Permalänk
Medlem

Vilket moderkort ska man skaffa?

Ett bra moderkort som håller tag, och är klockvänligt? vilket ska jag skaffa?

Behöver inte vara SLI

Pci Express såklart, hjälp nån...

Visa signatur

Nothing says "Obey me" like a bloody head on a fence post!

Permalänk
Visa signatur

AMD Opteron 165 (CCBBE 0615 DPMW)1800 @ 2850 MHz (1,4v) | Asus A8N-SLi Deluxe |eVGA 8800 GT @ 700/1728/900 | 2x1gb G.skill 2GBZX | FSP Epsilon 700W | 760 GB Hårddiskar

Permalänk
Medlem

Budget?

Ett väldigt prisvärt alternativ är:
ASRock 939Dual-SATA2 ULi M1695 4DDR-DIMM 3PCI 2PCIe AGP SATA Raid Audio LAN Socket939 ATX
595:-
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ASR939DUAL
Recension: http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2524

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem

david has it imo

Visa signatur

Bytt användarnamn till Epsi.

Permalänk
Medlem

Klart du skall ha ett DFI LP

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Avstängd

dumt inlägg... läs lite i några trådar så ser du att 99.99 % rek dfi..

Permalänk
Medlem

Jag bytte ut mitt DFI Lanparty UT Ultra-D mot ett Asus A8N-E pga DFI är nog bra konstiga eftersom de inte tänker på layouten på kortet. Jag menar, om det nu är ett prestandakort osm skall kunna överklockas, varför sätter man chipsetfläkten under grafikkortet? Bland det dummaste jag någonsin varit med om, hur får man på ett standard vattenblock? Nej jag har inte lust att köpa nya vattenblock för att anpassa mig till moderkortet, räcker att man pungar ut 3k på kylningen från början..

Sen det där med PCI-platser, också något som stör mig något så ofantligt, ponera att du kör SLI-mode och vattenkylning, lycka till att använda de platserna då.

Själv valde jag A8N-E för att det hade en bra layout, var endast ett gfx samt att det har bra överklockningsmöjligheter. Plus att det har både optisk samt coaxial utgång för digitalt ljud, dock ingen firewire men har firewire pci-kort liggandes hemma

MSI NEO4 FI kanske vore ngt för dig med? Ett kort som också presterar väldigt bra.

// Tomas.