Såhär tjänar man pengar på spel

Permalänk

Såhär tjänar man pengar på spel

"He made money by selling land to build virtual homes as well as taxing other gamers to hunt or mine on the island."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/4421496.stm

Är detta framtiden..?

(Ber om ursäkt om det redan finns en tråd angående det här)

Permalänk

Folk har ju redan lyckats tjäna på att sälja spelpengar och saker online i till exempel Everquest. Så detta är ju inte nytt.

Tyvär är den långsiktiga effekten av riktig handel med spelsaker negativ för spelvärlden då den ofta drabbas av hög inflation pga av cashfarming sätts i system och enorma mängder pengar kommer in i marknaden.

Det är sorgligt med många MMO lider av det fenomenet.

Permalänk

Personligen tycker jag inte att man ska blanda in IRL-ekonomin i spel... Spel ska vara spel helt enkelt!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det där spelet handlar ju om att man ska använta riktiga pengar och sen spela med dom. Går typ inte att starta om man inte känner någon hittar en mentor som är jävligt snäll eller lägger in pengar.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk

Jag kommer ihåg att dom flesta sa att han var en idiot som köpte den där ön

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knasterband
Jag kommer ihåg att dom flesta sa att han var en idiot som köpte den där ön

Hehe, ja.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Tja tjänar på sätt o vis pengar på spel här, mitt enda jobb, ca 300$ i månaden. jobbar åt Ogaming som i sin tur ägs av IGE. IGE finansieras av gamers som köper ingame saker i mmo's de omsätter hela ofantlliga $100m pär år

Finns massor av sätt att tjäna pengar på spel

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

det ska ju vara kul att spela också, vilket Project Entropia verkligen inte är tyvärr.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Tror absolut att man kommer kunna tjäna ännu större pengar på detta i framtiden. MMORPG spelarna ökar hela tiden och antal MMORPGn likaså

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem

edit fel fel fel

Permalänk
Sötast

Om man bara har tålamodet så kan vem som helst tjäna en hel del pengar på spelet Project Entropia som artikeln pratar om... verkligen nice

Jag spelade spelet under c:a 2 år, förlorade inte ett öre, tjänade däremot det dubbla

Var inte mycket pengar det handlade om, men sen så satsade jag knappt inget på det heller.

Permalänk
Medlem

Så är det ju, finns människor som kan tjäna pengar genom vad som helst, och andra som inte kan lyckas med det. Denna kille lyckades.

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Ganska komiskt. Att folk köper saker som inte ens existerar. Då har man för mycket pengar helt enkelt.
Lite sjukt med när det finns folk som inte har mat för dagen.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Ganska komiskt. Att folk köper saker som inte ens existerar. Då har man för mycket pengar helt enkelt.
Lite sjukt med när det finns folk som inte har mat för dagen.

Inte ens hälften så sjukt som att gå o köpa en dator för ett antal tusenlappar, när det finns folk som inte har mat för dagen.

Permalänk

Inge skitsnack om PE nu. Bästa spelet jag vet. Har inte tröttnat på två år så det håller!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Inte ens hälften så sjukt som att gå o köpa en dator för ett antal tusenlappar, när det finns folk som inte har mat för dagen.

Den dära jämförelsen var ändå ganska dålig eftersom du själv verkar ha både dator och internet. Samt att jag inte tror du gör så mycket själv för dem dära matlösa personerna.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Jag spelade spelet under c:a 2 år, förlorade inte ett öre, tjänade däremot det dubbla

2 öre?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Ganska komiskt. Att folk köper saker som inte ens existerar. Då har man för mycket pengar helt enkelt.
Lite sjukt med när det finns folk som inte har mat för dagen.

Att köpa saker som inte existerar är inte något helt nytt egentligen. Marknaden idag handlar sällan om att köpa meterial eller råvaror. Mycket handlar om att köpa sig en "livsstil". Man köper ett koncept som man kan tänka sig representera. Detta finner man framförallt inom mode världen men även bland tex teknik där design spelar in.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lothar
2 öre?

Njah, ett par tusenlappar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Den dära jämförelsen var ändå ganska dålig eftersom du själv verkar ha både dator och internet. Samt att jag inte tror du gör så mycket själv för dem dära matlösa personerna.

Det var exakt det jag menade.............................

Att köpa en sak i ett onlinespel är precis som att köpa nånting i verkligheten. Saken finns ju för fan visst. Nej du har rätt, jag gör inte mkt för de matlösa, men jag whinar inte om att "det är sjukt att köpa saker" för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Det var exakt det jag menade.............................

Att köpa en sak i ett onlinespel är precis som att köpa nånting i verkligheten. Saken finns ju för fan visst. Nej du har rätt, jag gör inte mkt för de matlösa, men jag whinar inte om att "det är sjukt att köpa saker" för det.

ett objekt i en virituell värld existerar inte så svårt att säga att den finns? ungefär som att säga dödar du nån i ett spel DÖDAR du verkligen nån och borde sitta i fängelse.

att köpa en dator istället för skänka pengar till dom hungriga är inte direkt "evil", bara helt normalt inget med det. Men att betala 60,000 dollar eller pund för en låtsas Ö istället för skänka iaf 10,000 till dom svältande och bränna resten på nå annat skojj kan jag tänka mig är lite mer "sjukt".

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
ett objekt i en virituell värld existerar inte så svårt att säga att den finns? ungefär som att säga dödar du nån i ett spel DÖDAR du verkligen nån och borde sitta i fängelse.

att köpa en dator istället för skänka pengar till dom hungriga är inte direkt "evil", bara helt normalt inget med det. Men att betala 60,000 dollar eller pund för en låtsas Ö istället för skänka iaf 10,000 till dom svältande och bränna resten på nå annat skojj kan jag tänka mig är lite mer "sjukt".

Klart saken existerar, dock inte i vår materiella värld, utan i spelets värld.

Permalänk
Medlem

vilken sjuk diskution.

Så man kan lika gärna säga, varför köpa fyllemat eller något annat onödigt när du istället kan äta en smörgås du redan har hemma och samla dina fylle-mats-pengar och ge de till någon i ett fattigt land, det är ju absurt, vi måste ju leva efter våran standard och köpa de saker som vi mår bra av.

Ska man hela tiden tänka på andra i, vare sig det gäller i andra länder eller ej, så kan man ju aldrig bli lycklig. Man måste få göra saker för sig själv som man tycker är kul.

Visa signatur

P5N-E SLI | Intel E7200 | 2048 MB DDR2 | GeForce 7800GTX | HP 24" |

Permalänk
Medlem

så sant så:P

Permalänk

När jag läser det om att sakerna inte existera börjar jag genast fundera hur det står till med pengarna i vårat samhälle. Vi får pengarna insatta på ett konto. Vi kan sedan använda pengarna med hjälp av ett kort så när vi köper något dras så mycket från ditt konto till butikens konto.

Existerar de pengarna då?

Visa signatur

Procrastinators; rulers of tomorrow.
Klicketh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
ett objekt i en virituell värld existerar inte så svårt att säga att den finns? ungefär som att säga dödar du nån i ett spel DÖDAR du verkligen nån och borde sitta i fängelse.

att köpa en dator istället för skänka pengar till dom hungriga är inte direkt "evil", bara helt normalt inget med det. Men att betala 60,000 dollar eller pund för en låtsas Ö istället för skänka iaf 10,000 till dom svältande och bränna resten på nå annat skojj kan jag tänka mig är lite mer "sjukt".

Enligt dig ja, inte enligt mig.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Eftersom tråden spårat ur totalt låser jag den.

*Låst*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015