Permalänk
Medlem

Hårddiskswitch?

Vill köra två operativsystem på en burk utan att behöva köra dual boot eller swappa diskar. Har för mig att jag sett en produkt för PATA med vilken man kunde "switcha" mellan två hårddiskar innan boot med hjälp av en slags knapp på utsidan av chassit. Känner någon till en liknande produkt för SATA eller har andra fiffiga förslag?

Permalänk
Medlem

Varför inte bara switcha bootdisk i BIOS?

Permalänk
Hedersmedlem

Ska du bara köra två operativ behövs ingen meganisk switch eller något sånt. Bara en bootloader som klarar de operativ du tänkt köra. T.ex. Grub ifall du tänkt köra Linux och Windows.

Vill du ändå switcha diskar av nån anledning är HDD-rack det jag spontant kommer att tänka på. En dockningsstation och två lådor kanske, eller två dockningsstationer men bara en disk igång i taget.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Jag vill helst att installationerna ska vara helt separerade och omedvetna om varandra. En helt vanlig hårddiskkasett kanske är den enklaste lösningen ändå.