Permalänk

BBB problem

Tjenare tjenare. I mitt hem med 4 datorer hade vi Bostream 2.5 Mbit som fungerade alldeles utmärkt. Sedan, när Bostream blev uppköppt av BBB sket sig allt. Vi skulle få en ny, snabbare internet anslutning. Bra va?

Men det visade sig inte så bra i slutändan. Vi fick 8 Mbits Ner och 1 upp. Vi fick ett modem med 5 portar (?). Är det en router eller?

Vi hade fast ip, ingen av oss kunde vara inne på internet samtidigt. Så vi beslöt oss att skaffa dynamiska ipadresser.

Internet funkade bra, men. Det går ut ibland i ca 1 minut. Ibland ofta, flera gånger på 10 min men ibland 1 gång per dag.
Väldigt irriterande eftersom jag och min bror spelar datorspel över internet.

Nu undrar jag hur man fixar detta? Har just nu bara modemet med 5 portar och nätverksladdar till varje dator. Har en router.
En dlink, över. Kan jag använda den så inte internet lägger ner hela tiden?

Tacksam för svar. // Irriterad BBB användare.

Visa signatur

AMD 64 3200+ | 512 MB DDR | GeForce FX5500 | 200GB |

Permalänk

Sök och du ska hitta tusentals trådar med exakt lika innehåll.

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Hade nästan samma problem som du har, men mitt gick ner ungefär 1 gång i timmen. Vi ringde BBB och dom uppdaterade vårat modem sedan har det funkat perfekt.
Kör modemet i brygg läge och använd din router som modem eller hur man skall säga !!
Hoppas det hjälper dig

Visa signatur

Besök gärna: Z500-Foum - Forumet för er med Samsung Z500
Dator: Intel P4 1.7 GHz][ 512MB RDRAM ][ GeForce 5700 ][ 300 GB + USB 250 GB
Kringutrustning: Dell E771p ][ MS Wireless Optical Desktop Elite ][ MS IntelliMouse 4.0 ][ SteelPad S&S

Permalänk

Empty2k5: Hur uppdaterade dom ert modem? Skickade dom ett nytt?

Visa signatur

AMD 64 3200+ | 512 MB DDR | GeForce FX5500 | 200GB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddelito
Empty2k5: Hur uppdaterade dom ert modem? Skickade dom ett nytt?

Skulle gissa på att de skickar ny programvara över nätet till ditt modem

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk
Medlem

Nej, Freddelito. Man ringer dom och säger att man har prob och då säger dom att dom skall upppdatera det. då skall man restarta modemet sedan så uppdaterar dom det fårn deras central elr något sådant !!

Visa signatur

Besök gärna: Z500-Foum - Forumet för er med Samsung Z500
Dator: Intel P4 1.7 GHz][ 512MB RDRAM ][ GeForce 5700 ][ 300 GB + USB 250 GB
Kringutrustning: Dell E771p ][ MS Wireless Optical Desktop Elite ][ MS IntelliMouse 4.0 ][ SteelPad S&S