Permalänk

Nya datorn -Kritik & Kommentarer tack!

Hej

Har planerat att köpa en ny dator snart men är inte 100%ig på alla delarna, vissa delar har jag dock bestämt mig för. ( Processor, moderkort, chassi )

Så här har jag planerat det :

Från JME Data :

Asus 7800 GTX TOP 256 mb 5095:-
AMD Athlon 64 3700+ 2677:-

Från Overclockers.se :

OCZ EL DDR PC-3200 400MHz 1024MB x 1690 = 3380 :-
DFI Ultra SLi-D 1840:-
Antec Sonata II 1150 :-

Totalt kommer det att hamna på runt 14500.

Det skall inte vara med någon HDD eller DVD/CD-brännare då jag plockar det från denna.

Men nu är frågan, är detta ett bra val?

Kollat runt på forum samt www.dfi-street.com och valde OCZ minnena för att jag har hört/läst att Corsair kan ha problem med DFI-moderkorten, men jag har inte hittat någon lösning/absolut anledning till problemet, så istället för att chansa så kör jag på dessa.

Sen så skulle jag gärna villja ha hjälp att hitta en vettig processorfläkt som inte kostar allt för mycket, har läst att Thermaltake Golden Orb II skall vara bra, men då jag kommer att klocka processorn en del så vet jag inte om den räcker eller om man ska satsa på någonting tyngre.
Har tyvärr inte hittat någon recension på luftkylning + överklockning, men det kanske bara är jag som inte har letat tillräckligt. Man kanske skulle köra på "Stock"-kylningen tills dess att man skaffar vatten eller dylikt.

//MVH Daniel

Permalänk
Avstängd

ta ett X1800 ist

Visa signatur

Hej! Ni kan använda mitt riktiga alias "ddly" när ni tilltalar mig. Förutom att hänga här på swec så äger jag även en ledande advokatbyrå med stor inriktning på IT-brottslighet.

Permalänk
Medlem

Behåll ditt 7800GTX Top.. ska vara glad ifall vi någonsin får se något av ATi`s papperslanseringar

Ta en zalman kylare till cpu:n ... dom funkar utmärkt

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk

Är det någon större skillnad på DFI SLI-DR och SLI-D?
Enda som jag har sett som skillnad är att DR har flera SATA-platser, eller finns det några andra saker som jag har missat som kan vara fina att ha?

Och vilken av Zalman's fina fläktar ska man ta då? de har många olika.