Permalänk
Medlem

Mp3-spelare, 1 gb minst.

Jag behöver tips om en mp3-spelare med minst 1 gb i minne (om det heter så), den skall ha lite avancerade funktioner i alla fall och inte allt för skräpig design

Inga ipod's tack, eller iriver.

Länkar uppskattas också.

Jag önskar mig en i julklapp, så därför skall det helst vara från en svensk sida (så det inte tar så lång tid att skicka)

/Mvh Robin.

Visa signatur

jaha :C

Permalänk
Medlem

iaudio u2/u3

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

som föregående, u2/u3.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk

Håller med föregående talare, har U2 och kan rekommendera den starkt!

Visa signatur

* Stationär P4 3200 MHz - 1024DDR - 250GB - RADEON 9800 PRO - AUDIGY 2 - LG 19" TFT
* Server AMD 2500@3200+ - 512DDR - 30GB - GF2 MX400 - 19 TFT
* Bärbar FUJITSU AMILO - P4 2800 MHz - 512DDR - 80GB - RADEON 9000 - 15.1" TFT

Permalänk
Medlem

solklart u2 / u3

Visa signatur

Macbook Pro C2D 15,4"

Permalänk
Medlem

Varför inte iRiver?
H10 är ju bäst!

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yonaz333
Varför inte iRiver?
H10 är ju bäst!

Verkar kräva WMP10 på samma sätt som iPoddarna kräver iTunes.

iAudio är fritt, så U2/U3.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Verkar kräva WMP10 på samma sätt som iPoddarna kräver iTunes.

iAudio är fritt, så U2/U3. http://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon14.gif

Nu överdriver du väl ändå, det är ju inte så att du tvingas använda Windows Media Player 10 för att kommunicera med den, a la iPod. Den fungerar ju som UMS...men visst, det saknas ju stöd för Linux och OSX.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Verkar kräva WMP10 på samma sätt som iPoddarna kräver iTunes.

iAudio är fritt, så U2/U3. http://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon14.gif

Kräver bara WMP 10 när det gäller spellistor (vilket jag inte vet om personen i fråga är intresserad av)

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

iRiver och iAudio kan slänga sig i väggen..

Meizu ska det vara för hela slanten.. Det är min trognaste elektronikvän nuförtiden..

Bättre ljud än ipod, iaudio o grejer.. Det står till och med här på sweclockers på ett produkttest

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Oförskämt dålig batteritid på två av Meizus spelare (E3, X6). Att dom sen har en för liten display gör det ju inte roligare.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

ehmm då köper man ju inte dem.

spelare med inbyggt batteri suger, kapaciteten räcker nåt hundratal laddningar, sen försämras den radikalt.. gäller ipod, iaudio och även meizu såklart. osv

en iaudio u2 har ca 10 timmars kapacitet medans en u3 har ca 20h.
meizu e2 & x2 har 18h på ett AAA-batteri, och en meizu e5 har 50h på ett AA-batteri.

det är klart mycket smidigare med lösa batterier, då man inte behöver vara beroende av en dator för att ladda upp (när man reser osv). några små aaa-batterier tar inte stor plats.

inbyggda uppladdningsbara batterier är klart överskattat. vem vill ha en produkt som blir märkbart sämre efter en tids användning?

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Uppladningsbara och utbytbara är nog det bästa. (iRiver H10! )

Visa signatur

Windows 11 Pro - Asus ROG Strix B550-F Gaming Wi-Fi - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GeForce GTX 970 - Corsair 16 GB DDR4 3600Mhz - WD Blue SN550 NVMe SSD 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Tycker inbyggda batterier är klart bättre än att tjafsa med uppladdningsbart. Sen förstår jag inte hur du kan påstå att dom blir märkbart sämre efter en tids användning? Speccarna för typ li-ion är 80% kapacitet efter ca 4-5 år så vitt jag vet.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Verkar kräva WMP10 på samma sätt som iPoddarna kräver iTunes.

iAudio är fritt, så U2/U3. http://forum.sweclockers.com/images_sc/icons/icon14.gif

iPod var i och för sig inte ett alternativ i sammanhanget...
Men visst går det att köra annat än iTunes mot en iPod.
Har du windows installerat så kan du köra winamp för att skyffla låtar.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cruZZade
Nu överdriver du väl ändå, det är ju inte så att du tvingas använda Windows Media Player 10 för att kommunicera med den, a la iPod. Den fungerar ju som UMS...men visst, det saknas ju stöd för Linux och OSX.

Detta har diskuterats i andra trådar och jag trodde att WMP10 och WinXP krävdes eftersom jag inte fick igång polarens T20 på min Win2k-burk. Det enda som finns på installation-CDn är WMP10 som jag inte ville installera.

Hur som helst så dyker T20 inte upp som ett vanligt USB-minne under Win2k som "vanliga" spelare gör.

Även om "bara" WinXP krävs så är det nog att strunta i den spelaren imho.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gling
spelare med inbyggt batteri suger, kapaciteten räcker nåt hundratal laddningar, sen försämras den radikalt.. gäller ipod, iaudio och även meizu såklart. osv

en iaudio u2 har ca 10 timmars kapacitet medans en u3 har ca 20h.
meizu e2 & x2 har 18h på ett AAA-batteri, och en meizu e5 har 50h på ett AA-batteri.

det är klart mycket smidigare med lösa batterier, då man inte behöver vara beroende av en dator för att ladda upp (när man reser osv). några små aaa-batterier tar inte stor plats.

inbyggda uppladdningsbara batterier är klart överskattat. vem vill ha en produkt som blir märkbart sämre efter en tids användning?

Det där är mest en smaksak. Jag hade uppladdningsbara aaa-batterier till min gamla MuVo och har inbyggt batteri i min iAudio U2. Jag saknar inte att behöva ha med ett extrabatteri tillsammans med spelaren hela tiden (MuVon hade ingen batteriindkator).

Det är bra LithPol-batterier som sitter i en modern spelare, så nåt hundratal laddningar är nog en bit i underkant. Dessutom, hur lång är livslängden på en sån här spelare? Spelarens värde hinner krypa ner mot hundralappen innan batteriet börjar ge upp och då är det dags att köpa nytt oavsett.

Det finns reseladdare till många av spelarna, jag fick med en sån till min iAudio t.ex. Dock har jag aldrig använt den eftersom jag inte varit ute och rest den senare tiden. Det finns en bra batteriindikator på spelaren och efter ett par dagars användning är det dags att koppla in spelaren till datorn och få den uppladdad, något man ändå gör för att byta ut musik och så.
Ska man ut och resa ska man nog ta med en HDD-spelare istället för en med 1GB flash-minne.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Detta har diskuterats i andra trådar och jag trodde att WMP10 och WinXP krävdes eftersom jag inte fick igång polarens T20 på min Win2k-burk. Det enda som finns på installation-CDn är WMP10 som jag inte ville installera.

Hur som helst så dyker T20 inte upp som ett vanligt USB-minne under Win2k som "vanliga" spelare gör.

Även om "bara" WinXP krävs så är det nog att strunta i den spelaren imho.

Mmm det stämmer, systemkraven är WMP10 samt Windows XP SP1 och uppåt. Finns ju ingen anledning till att inte köra WinXP SP1+ imho så jag ser inget problem ^_^ Men visst, det är ju helt klart trist att spelaren inte fungerar på Linux och Mac.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Hedersmedlem

Även om jag själv körde WinXP skulle jag se det som ett problem. Andra spelare funkar som vanliga USB-minnen och funkar i princip i vilken maskin med USB som helst. När man använder spelaren som USB-minne och vill plocka lite grejor från polaren vill man inte att det ska spela nån roll ifall polaren kör Win2k, WinXP, Linux eller whatever.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag vet iaf kille som köpte ipod (4gb) när den kom.. Hans batteritid är helt hemsk säger han, och att det kostar ca 1000 kr att byta.

Men som sagt, det är en smaksak.

Jag tycker ändå att det är skönt att ha ett batteri med sig eftersom batterierna har en tendens att alltid ta slut vid fel tillfälle..

har oändlig tillgång till AAA batterier från jobbet också

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Rekommenderar iAudio U3, riktigt bra ljud, klarar av divx och xvid efter konvertering med medföljande program. Den har en riktigt bra och tydlig tff-skärm, trodde inte det skulle fungera att kolla film på den men nu sitter jag nästan varje morgon på spårvagnen och klämmer ett simpsons avsnitt. Har till och med sett en hel långfilm

Mycket bra batteritid och extremt lätt. Den är även relativt billig, kostar runt 1900-2000 kr för 1 gb varianten.

Visa signatur

Work & Play: Gigabyte GA-8IPE1000-G | P4 HT 3.0 GHz | 1024MB DDR400 | Seagate 80GB SATA & Maxtor 200GB SATA | Leadtek A400 GT TDH | Sound Blaster Audigy 2 ZS | Samsung 750B 17" TFT | Logitech MX510 | Logitech UltraX | 3Dmark05 ::: 5306 ::: | Media: TViX M-3000U | Western Digital 200GB IDE | iAUDIO U3 1GB | Konsol: Gamecube | Playstation 2

Permalänk

Här har du en lite mindre och något billigare än tidigare nämnda, så kanske du kan önska dig ett på nya lurar samtidigt...

http://www.inet.se/produkter_info.asp?p=6303808

Permalänk
Medlem

iRiver iFP-799[1024MB] Gun Metal 1.649kr

- 1GB Flashminne
- 40 Timmars Speltid (1st AA/R6 batteri)
- Analog line-in, även mic-in
- Stöder MP3, WMA, ASF och Ogg Vorbis (96-225kbps för Ogg)
- USB2.0
- Realtids Klocka
- Extreme EQ och Extreme 3D
- 18mW Uteffekt (vid 16 Ohm)
- FM Radio Stereo/Mono
- Mikrofon/Diktafon
- Spela in direkt från Radio och Mikrofon/Diktafon till MP3
- Transportera Filer; .txt, .doc, .jpg, .avi etc.
- Firmware Uppgraderbar

http://www.directman.com/system/search/product.asp?id=7

Grym spelare, grym support. Du slipper alla program, bara att plugga in den i usbporten.

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

MP-EYE hts 200...grymmaste spelare på marknaden jusst nu enligt mig. Har allt och är inte större än en tändare.

färgdisplay och 5 gigg minne i en snygg förpackning i aluminium?? kan det bli bättre?

Permalänk

jos mp120

Permalänk
Medlem

En Meizu E3 säger jag! Har den själv och den är för grym!
Sen är man alltid trygg med köpet då supporten (bl.a jag hehe) och alla andra är grymt sjyssta och inte ute efter att bråka om problem uppstår.

www.meizu.se

Ja, jag är en av modsen där så har du frågor så shoot

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokia6230
jos mp120

Säljs inte längre...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Säljs inte längre...

Och tur är väl det! Make till skitspelare finns inte!

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

Eftersom jag är en lycklig iAudio-ägare röstar jag solklart på u2-u3! Riktigt bra ljud och inställningsmöjligheter, bra batteritid mm mm.

En iRiver H10 skulle jag absolut inte köpa, verkar vara en av de buggigaste spelarna iriver släppt på länge, det är bara att kolla in deras egna forum så förstår man. (http://forum.iriver.se/viewforum.php?f=19&sid=49b3e905b31d3fc... )

Meizu har jag hört mycket bra om, men kan inte uttala mig eftersom jag inte testat någon.

Såg precis att samsung har kommit med en ny, typ YH J-70 eller liknande. 135g, 20gb, oggsupport, mpeg4, usb-host, 20 timmar speltid.. Den skulle jag vilja ha! 2600 verkar den kosta, sjukt prisvärt om man jämför med t.ex. iaudio X5(som iofs. också är en grym spelare men lite dyrare..)

Så om nån vill köpa en iaudio m3 20gb är det bara att skicka ett PM!

Lycka till med inköpet..=)

/mustarn

Visa signatur

TimelineX 3820tg
iAudio M3/Meizu M6/Cowon D2/Grado SR80/Beyerdynamic DT150+DT250/Audio-Techica ATH-2
I've seen things you people wouldn't believe.. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched c-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time... like tears... in the rain. Time to die.