Permalänk

Moderkort till x2 eller Opteron S939?

Ämnar inom det närmaste köpa nytt moderkort och ny processor, och trodde jag hade valt rätt moderkort i ett Abit KN8-SLI då det har passiv kylning, SLI, S-ATA2 med Raid och Gb-Lan som jag är ute efter. Dessutom till ett mycket bra pris.
Men efter att ha läst något enstaka inlägg gällande det kortet, som var negativt, så undrar man om det är ett bra köp.
De funktioner jag räknat upp är av stor vikt för mig (utom möjligen den passiva kylning, som dock är en stor bonus) och prisnivån är ungefär vad jag tänkt betala. Det verkar ju inte var så lätt att hitta ett likvärdigt kort för samma pengar.

Anledningen till att jag inte slår till på Asus AN8-SLI Premium är att jag tänkte byta till socket M2 och DDR2 så fort det dyker upp på marknaden och vill då inte ha lagt för mycket pengar på grejor som man inte får något betalt för om man ska sälja det som begagnat.

Självklart är det en bonus om man kan klocka upp bussen till 240-250 MHz, men inget krav.

Vad säger ni?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |