Jag vill frambringa existens till en film...

Permalänk
Avstängd

Jag vill frambringa existens till en film...

Jag haver sannerligen ett begär som drager mig till hurusom skapa en kortfilm inom San Andreas grafiska motor. Dock äro det sällan mig använder sig utav mjukvara till att frambringa liv till något i spel. Därmed haver jag aldrig skapat en film. Mina fåtal krav jag haver äro det att man skall kunna bringa filmen någon realism då man haver viljan, men även kunna göra det hela enkelt, och bara leka lite med filmatiseringen av Carl Johnson, även kallad CJ. Hur gör man, vilket program behöver man och äro detta simpelt?

[i]Jag finner mig i att det finns gott om utrymme till att förlänga filmen på senare tid...[i]

//Strogg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

För det första hjälper det att inte dubbelposta, för det brukar frambringa moderatorernas oheliga vrede och främjar på inget sätt ditt filmmakande. Mer än 10 minuter kan man väl vänta på ett svar?

Permalänk
Avstängd

Tyvärr äro forumet överbelastat...

Det blev alldeles inkorrekt. Ett meddelande demonstrerades på bildskärmen, vilken dock åskådliggjorde att forumet varde för tillfället överbelastat. Meddelandet uppmanade mig att anstränga mig ännu en gång litet senare. Det dröjde en minut och mig skrev hela härligheten på nytt. Men plötsligen varde att två trådar. Jag äro ledsen för detta, men jag måste dock ge forumet skulden. Snarligen därefter ändrade jag den sekundära tråden och skrev "*bort" så ingen börjar forma bokstäver i den inkorrekta tråden.

//Strogg

Visa signatur
Permalänk

Skriv normalt människa!

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Avstängd

Skriver?

Dromedarer hånar dock ej varandras pucklar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Usch vad jobbig du är när du skriver så, bara jobbigt att läsa och därför kan du inte få hjälp heller för man just inte orkar bry sig.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk

Strogg, vad håller du på med? Jag skvallrar på PCG-forumet!

Permalänk
Avstängd

Jag behöver endast snarligen hjälp med min skapelse utav en film i spelet San Andreas...?

Visa signatur
Permalänk

Är väl bara att tanka fraps, sen skaffa typ Premiere. Men för guds, ge fan i att skriva sådär i mitt älskade forum !

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Avstängd

Ja eller aldrigligen

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

Jag förstår dock ej...

On Topic: Vad äro Fraps - Premiere?

Off Topic: Vad betyder Anmärkningar, haver skådat att vissa haver det, bra eller dåligt?

Vad betyder "Aldrigligen", trodde det hette aldrig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Jag förstår dock ej...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
On Topic: Vad äro Fraps - Premiere?
Off Topic: Vad betyder Anmärkningar, haver skådat att vissa haver det, bra eller dåligt?
Vad betyder "Aldrigligen", trodde det hette aldrig?

http://www.fraps.com/

http://www.fraps.com/download.php

Låt honom för guds skull skriva så.
Det är enligt mig mycket bättre än när alla fjortisar börjar med sina "fina" förkortningar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Nä anmärkningar är inte bra.
--------------------------------------------
Då föredrar jag hellre förkortningarna.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

Skall detta granska då jag ankommer invid min dator på tisdagen. Bliver trevlig att kunna försöka skapa något återigen. Allt jag åstadkommit individuellt inom spel innan äro med använding av UnrealEd, PostalEd, WorldEd, Game Maker, Games Factory och TES Construction Set. Ganska trist pga. bristen på frihet inom mina skapelser.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Underbart att se lite hederlig finkultur på skärmen!
Som tidigare föreslagits så är Fraps ett väldigt bra program för att spela in filmsnuttar från spel. Premiere är ett videoredigeringsprogram som är ypperligt bra för att klippa till dina snuttar tagna med Fraps. Om du senare vill göra postredigering (exempelvis animerad text och allmänna specialeffekter) så är AfterEffects ett utmärkt program för ändamålet. Till sist men absolut inte minst så ska detta renderas ut med lämplig codec till en filmfil.

Vi är dock uppe i en kostnad på 11.269 kronor och 66 öre med dagens valutakurs.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Underbart att se lite hederlig finkultur på skärmen!
Som tidigare föreslagits så är Fraps ett väldigt bra program för att spela in filmsnuttar från spel. Premiere är ett videoredigeringsprogram som är ypperligt bra för att klippa till dina snuttar tagna med Fraps. Om du senare vill göra postredigering (exempelvis animerad text och allmänna specialeffekter) så är AfterEffects ett utmärkt program för ändamålet. Till sist men absolut inte minst så ska detta renderas ut med lämplig codec till en filmfil.

Vi är dock uppe i en kostnad på 11.269 kronor och 66 öre med dagens valutakurs.

Eftersom han pratar som gammal adel så torde han ha råd med det mesta.

Visa signatur

Arf arf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pikopiko
Eftersom han pratar som gammal adel så torde han ha råd med det mesta.

Även den hasandes bonnadräng haver möjlighet att på vilodagen bege sig åt librariet för att studera finkultur må jag tro.

Lycka till med filmen förresten, om du har mer djupgående frågor kring redigering osv. så är det bara skicka ett PM.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Underbart att se lite hederlig finkultur på skärmen!
Som tidigare föreslagits så är Fraps ett väldigt bra program för att spela in filmsnuttar från spel. Premiere är ett videoredigeringsprogram som är ypperligt bra för att klippa till dina snuttar tagna med Fraps. Om du senare vill göra postredigering (exempelvis animerad text och allmänna specialeffekter) så är AfterEffects ett utmärkt program för ändamålet. Till sist men absolut inte minst så ska detta renderas ut med lämplig codec till en filmfil.

Vi är dock uppe i en kostnad på 11.269 kronor och 66 öre med dagens valutakurs.

Om mitt minne mig ej sviker, voro det mycket mer lönosamt att benytta sig av så kallade freeware-applikationer för detta ändamål. Mig veterligen skola det finnas applikationer med nära eller helt samma funktionaliteter som dessa inte helt billiga adobe-produkter.

För övrigt är min åsikt, såsom många andras, att Svenska språket blivo varje dag taget med våld av dessa så kallade fjortisar. Om jag skola välja mellan "Fjortiz-zpråket" och äldre Svensk Grammatik, så får den äldre Svenska grammatiken min favör.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Avstängd

Ett fint ordspråk säger...

Idag rik, imorgon lik.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Strogg; försöker du blir lika känd som frälasaren?

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

O, nej du Lappa? JHVH, den smorde äro omåttligt bättre än lilla mig. Skulle aldrig så mycket som bemöda mig till att giva detta dåd ens ett enstaka försök...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
O, nej du Lappa? JHVH, den smorde äro omåttligt bättre än lilla mig. Skulle aldrig så mycket som bemöda mig till att giva detta dåd ens ett enstaka försök...

En medlem på swec hade nicket "Frälsaren".
Om du inte viste det

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Vem äro denna frälsaren, och vart äro dess dåd?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strogg
Vem äro denna frälsaren, och vart äro dess dåd?

http://forum.sweclockers.com/member.php?s=&action=getinfo&use...

http://forum.sweclockers.com/search.php?s=&action=showresults...

Nog med off-topic nu om du inte vill få tråden låst.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Frälsaren...

Jag äro fullbordad inom detta ämne, nu vet jag omkostnaden och således skall jag sova nutids. Hav en god natt, gott folk.

Den där frälsaren förnedrar Jesus, han borde bliva avstängd.

Visa signatur
Permalänk

Då kan jag ta och börja prata rövarspråket, eller varför inte fikonspråket ? Lika roligt, lika fjortis och framförallt, lika nödvändigt.
Nåväl, nog om detta. Billigare alternativ än premiere finns ju alltid. XP's inbyggda duger gott om man bara ska klippa och lägga på ljud. Annars finns även gratis program att tillgå via ex. www.download.com

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Avstängd

Den girige äro alltid fattig...

Visa signatur
Permalänk

Om man ska vara petig så vore rätt plats för tråden " Programmering - Webdesign - Grafisk design ". Men vem orkar vara det vid den här tiden på dygnet ? Dags att inta horisontalläge. Gnite

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
Om mitt minne mig ej sviker, voro det mycket mer lönosamt att benytta sig av så kallade freeware-applikationer för detta ändamål. Mig veterligen skola det finnas applikationer med nära eller helt samma funktionaliteter som dessa inte helt billiga adobe-produkter.

Erat sinnes bruk hava god trovärdighet och bör därför högaktas!
Det voro därför nu på sin plats att den gode herrn visade vägen till denna tidigare nämnda freeware så att det kan besudlas av dem som skola bruka videoredigering.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

Jag vill också kunna skriva så fint som er Finns det någon webskola för fint språk kanske?

Angående redigering av inspelad film så rekommenderar jag Ulead videostudio, det är enkelt och har ett rätt trevligt interface.
tidsbegränsad trail nerladdning