Permalänk

Lagg i VLC

Sedan jag installerade om min dator för ett tag sedan så laggar ALLA filmer jag spelar i VLC, dom fungerar fel fritt i Winamp och windows media player.
Kör Windows XP service pack 2 och det senaste VLC.
Körde samma mjukvara innan ominstallationen och då fungerade det felfritt?!?!?!?!
Har sökt runt på olika trådar och inte funnit något svar, nån som har varit med om liknande eller har nån lösning?

Probelemt: Filmerna fungerar ett tag men efter kanske 5 minuter kommer ett mellan 5-10 (ibland längre) sekunders "lagg" bilden hänger sig, även ljudet försvinner, men efter ett tag så går den igång igen, då har det gått en bit av filmen. Svårt o förklara. Men jobbigt e de iaf!

Tacksam för svar

Mvh Norre

Visa signatur

"Abit AV8-3rd Eye Amd 64 3500+@2700Mhz 2 x Kingston HyperX 2-2-2-5-1 512Mb Club 3D Ati Radeon X800XT PE 256 MB 200gb S-ATA Maxtor DiamondMax"

Permalänk
Medlem

1. Be att få din tråd flyttad till windowsforumet
2. Håll koll på deras sida efter uppdateringar
3. Testa Media Player Classic
4. Använd winamp eller Media Player om de faktiskt funkar?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
1. Be att få din tråd flyttad till windowsforumet
2. Håll koll på deras sida efter uppdateringar
3. Testa Media Player Classic
4. Använd winamp eller Media Player om de faktiskt funkar?

Mediaplayer och Winamp klarar ju bara några format, orkar inte tanka hem massa codecs o skit...Mycke smidigare me VLC.

Visa signatur

"Abit AV8-3rd Eye Amd 64 3500+@2700Mhz 2 x Kingston HyperX 2-2-2-5-1 512Mb Club 3D Ati Radeon X800XT PE 256 MB 200gb S-ATA Maxtor DiamondMax"