jag tror att Pro Evo 5 kommer krossa FIFA 06

FIFA 06 får tre bollar av 5 möjliga

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

håller med om att hörnor och frisparkar är bedrövliga. Var mycket bättre i 2005

Men vad jag upptäckt i det här spelet är att det är mer tanke bakom spelet som krävs. I 2005 var det mer passa fort och springa.
Än så länge har jag inte lyckats komma helt fri med målvakten som man gjorde i 2005. Då kunde man ha halva planen för sig själv ibland.

För lätt att göra mål? Det är mycket möjligt.... jag tycker det är fruktansvärt svårt att komma förbi backlinjen och komma in i boxen och få till ett skott. Någon som kan ge tips? Tips på bra uppställningar för att spela antingen med mycket spel in i boxen eller inlägg från kanterna?!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk

Det jag menade är att det är ganska lätt att göra mål när man väl har tagit sig in i straffområdet, men du har rätt att det är svårt att komma förbi motståndarnas backlinje nu, det har dom gjort bra faktiskt! Jag får kanske sex, sju klara målchanser per match och då sätter jag iaf hälften av dom.

Kör inte med 4-4-2 om du ska skapa många målchanser, jag kör med Juve och ett 2-3-3-2 system vilket funkar bra offensivt, släpper in lite mycket mål kanske Blir ofta att man vinner med uddamål 3-2 eller 4-3

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Frisparkar.

Är det någon som kommit underfund med hur man skjuter bra frisparkar?
Som jag förstår det är det 3 knapptryckningar, men hur??

Få höra nu, någon som lärt sig skjuta?

Permalänk

vad jag har förstått så är det så att man håller in skott knappen och släpper den i det lilla området! något mer har inte jag sett.

Jag kör med uppställning 4-1-2-1-2 med AC Milan
jag har fruktansvärt svårt att göra mål. vad gör jag för fel, nästan alla matcher slutar 0-0, 1-0 eller så!
jag kontrolerar bollen bra på mittfält men jag får aldrig igenom bollen! jag kommer inte heller ut på kanterna för att göra inlägg! några tips?

sen undrar jag om någon lyckats använda de olika offensiva och deffensiva alternativen som finns. hur fungerar dom, när och var skall man använda dom? är de viktiga?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
jag kontrolerar bollen bra på mittfält men jag får aldrig igenom bollen! jag kommer inte heller ut på kanterna för att göra inlägg! några tips?

sen undrar jag om någon lyckats använda de olika offensiva och deffensiva alternativen som finns. hur fungerar dom, när och var skall man använda dom? är de viktiga?

Kör du med genomskärningar då? Det är ett måste för att komma igenom ju, om man inte kan komma igenom på kanterna med inlägg. Vilken svårighetsgrad kör du på?

Vi kanske skulle ta en match motvarandra så får jag se hur bra eller dålig du är

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Riktigt risigt att dom ändrade tillbaka till den där äckliga pilen när man ska skjuta frispark.
2005'ans frisparkar va bäst

Det är bara för att man alltid satte dem.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

För lätt att göra mål? Det är mycket möjligt.... jag tycker det är fruktansvärt svårt att komma förbi backlinjen och komma in i boxen och få till ett skott. Någon som kan ge tips? Tips på bra uppställningar för att spela antingen med mycket spel in i boxen eller inlägg från kanterna?!

Man får ofta bollen mitt på mittfältet och då är det bara att lägga en crossboll bakom deras backlinje och sedan springa.

Ang hörnsystemet och frisparkarna så är det på sätt och vis bättre nu.
Innan gjorde man mål på varje frispark som gick att få mot mål.
Nu gör man bara mål på var 3-4:e.
Och hörner är det fortfarande hur lätt som helst att göra mål på.
Bara att lägga en ganska kort hörna mot främre stolpen och sedan nicka in den där.

Visa signatur
Permalänk

jag kör på semi-proffs tror jag det heter!
jag lyckas inte göra genomskärare, motståndarna lyckas alltid blockera bollen eller så blir det offside.

jag trycker först på spelar rusning och sedan genomskärare mot den spelare jag vill. men icke!

jag har gjort allt för många mål med inlägg från kanten och nick och sedan mål på returen från målvakten.

men det är inga snygga mål....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag kör på semi-proffs tror jag det heter!
jag lyckas inte göra genomskärare, motståndarna lyckas alltid blockera bollen eller så blir det offside.
jag trycker först på spelar rusning och sedan genomskärare mot den spelare jag vill. men icke!
jag har gjort allt för många mål med inlägg från kanten och nick och sedan mål på returen från målvakten.
men det är inga snygga mål....

Jag hade samma problem, men sen började jag med att slå crossbollar över backlinjen.
Detta fungerar i 4 fall av 5.

Sen har jag även råkat ut för en stor bugg.
Jag gick på skott en bit utanför straffområdet, och jag ser bollen gå ca 1 meter utanför.
Då kommer det upp att jag har gjort mål och resultatet visar på 1-0.
Väldigt konstigt enligt mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fattar ingenting... spelarna bara lunkar omkring utan att göra något känns det som Tycker bättre om PES, där kan man göra mål utan att fatta något.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

Jag älskar det.

Vilken plattform spelar ni det på ?

Permalänk
Medlem

ISS PRO är det absolut bästa fotbollsspelet som finns. Ingen känsla alls i Fifa.

Visa signatur

This Thug Life stuff, it was just ignorance. My intentions was always in the right place. I never killed anybody, I never raped anybody, I never committed no crimes that weren't honorable-that weren't to defend myself.

Permalänk
Medlem

Jag spelar på PS2. Har ni kollat Credits/Medverkande?

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än jag som har följande problem? - Spelet hackar som tusan. Ca 1-2 fps oavsett grafikinställningar. Min dator borde prestera mycket bättre än så. Venice i 2.5Ghz, 1GB, 6800GT m.m. Alla andra spel flyter ju som de ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lumpa
Är det någon fler än jag som har följande problem? - Spelet hackar som tusan. Ca 1-2 fps oavsett grafikinställningar. Min dator borde prestera mycket bättre än så. Venice i 2.5Ghz, 1GB, 6800GT m.m. Alla andra spel flyter ju som de ska.

Är det demot eller hela?
Där ska vara ganska många som har problem med det.
Dock så flyter det på perfekt på min:

2.66
1024mb ram (även 512mb)
Geforce TI 4800

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plake
Jag spelar på PS2. Har ni kollat Credits/Medverkande?

Nej, vadå då? =/

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk

Jag lirar på PC, jag undrar om någon vet om man kan byta ut låtarna som spelas? Ifall man kan lägga in sina egna mp3 : or på något sett?

Vad beträffar göra mål så kör jag uppställing 3-5-2 och jag lyckas väldigt bra på mittfältet och har rätt lätt att komma igenom. Sedan gör den offensiva mittfältaren en crossboll förbi backlinjen som bägge anfallarna springer på.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får upp att när man ska välja språk så rullar dom förbi fort som fan.. nån som vet hur man fixar det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stuffi86
Är det bara jag som får upp att när man ska välja språk så rullar dom förbi fort som fan.. nån som vet hur man fixar det.

Kan hjälpa att dra ut en USB, drog ut USB-kabeln till min ratt, var den som spökade för mig iaf.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure

Permalänk
Medlem

Gillar detta bättre än 05:an. Men jag har ett par klurigheter (Xbox)

Jag har jättesvårt att dribbla av en motståndare. De går inte på finterna och sen blir man av med bollen. Jag har också svårt att hålla kvar bollen i en duell. Någon som har tips på hur man kan förbättra sig här ?

Visa signatur

Feel the Force !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Jag lirar på PC, jag undrar om någon vet om man kan byta ut låtarna som spelas? Ifall man kan lägga in sina egna mp3 : or på något sett?

Tyvärr går det inte.

Permalänk

bryr mig inte om FIFA. Ska fortsätta köpa Konami's exemplariska fotbollspel Pro Evolution Soccer 5. Hoppas att många av de irriterande buggarna som fanns i 4:an är åtgärdade och att vissa unga spelares "stats" är bättre. Zlatan, Pirlo och Gilardinos stats i 4:an sög.

Permalänk

Wtf!? Kan man inte lira Juventus i manager mode på FIFA 06?

Permalänk
Medlem

Det bästa spelet är ju klart fifa99

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinSilver
Wtf!? Kan man inte lira Juventus i manager mode på FIFA 06?

Jo, men dom allra bästa lagen måste du låsa upp med hjälp av dom poäng du tjänar..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parcheesi
Jo, men dom allra bästa lagen måste du låsa upp med hjälp av dom poäng du tjänar..

Men måste jag vara i samma area? Vad jag menar är att om jag spelar som Malmö och fixar dessa poäng du snackar om, kan jag då byta och spela i Italienska ligan?

Permalänk
Medlem

Ju bättre du presterar som manager, desto bättre lag får du erbjudanden av efter första säsongen.