Permalänk
Medlem

Spel vi vill se!

Finns många spel där ute i speldjungeln, men samtidigt är det många man saknar, både uppföljare till existerande spel samt helt nya

Efter att ha tittat på Monster Jam (nå monstertruck-program på ztv) idag så blev jag hejdundrans sugen på ett Monstertruck Madness 3 2an var ju helt okej, men har en hel del år på nacken, och känner inte till något liknande spel som är lite nyare.. så en uppföljare där skulle sitta fint med en ny fräsig grafik samt fysikmotor, kanske nått i stil med flatout där bilarna så sött går trillar i bitar

Nå, vad vill ni se?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag för min del vill se Mafia2 (o då menar jag inte bara att ngn uppdaterar grafiken) med lite mysiga 50-tals bilar kanske?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Popeye till NES i fotorealistisk pseudo-3D!

Nej men som du säger, ett kul lersprutarspel vore inte fel

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Ifall spelutvecklarna dock var relativt klartänkta, och havde förmågan att bringa existens till en bättre artificiell intelligens där de AI-styrda individerna aldrig rusar rakt in i en mur, eller ställer sig mitt ute på ett fält och avvaktar till att bliva dräpt.

Ett datorspel där man äro en av de individer som man vanligen erfar som en helt ordinär opponent. Därmed haver man endast en opponent med en tankeförmåga långt över människans och så haver man en gigantisk riktigt vacker spelyta att vandra med sina femtiotal medspelare (AI).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ett multiplayer fps med sjuk humor och bra grafik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
Ifall spelutvecklarna dock var relativt klartänkta, och havde förmågan att bringa existens till en bättre artificiell intelligens där de AI-styrda individerna aldrig rusar rakt in i en mur, eller ställer sig mitt ute på ett fält och avvaktar till att bliva dräpt.

Ett datorspel där man äro en av de individer som man vanligen erfar som en helt ordinär opponent. Därmed haver man endast en opponent med en tankeförmåga långt över människans och så haver man en gigantisk riktigt vacker spelyta att vandra med sina femtiotal medspelare (AI).

Varför försöker du skriva på ett sätt du inte behärskar? :S

För att återgå till ämnet:
Jag skulle vilja ha ett rollspel med en handling som får mig att gråta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
Ifall spelutvecklarna dock var relativt klartänkta, och havde förmågan att bringa existens till en bättre artificiell intelligens där de AI-styrda individerna aldrig rusar rakt in i en mur, eller ställer sig mitt ute på ett fält och avvaktar till att bliva dräpt.

Ett datorspel där man äro en av de individer som man vanligen erfar som en helt ordinär opponent. Därmed haver man endast en opponent med en tankeförmåga långt över människans och så haver man en gigantisk riktigt vacker spelyta att vandra med sina femtiotal medspelare (AI).

Hafver inte edert plommonstop hamnat lite på sniskan nu? Jag erinrar mig öfver vissa spel vilka synonymt med den gamla svenskans hazarder inte menas med A.I. Det äro därför viktigt att låta kunnigt sällskap arbeta på frågan i fråga, även öfver utvecklardatabasens otroliga kunskap, medans edra egna idéer går i stöp.

Hur ställer Ni er till denna frågan?

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Sluta fjanta er nu och återgå till ämnet, vill inte att min tråd ska bli låst för att ni tjaffsar på nå 1800-tals-svenska..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Jag vill se ett spel som simulerar världens födelse, och ända fram till nu. Man skall även kunna modifiera och kanske t.ex placera en pistol i stenåldern. Och korrekt kunna följa exakt vad som händer fram till nutiden och även in i framtiden.

Grafiken skall såklart vara exakt som den är nu, och ALLT skall vara modifierbart, alla fysiska lagar skall även vara lösta och man skall kunna browsa genom hela universum i full skala.

Då blir jag nöjd!

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem

Warcraft 4 (inte nåt wow eller nåt sånt)

Theme Hospital 2 hade varit skit skoj osså

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Hafver inte edert plommonstop hamnat lite på sniskan nu? Jag erinrar mig öfver vissa spel vilka synonymt med den gamla svenskans hazarder inte menas med A.I. Det äro därför viktigt att låta kunnigt sällskap arbeta på frågan i fråga, även öfver utvecklardatabasens otroliga kunskap, medans edra egna idéer går i stöp.

Hur ställer Ni er till denna frågan?

HAHAHA FAN VA SKÖNT...LOL!

Jag skulle vilkja se HL3:p eller varför inte Max Payne 3?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Medlem

ska det komma en trea till någon spelserie så är det ju freespace 3...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Freespace 3 vore onekligen valdigt kul. Men varfor har ingen namnt Starcraft 2 eller Diablo 3 som sa manga tranar efter.

Permalänk
Avstängd

Starcraft 2 kommer snarligen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Freelancer 2, Baldurs Gate 3, Vampire the Masquerade Redemption 2, uppföljare till storyn på Tribes: Vengeance.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
Starcraft 2 kommer snarligen...

Kalla?

Permalänk
Medlem

Ett lika bra rpg som Final Fantasy 7, som varade minst i 1 år, man ska ha oändliga möjligheter också

GTA: Ullared hade varit riktigt kul med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Jag vill se ett spel som simulerar världens födelse, och ända fram till nu. Man skall även kunna modifiera och kanske t.ex placera en pistol i stenåldern. Och korrekt kunna följa exakt vad som händer fram till nutiden och även in i framtiden.

Grafiken skall såklart vara exakt som den är nu, och ALLT skall vara modifierbart, alla fysiska lagar skall även vara lösta och man skall kunna browsa genom hela universum i full skala.

Då blir jag nöjd!

haha det skulle vara överjävligt ballt
har tänkt på ungefär sådana spel men inte i så stor skala som du tänker

Visa signatur

Bwoyar Quashi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banan
Ett multiplayer fps med sjuk humor och bra grafik.

Serious Sam 2 ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 3700X | FD Nano S | Noctua NH-U12A | Asus ROG Strix B450-I | Kingston HyperX Fury Black DDR4 3600MHz 32GB 16CL | Corsair MP510 1TB | Gigabyte Aorus GeForce GTX 1080 Ti Waterforce 11GB | Corsair RM850X V2 850W | Logitech G710/G305 | Acer Predator Z301C |

Permalänk
Medlem

Postal 3

och

C n C 2 .. fast med en anning bättre grafikmotor

Permalänk
Medlem

Hmm...kom upp lite små ider =P

#Gamla Starcraft - fast med ett litet ansiktslyft.

#Sen ett nytt starcraft (hört rykten förlänge sen men? )

#Natural-selection: source (på gång men när ???)

#Nåt Warcraft lir (inget mmorpg eller nåt dyligt utan ett strategi)

sen finns de väl andra bakom öronen som inte vill komma fram...men men

EDIT: Sen nåt rymd spel typ som homeworld eller nåt dyligt
eller nåt diablo liknande lir

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Call of Cthulhu: Dark corners of the earth... med single player co-op....

mmmmmmm!

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

Thief 4
Remake på fps spelet Realms of the haunting från "97

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | OS: Nobara Linux 40

Permalänk
Medlem

Baldur's Gate III

Fallout 3

Diablo 3

Thief 4

Natural-Selection source

Diablo 3 ryktas det ju om och NS:S kommer garanterat, inte heller helt omöjligt att Thief 4 kommer men de andra två är nog bara en våt dröm

Permalänk
Medlem

Sugen på L2's Cronicle 4.

annars andra spel. tja det skulle vara Starcraft 2. och ja gärna ett diablo 3. skulle vela se blizzardserien fast fräshare

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Väntar olidligt till NS:S )) haha...gamla NS är juh grymt kul..synd bara att man suger nu som en slammsugare typ =(

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

richard burns rally 2!!!

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 5!

Permalänk
Medlem

Lula SexyEmpire .. del 300

Permalänk
Medlem

No One Lives Forever 3 ~ Vore hur skönt som hellst
Grim Fandango 2 ~ "My name is Many Callavera"
Star Wars - Jedi Knigh 3(?) ~ Jag tröttnar aldrig på Jedi Academy
Command & Conquer - Red Alert 3/GDI & NOD uppföljare ~ C&C owns Starcraft/warcraft

Sedan dom självklara spelen årkar jag inte nämna som t.ex Mafia 2, Fallout 3, Max Payne 3, Diablo 3 (se nu fick ni mig att nämna dom ändå)

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!