Angående nya agpkort, kommer det nya typ G70 etc..

Permalänk

Angående nya agpkort, kommer det nya typ G70 etc..

Tänkte bara höra om ATI/NVIDIA har några planer på att släppa sina senaste serier till AGP, då menar jag G70 och ati's motsvarande, R520 eller va den kommer att heta..

Anledning till att jag frågar är att jag nyss köpt ett nytt agpkort, hade inte råd att köpa nytt grafikkort...

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk

Det är bekräftat att det inte kommer komma några agp-kort i 7xxx serien i nvidias kort. De slutade tillverka agp-kort i juni om jag mins rätt.
Jag förmodar att Ati inte kommer släpa till agp heller, skulle de göra det så skulle däremot dem kunna dra in ganska höga summor på det, jag räknade ut att de skulle kunna dra in lätt 50 miljoner kronor på det.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radioactiv
Det är bekräftat att det inte kommer komma några agp-kort i 7xxx serien i nvidias kort. De slutade tillverka agp-kort i juni om jag mins rätt.
Jag förmodar att Ati inte kommer släpa till agp heller, skulle de göra det så skulle däremot dem kunna dra in ganska höga summor på det, jag räknade ut att de skulle kunna dra in lätt 50 miljoner kronor på det.

Okej

Låter rätt skumt att de bara stänger av produktionen helt där och utvecklandet då över 90% sitter ju på AGP fortfarande...

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ha-ha-ho-hi
Okej

Låter rätt skumt att de bara stänger av produktionen helt där och utvecklandet då över 90% sitter ju på AGP fortfarande...

Jag hller med dig:) Men antagligen är det väl för att dem vill vara så "moderna" som möjligt och inte vill tillverka till Agp, vilket jag tycker är ganska dumt. Förhoppningsvid kommer Ati ut med någon lösning med deras nya kort.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av radioactiv
Jag hller med dig:) Men antagligen är det väl för att dem vill vara så "moderna" som möjligt och inte vill tillverka till Agp, vilket jag tycker är ganska dumt. Förhoppningsvid kommer Ati ut med någon lösning med deras nya kort.

Jo hoppas verkligen det

Visa signatur

I feel just like a child