StorageReview testar WD Caviar RE2

Permalänk
Melding Plague

StorageReview testar WD Caviar RE2

<font style="font-size: 10pt"><b>StorageReview testar WD Caviar RE2</b></font> <small class="small">torsdag 20 oktober av <a href="mailto:nyhet@sweclockers.com">Bjorn</a></small><br>
<a href="http://storagereview.com/articles/200510/WD4000YR_1.html" target="_blank">StorageReview</a>, referenssajten för hårddisktester, har skrivit en recension om Western Digital Caviar RE2. Den här hårddisken är precis som Raptor i entusiast/enterprisesegmentet och har 400 GB lagringsutrymme, en rotatinshastighet på 7 200 varv per minut, 16 MB cache, stöd för Native Command Queuing och har fem års garanti. I övrigt verkar hårddisken vara designad för att köra i RAID. Storage Review kallar hårddisken för "Raptor 7200", eftersom den i specifikationer och bygge är väldigt lik Raptorn.<br /><br /><i>With NCQ disabled, the RE2 also tops the competition in all of our new single-user benchmarks. In fact, the prowess displayed by the unit hearkens back to the glory days of the firm's original "Special Edition" Caviar and even manages to give their solid but aging 10,000 RPM Raptor a real run for its money. Despite this stellar performance, however, WD cautions against using the RE2 in a desktop system.</i><br /><br />Läs hela testet hos <a href="http://storagereview.com/articles/200510/WD4000YR_1.html" target="_blank">StorageReview</a>.

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

hmmm...vill ha...

gärna 2 tack...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Va inne på att kanske köpa en "Seagate Barracuda 7200.9 500GB SATA2 16MB Cache NCQ" men kanske ska man kosta på sig två såna här ist =D
Undrar hur dom presterar i RAID

Permalänk
Medlem

Har planerat för 300GB versionenerna i min nya dator.. hmm... får kolla prisskillnaden

Permalänk
Medlem

Hur nödvändig är egentligen "Time Limited Error Recovery" (TLER) ?

Jag har aldrig varigt med om att en disk bara 'disconnectats' och då vill jag säga att jag har stressat mina hårddiskar rätt hårt genom åren.

Det är ju ingen dålig feature men då jag tänkt satsa på raid 5 inom en snar framtid så vore ju en sån feature kul att ha men med tanke på att bara western verkar ha den och att westerns diskar låter för mycket så undviker jag dem gärna (sen vet jag inte om jusst de diskar som har den funktionen passar min ekonomiska plan).