Permalänk
Medlem

ser riktigt underbart ut! keep up the good work!

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Du lyssna på mig, bra att du lackade om.

det stod en bit upp där jag sågade bort händerna ..

Permalänk

kan du inte köra på min första tanke på det avsågade chassit? ITX-tower!!! hade varit skitballt!

Permalänk
Discokungen

StålLångben: Jag trodde det samma Kanske man skulle göra. Stacker Barebone! xD

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

jo tanken finns ... kanske inte itx men en matx .. dock ville jag ha en "apstor" hyffsat snygg låda..

Permalänk

Säg nu vad du ska ha i den lilla lådan

Permalänk
Medlem

Blev snyggare utan händerna...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Haha! Klockrent! Stackade Stackers på höjden! Kan det bli bättre?
Trodde också den lilla lådan skulle bli en egen låda i barebone-stuk men detta blev ju fetnajs!

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Medlem

GoTall en fråga bara : du för detta "for living"? eller mer som betalad hobby?

Permalänk
Medlem

GoTaLL du är inte sugen på att köra lite med airbrushen på detta bygget? Skulle bli galet snyggt med en snyggt målad demon!

Permalänk
Medlem

fruktansvärt snyggt! riktigt riktigt fräsht! hoppas inte själva huvudet förstör de fräsha utsendet nu bara..

Permalänk
Medlem

du ÄR gravyr (efter Wolverine )

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

GoTaLL: Du skulle inte vilja dela med dig av de tribals du använt längs med fronten på Stackern?
Anser att dom är riktigt snygga och skulle nog bli ett trevligt första försök på att gravera något..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Snusfri

Ser la ok ut, tycker dock att du ska pulverlacka "Musketeer 2an" i svart så du får en lite cleanare look.sen gillar ja inte alls aluminiumplattan som döskallen på toppen "vilar" på, döskallen (den nya) är riktigt snygg, men inte plattan den ligger på.

Nog med "whine" men det ser ut att bli bra

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paran0id
GoTaLL: Du skulle inte vilja dela med dig av de tribals du använt längs med fronten på Stackern?
Anser att dom är riktigt snygga och skulle nog bli ett trevligt första försök på att gravera något..

bästa sättet att hitta just tribals etc är google har ingen specefik sida så utan google .. sen hittar man motiv som kanske inte är precis vad man tänkt sig så de är bara editera dem så man blir nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag måste fråga hur du gör när du graverar? Tejpar du bara på pappret med mönstret och graverar direkt på pappret. Blir det inte en massa småbitar av pappret då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatGum
Jag måste fråga hur du gör när du graverar? Tejpar du bara på pappret med mönstret och graverar direkt på pappret. Blir det inte en massa småbitar av pappret då?

jo det blir bara flis av pappret .. och man ser inte vad som händer under pappret, och nålen har en tendes att "springa" iväg av sig själv .. därav kanske man inte ska ha så bråttom när man gör det ... inte alltid det är ett bra alternativ att köra genom papper .. men på vissa delar had det sin fördel

Permalänk

f*n HÄR snackar vi tålamod!!
riktigt fint!

Permalänk
Medlem

oki lite mer...

lite mer grov nötande..

och så bidde den ..

och se där..

och där har vi sidan .. blev rätt nice.

ok ska sätta en bit där "skallen" skulle ha setat ..

lite sågande..

och nu en helsikes massa filande..

och se där .. efter lite mer gravyr och lite putsande..

så blir den ..

Permalänk

jävligt najs!

välbyggt osv men är det ingen mer än jag som är mer än lovligt trött på alla jävla tribals ?

blir så standard / svensson-aktigt efter ett tag.... GoTall du kan ju tydligen utföra magi med din dremel, varför inte göra något roligare än dessa mall-tribaler.

det är ju som att titta på en tribaltattoo.... har man sett en har man sett ALLA... inget unikt överhuvudtaget.

Visa signatur

surgubbe, familjefar , nörderier i allmänhet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [dannzig]
jävligt najs!

välbyggt osv men är det ingen mer än jag som är mer än lovligt trött på alla jävla tribals ?

blir så standard / svensson-aktigt efter ett tag.... GoTall du kan ju tydligen utföra magi med din dremel, varför inte göra något roligare än dessa mall-tribaler.

det är ju som att titta på en tribaltattoo.... har man sett en har man sett ALLA... inget unikt överhuvudtaget.

så kan man se det .. dock är jag kanske just en sån person som inte tröttnar på tribals .. då jag tycker det är otroligt snyggt .. och passar just snyggt "enligt mig" där jag satt dem .. då de bildar en helhet .. sen att säga har man sett en har man sett alla det får stå för dig, men åsikter skiljer sig och inge fel i det ..

dock att göra nåt annat .. frågan är vad, då jag ville just ha nåt "edgy" som skulle passa till det övriga , vilket jag tycker jag lyckats med ..

Permalänk
Medlem

F.n du e ju grym på de där. Du gillar o jobba med alu eller : )
Gör du på beställning eller bara för att de e kul
Keep up the good work

Permalänk
Medlem

gör en del jobb åt folk

Permalänk
Medlem

Som sagt, fin som fan, även om jag håller med [dannzig].
Till och med några subtila streck här och var hade varit fint

Visa signatur

AMD64 x2 4400+ | Asus M2N-E | 2048mb DDR2 | GeForce 6600GT | WD 200gb S-ATA | Zalman 9500A

Permalänk
Avstängd

Snyggt

Visa signatur

#1. Amd64 Athlon 3700+► PNY GeForce 7800GT ► Kingston 2x512 mb►Asus A8N-E ► WD Caviar 200GB ► <6781p 3Dmark05 oklockat>
#2. P4 2ghz, 768 mb ram, GeForce 3 TI 500
#3. P4 2ghz, 256 mb ram, GeForce mx440

Permalänk
Medlem

du är galen..

Men fy fan va snyggt det blir..

Visa signatur

bläe

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
blir nog bra

får man fråga vad pulverlackeringen gick lös på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
får man fråga vad pulverlackeringen gick lös på?

gratis .. .. inget man har tillgång till brukar kosta så mycke..

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
gratis .. .. inget man har tillgång till brukar kosta så mycke..

hehe så rätt... =P
jag ska bygga ett stort chassi på kursen jag går... och det bästa är att dom betalar allt material och lackering/anodisering blir troligtvis i storlek med ett cooler master stacker....
blir en CNC-maskin som kommer att få göra allt jobbet ^^
(går en kurs i CNC-programmering och verkstadsteknik)

Permalänk

ger affärer dig chassin bara för att du ska göra om den och att de ska tjäna pengar? men måste det inte bli rätt dyrt om du nu lägger ner ca 10k på en låda som kostar runt 1 k

annars så är ju 10 lådor för de lika med 0 då måste de ju sälja mer än 10 då eller?

grymt iaf

Visa signatur

I am Extrazz.