Har köpt ny data o den funkar inte..

Permalänk
Medlem

Har köpt ny data o den funkar inte..

Hej

Jag har köpt en dataför 15 tusen som jag byggt själv... Datan startas men på skärmen står de no signal imput.. det kan inte vara att grafikkortet är sönder för jag öppnade den o la in den dirrekt .. plz hjälp

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Medlem

har du satt i strömsladden till grafikkortet?

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att ta ut och sätta i grafikkortet ett par ggr. Är inte ovanligt att det inte får kontakt första gången i ett nytt moderkort.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Vad är det för dator ? Är det ett SLI moderkort ? och i så fall kör du med ett eller två grafikkort ?. Om det skulle va ett sli kort kontrollera att det är rätt inställt för att köra med 1 elelr två kort (beroende på vad du har).

Permalänk
Medlem

No signal input.. jaaa har du kopplat in strömsladden ifrån skärmen och har du kopplat in skärmen till datorn?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Det är ett sli kort ... Asus - Socket 939 - ATX Nforce4 SLI (A8N-SLI DELUXE) - Sata / Gblan / Raid / 2x PCI-Express....

Det jag undrar skare vara elsladd mellan modekort till grafikort lr skare vara från aggrigatet till grafikkortet ...

Mitt grafikkort är Gainward 7800gtx

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Medlem

nätaggregatet såklart, för du lär inte hitta några strömkontakter från moderkortet..

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefarios
Det är ett sli kort ... Asus - Socket 939 - ATX Nforce4 SLI (A8N-SLI DELUXE) - Sata / Gblan / Raid / 2x PCI-Express....

Det jag undrar skare vara elsladd mellan modekort till grafikort lr skare vara från aggrigatet till grafikkortet ...

Mitt grafikkort är Gainward 7800gtx

du fick med en strömsladd i kartongen till grafikkortet 6 pins... döuuhhh

Permalänk
Medlem

den e isatt döuuhh ^^ till nätagget

Visa signatur

Basl0

Permalänk

är det den första datorn du bygger själv?

Permalänk
Medlem

Det var jag o 3 polare som byggde den ^^ de har byggt flera datorer själva..

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Medlem

det märks kolla här: www.64bits.se de visar hur du bygger sin dator själv...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

nej jag tänkte bara att du borde kanske funderat att ha lagt ut 500kr extra och fått den monterad? Jag menar om du ändå skulle använda så stora summor på en dator. Skulle själv aldrig våga göra så om jag inte hade stora erfarenheter Men spelar ingen roll nu. On topic: sitter minnena rätt? På mitt Asus A8n-SLI satt minnena fel och jag fick ingen signal. Var nära att skicka tillbaka kortet

Permalänk
Medlem

webhallen erbjuder inte monteringar... annars hade jag gjort de men hur menar du om de sitter fel de sitter fast iaf har 4utag tillde 2 blåa 2 svarta

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla så att du satt i fyrpinns kontakten på moderkortet.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

den e inne o 6 pin i grafikortet till nätagget

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Hedersmedlem

Ok har du testat att göra en Cmos reset?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

ne kan prova men tror intede funkar...

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Hedersmedlem

Minnet kan också vara felkällan så testa med bara ett i taget.

Har du testat att sätta i högtalare och lyssnat vad moderkortet säger är fel? för ASUS moderkort skall ha den funktionen

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

När jag inte fick bild på min dator så kom det några pip och jag kollade de i manualen vad de pipen betydde, testa något liknande själv så kanske du vet vilken del det är som inte funkar.

Visa signatur

A64 3200+ LBBLE 0518APDW| DFI Lanparty UT Ultra-D| X800 GTO @ X800XT PE | Corsair TWINX1024-XL rev 1.2| Hiper Type R 480 W| Thermaltake Tsunami Dream|

Permalänk
Medlem

vilken manual ska jag läsa? modekortet lr grafikortets?

Visa signatur

Basl0

Permalänk

Moderkortets. Vad har du för komponenter i din nya DATOR? Underlättar säkert för många andra som är betydligt mer kapabla till felsökning än mig att veta vad det är för komponenter som sitter i burken.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

rockY, läs igenom tråden, din tratt

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefarios
Det är ett sli kort ... Asus - Socket 939 - ATX Nforce4 SLI (A8N-SLI DELUXE) - Sata / Gblan / Raid / 2x PCI-Express....

Det jag undrar skare vara elsladd mellan modekort till grafikort lr skare vara från aggrigatet till grafikkortet ...

Mitt grafikkort är Gainward 7800gtx

han har altså ett:

Asus s939 A8N-SLi Deluxe Moderkort
2st Gainward 7800GTX

vad har du för minnen, nättaggregat processor m.m?

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

HAHAHAHAHA! Har läst igenom tråden, men lyckades missa just den sektionen. Sorry!

"vad har du för minnen, nättaggregat processor m.m?"

Där har vi en del av det som jag menade när jag skrev min post.

Visa signatur

Core I5 8600K w/CM Hyper 212 EVO @stock | ASUS Prime Z370-P | Kingston A1000 240GB nvme SSD | Kingston A1000 480GB nvme SSD | Corsair Le SSD 240GB | Samsung SSD EVO 860 250GB | 16GB (8GB Red + 8GB Gray) Ballistix Sport LT 2666MHz | EVGA SuperNOVA 650 GQ | FD Design Define C | GIGABYTE GeForce RTX 2070 WINDFORCE 8G |

Permalänk

mmm Puss

Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Asus - Socket 939 - ATX Nforce4 SLI (A8N-SLI DELUXE) - Sata / Gblan / Raid / 2x PCI-Express
Gainward 7800gtx
Geil 1024 2x512 ram
250 gb sata

Visa signatur

Basl0

Permalänk
Avstängd

GÅ TILL din närmaste dator affär lämna in låt dom komma underfund var problemet ligger

Permalänk
Avstängd

GÅ TILL din närmaste dator affär lämna in låt dom komma underfund var problemet ligger

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nefarios
webhallen erbjuder inte monteringar... annars hade jag gjort de men hur menar du om de sitter fel de sitter fast iaf har 4utag tillde 2 blåa 2 svarta

du kunde väl få den monterad någon annanstans? De flesta lokala datorbutiker gör det med glädje.....vet du till nästa gång