MYCKET underliga och roliga buggar

Permalänk
Medlem

MYCKET underliga och roliga buggar

Vilka är era värsta buggar (såsom hoppande huvud, spelkaraktärer vars röst råkar byta plats, o.s.v.)?

Bland det värsta jag varit med om kan nog vara när jag spelade Motocross Madness 2. Spelaren var lila-grön-vit, men tyvärr bytte dess texturer plats med omgivningen, vilket skapade en mycket psykedelisk (och skratteretande) omgivning, i just det.. Lila-grön-vita färger.

Visa signatur

Jag är född 1991. Jag älskar att skratta.
Har Aspergers syndrom. (surprise surprise!)
Mannen på bilden har fått sig en släng av Cheerios... URP!

Permalänk
Medlem

hmm.. jo! på WOW (world of warcraft. utanför Oregrimor finns en sepelinars som går till undeadcity, när den flyger över havet så komer en laddnings meny upp, typ jag har varit med om deta 2-3gånger att när den laddat klart så är sepelinaren bårta å alla som var på den ramlar i och får simma rästen

även en gång gick jag till attack mot en fiende, fienden kunde inte följa efter mig och rörde sig inte alls, men den gjorde skada, och jag kunde inte askada den.. jag sprang och sprang från den men den fortsate gjöra skada

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Ett lik i BF2 som studsade säkert sju gånger mellan två husväggar väldigt våldsamt för att sedan flyga rätt upp i luften och försvinna. Såg helt sjukt ut.

Edit: Dom har med något liknande i slutet av Mine-filmen:)

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag citerar: "Den där buggen i cs där ordet LOL dyker upp där man skriver"

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Medlem

En ganska irriterande bugg jag fått på D2 en gång i tiden var att gubben började springa baklänges, och varje gång man prang fram till en fiende så var den tvungen att vända sig innan han kunde börja slå.

Permalänk
Medlem

Här är en fin bild på "gubben i lådan"

Permalänk
Medlem

Hitta en vanlig man i mafia som gick runt i staden och hadde ett hund huvud. Kan bifoga en blid senare i kväll om nån vill se.

Permalänk
Medlem

i gta sa där bilarna ibland backar på vägen ..

Permalänk
Medlem

Land Of The Dead.

Vi sköt av en zombie både armar och ben så han låg på golvet och kravlade, men när han kom och försökte kravlade över ett annat zombie-lik så fastnade han hoppades i taket. Såg skitskoj ut.

Visa signatur

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt, är att skjuta upp det" - Winston Churchill

Permalänk
Medlem

jaa vi vill se bilden

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phalle
Här är en fin bild på "gubben i lådan"
http://img206.imageshack.us/img206/952/dude10mt.th.jpg

Precis det där hände mig för några dagar sen. Skit jobbigt. Jag kunde inte släppa bösan och springa vidare Fick helt enkelt dö

Det kasnke är jag som sitter i lådan?

Visa signatur

AMD Opteron 170 @ 2901Mhz- DFi Sli-DR - Prometeia Mach II - 2x Crosair XMS3500 BH5 512mb @ 2-2-2-5 264Mhz 3.6Vdimm (Bränner in dom nu)- Asus *extreme* 6800Ultra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exstaz
Precis det där hände mig för några dagar sen. Skit jobbigt. Jag kunde inte släppa bösan och springa vidare Fick helt enkelt dö

Det kasnke är jag som sitter i lådan?

Ne, det är inte du Det där är min polare och det hände för någon månad sen. Han kunde inte heller släppa bössan, så han väntade på att få dö...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Hitta en vanlig man i mafia som gick runt i staden och hadde ett hund huvud. Kan bifoga en blid senare i kväll om nån vill se.

Har för mig att det inte är en bugg, utan en rolig sak.
Jag har också sett honom.. ganska kul ändå..

EDIT: Kom på en konstig bugg jag fick i GTA:SA. Jag spelade
med en kompis och han högg av mig huvudet, men jag dog
inte, så jag kunde springa omkring utan huvud med en
en liten fontän av blod istället.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Re: MYCKET underliga och roliga buggar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jägare
Bland det värsta jag varit med om kan nog vara när jag spelade Motocross Madness 2. Spelaren var lila-grön-vit, men tyvärr bytte dess texturer plats med omgivningen, vilket skapade en mycket psykedelisk (och skratteretande) omgivning, i just det.. Lila-grön-vita färger.

Har råkat ut för precis samma sak
En annan rolig grej hände i GTA:SA; skjöt en konstapel och han fastnade sedan under bilen! Jag hoppade in i bilen och körde iväg, med gubben hängandes mellan hjulen

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Avstängd

BF2 sköt en kille högt upp i en av lyftkranarna, hanfastnar med foten i nåt, men liket fortsätter trilla....och han har ett jäääääääääättelångt ben i ett par sekunder, hinner dock inte kasta mig på screenshotknappen

Permalänk

Värsta buggen är nog i D2 LoD, där man, om man anv CTRL+c crashar spelet....nu har blizzard verkligen pajat spelet...

Visa signatur

XP Professional,IE 6.0,AMD Athlon XP, 1666 MHz 2000+,MSI K7T,VIA VT8363A Apollo KT133A,768 MB (SDRAM),Award Modular, GeForce4 MX 420 (64 MB), NVIDIA GeForce4 MX 420 (64 MB),AOC Spectrum 7Vlr(A)/7Vlr(A)+ [17" CRT],Accton EN1207D-TX PCI

Permalänk
Medlem

Re: MYCKET underliga och roliga buggar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jägare
Vilka är era värsta buggar (såsom hoppande huvud, spelkaraktärer vars röst råkar byta plats, o.s.v.)?

Bland det värsta jag varit med om kan nog vara när jag spelade Motocross Madness 2. Spelaren var lila-grön-vit, men tyvärr bytte dess texturer plats med omgivningen, vilket skapade en mycket psykedelisk (och skratteretande) omgivning, i just det.. Lila-grön-vita färger.

har fått samma bugg, tror det blir så när man multitaskar.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag och en polare har suttit och spelat Driver 3 till PS2 i många många timmar bara för att det är så kul när det buggar sig, vilket det gör typ hela tiden. Favoriten är när polisbilarna fastnar i någon konstig vinkel, ståendes snett på ena framlyktan och liknande, för någon har lagt in någon sorts "skräphanterare" som gör att de bilar som buggar sig på det sättet exploderar efter ett tiotal sekunder. En gång var det en polisbil som exploderade, flög rakt upp i luften och sen inte kom tillbaka i bild igen förrän efter någon minut då det började regna bildelar över staden. Det finns så många roliga buggar i det spelet så det är inte klokt, men samtidigt utgör detta i stort sett hela nöjet med spelet. Hade det inte varit så buggigt hade vi aldrig spelat det fortfarande .

FF6 är ganska roligt också om man använder Relms "sketch"-kommando på vissa monster (oftast de som består av riktigt stora spritar) då det kan hända diverse saker. Det är till exempel inte omöjligt att alla ens save-filer raderas. När jag testade (för man måste ju testa ) så fick jag sinnessjukt mycket prylar. Item-listan kan inte räkna längre än till 99, men i stället för siffror stod det typ hjärtan och sådant och jag hade väl i praktiken obegränsat med Illumina Sword, Paladin Shield, Atma Weapon, you name it.

Finns andra roliga buggar i FF6: bl a så har någon programmerat fel, så "evade"-statsen räknas inte, utan "magic evade" används för båda delar. Inte så snyggt.

Annars har elastomania fått några riktiga spel några gånger och skeppat upp i extremfart rakt upp i taket när man bara kört helt vanligt längs marken.

Driver 1 buggade sig för mig på ett uppdrag där man skulle köra någon från ett sjukhus till ett garage i nån förort. Jag hade bara en savefil, och jag hade sparat när jag hade extremt lite health kvar på bilen så jag tålde inte en enda touch från någon bil, + att man hade väldigt lite tid på sig. Jag vet inte hur länge jag satt och spelade för att klara uppdraget, men varje gång jag lyckats ta mig genom horder av poliser, blåsa över en bro i full fart utan att krocka med någon och sedan lyckats skaka av mig snutarna igen och skulle köra in i garaget så frös spelet. När det hände för tredje gången så var det bara att inse faktum och börja om med en ny savefil.

En klassiker är ju annars i Super Mario Bros där man kan flyta genom tegelväggar på vissa ställen om man kommer exakt rätt, bl a på bana 1-2I istf att hoppa på hissarna och komma till warp-zonen kan man flyta rakt genom tegelväggen precis ovanför röret som leder upp till ytan igen.

Mega Man 1 är också ganska fullt med buggar, speciellt i samband med att man får magnet beam. Jag har sett folk flyga genom 8-9 skärmar och liknande.

En annan klassisk bugg i Mega Man 1 är att om man pausar när elec-beam träffar så skadar det fienden en gång till när man "unpausar". Detta är guld värt på första bossen (Cyclops) i Dr Wilys slott som är riktigt lurig annars. Bara dra iväg en elecbeam och hamra som en galning på select så är halva hans liv borta på ett skott .

En annan bugg i ett klassiskt spel är i Super Mario Kart där man häver sladdar genom att hoppa (!) med go-karten. Vet inte om det är en medveten grej av programmerarna, men det ser lite märkligt ut när alla blåser kurvorna i hög hastighet och sen helt plötsligt börjar hoppa för att räta upp sig igen. Detta spelet är även alla datorfuskande motspelares moder. Har nog inte svurit så mycket och så ärligt över något annat spel, och då finns det kandidater må jag lova.

NHL '96 hade en rolig bugg som jag upptäckte första gången jag spelade det: om man skjuter från den förlängda mållinjen så går skottet alltid in då målvakten inte kan täcka så nära stolpen. Kul. Jag har även satt en puck på en oskymd målvakt med en fösare från bakom min egen målbur. Iofs var det Wayne Gretzky som sköt pucken men jag har svårt att se en NHL-målvakt missa den ändå. Sköt man från blålinjen, ca en meter från sargen gick pucken också alltid i över målvaktens vänstra axel. Målvaktsprogrammeringen i det spelet är faktiskt den värsta jag någonsin sett.

I NHL '94 har jag också lyckats lägga in ett straffmål bakifrån, typ genom nätet på baksidan vilket var lite speciellt.

När vi ändå är inne på NHL så buggar sig kommentatorerna i NHL '98 sig mest hela tiden. Avbryter mitt i meningar och säger fel i matchpresentationerna och liknande. Detta var väl nästan mer regel än undantag i de tidigare kommentatorförsöken.

Jag har även fått MS Space Cadet att fastna i en loop där bollen sköts från ett maskhål, studsade i två väggar och sen i sig själv igen. Oftast när detta händer så håller det bara på kanske max 15 gånger, men en gång lät jag datorn stå på i några timmar och räkna poäng.

När jag spelade King's Quest 6 och var ganska nära slutet så skulle man kasta en tomat på nån märklig planta i ett träsk, så skulle den bli förbannad och kasta tillbaka nåt man behövde ("ooze" har jag för mig det hette, men det var ca 12 år sen eller nåt). Problemet var bara att min dator hängde sig varje gång jag kastade tomaten. Efter att ha spelat i otaliga timmar och testat sig fram till alla lösningar på Sierras osannolikt ologiska problem (de saknar faktiskt motstycke i spelhistorien tror jag) så var jag ganska knäckt av att inte lyckas komma förbi detta, men jag fick helt enkelt dra över savefilen på en diskett, åka till en kompis, installera spelet, ladda savefil, kasta tomat, få ooze, savea igen och åka hem. Sedan hände samma sak igen när man skulle måla en magisk dörr på ett slott och proceduren fick upprepas. Dörren skulle målas med en magisk färg som man fick fram om man kombinerade en tekopp (som man lagt ooze:t i) med en fjäder. Bara att komma på att man nog ska måla en magisk dörr på slottet och sen koppla detta till att man ska kombinera en tekopp med en fjäder för att göra magisk färg... nästan en bugg i sig.

Blev en stabil lista det här. Orkade inte lista några PC-spel (förutom KQ6 för det har satt djupa spår i mig ) för buggar känns där allerstädes närvarande. Till konsol är det nästan en märklig händelse när något inte funkar som det är tänkt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Här är några jätte"roliga" buggar jag fått :rolleyes:.

På Wc3 (Chaos) singeplayerdelen sista banan @hard råkade en polare ut för att bossen buggade ut och typ fastnade i några träd och då var det bara att vänta ut dem 40 minuterna. Då den banan är grymt svår på hard mådde han ett tag efter det..

Visa signatur

|AMD x2 3800| Asrock DualSata2 | 2048MB pc3200 | Gainward 7900gt | P120S 250GB | WD 200GB | Silverstone ST40F 120mm | Samsung SyncMaster 959NF | Scythe Ninja , Polar freezer|

Permalänk
Medlem

I BF2 händer det ju ibland att skjutna gubbar står på knä och vaggar fram å tillbaka likt en sån där docka som inte går att välta

Hur tar man screenshot?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phz
NHL '96 hade en rolig bugg som jag upptäckte första gången jag spelade det: om man skjuter från den förlängda mållinjen så går skottet alltid in då målvakten inte kan täcka så nära stolpen. Kul. Jag har även satt en puck på en oskymd målvakt med en fösare från bakom min egen målbur. Iofs var det Wayne Gretzky som sköt pucken men jag har svårt att se en NHL-målvakt missa den ändå. Sköt man från blålinjen, ca en meter från sargen gick pucken också alltid i över målvaktens vänstra axel. Målvaktsprogrammeringen i det spelet är faktiskt den värsta jag någonsin sett.

Det där känner jag igen från en senare version av NHL. NHL 2000 tror jag det måste ha varit. Det var i varje fall ett NHL-spel som använde sig av en 3D-motor. Om man tog bort det automatiska siktet så kunde man göra mål genom att bakom den egna blålinjen snabbt trycka och släppa skottknappen. Denna funktion var egentligen till för att lobba pucken ner i sarghörnen, men nu gick den istället över målvaktens axel och in i mål ungefär två gånger av tre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ospab
hmm.. jo! på WOW (world of warcraft. utanför Oregrimor finns en sepelinars som går till undeadcity, när den flyger över havet så komer en laddnings meny upp, typ jag har varit med om deta 2-3gånger att när den laddat klart så är sepelinaren bårta å alla som var på den ramlar i och får simma rästen

även en gång gick jag till attack mot en fiende, fienden kunde inte följa efter mig och rörde sig inte alls, men den gjorde skada, och jag kunde inte askada den.. jag sprang och sprang från den men den fortsate gjöra skada

Ok, förlåt för att vara en sån besserwisser. Men som en WoW beroende, tål jag helt enkelt inte att se folk som inte fått namnen rätt

Oregrimor = Orgrimmar
Undeadcity = Undercity

Såja.

Permalänk
Medlem

Roligaste buggen någonsin måste varit "Supermanbuggen" i BF1942, version < 1.31

Om man tittade rakt upp när man föll i luften gled man framåt istället för neråt så man kunde ta sig nästan vart som helst på bara några sekunder.
Men det är inte det som är det roliga. Om man hoppade ner i vattnet och föll precis så lång tid så att man förlorade hälsa men ändå inte kunde ta fram fallskärmen samtidigt som man tittade rakt upp och tryckte på hoppaknappen så började man flyga precis innan man slog i vattnet.
Detta gick även göra från hustak ner på marken men det var ganska svårt, i vatten fungerade det alltid.

CTF på publicservrar var helt omöjligt att spela för alla bara tog flaggan och hoppade ner från ett hustak sen flög dom hem till sin egen flagga 300km ovanför marken Omöjligt att stoppa dom eftersom man var mycket snabbare än ett flygplan och en så liten gubbe som rör sig så snabbt går inte träffa.
Detta gjorde även att man kunde flyga upp och hoppa ner genom taket i hus som man egentligen inte skulle kunna vara i och det gick att skjuta ut men inte in så där kunde man stå och plocka fiender ända till skotten tog slut

Efter ett tag fick alla reda på hur man gjorde och spelet var i princip helt förstört
Buggen fixades som tur var av DICE efter ett tag men det tog sin lilla tid, jag har för mig att man kunde leka superman i flera månader innan buggen fixades.

Permalänk
Medlem

Ibland när jag spelar BF2 så brukar nametagsen försvinna/ens lagkamrater visas som fiender , då brukar man ju råka mejja ner några av sina polare xD

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

I Deus ex: Invissible war när man tog en bänk och la den uppochner och sen slängde man ett lik på den, liket och bänken började därefter skaka våldsammt och flög typ 10 meter upp i luften.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

lite offtopic men..vad är det för tema du har i windows? riktigt snyggt faktiskt. jag har tröttnat på windows classic lite.

Permalänk
Medlem

C&C: Generals

Finns en "bugg" som gör att om man i precis samma sekund som Nuke'en blir tillgänglig avfyrar den så återgår den enheten till att göra en annan nuke tillgänglig, detta var jävligt användbart i början av alla C&C:G-mather på hemma-lanen

Sims 2

Under spelets gång så har det hänt att de manliga karaktärerna byter om till kvinliga kläder. Sedan har ofta hänt att jobberbjudanden utlovar och håller löner på $90000+

WoW

Naken "buggen" var väldigt underhållande

Visa signatur

Länkarna funkar inte pga olika människors elaka handlingar
[Webdesign | Tjäna pengar på din hemsida | Gratis prylar!]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rinkle
C&C: Generals

Finns en "bugg" som gör att om man i precis samma sekund som Nuke'en blir tillgänglig avfyrar den så återgår den enheten till att göra en annan nuke tillgänglig, detta var jävligt användbart i början av alla C&C:G-mather på hemma-lanen

Haha, fy fan! Jag citerar George McCellan:

"Om jag inte kan slå Bobby Lee nu, så är det bara att åka hem."

Permalänk
Medlem

I Eve Online råkade jag ut för en del flummiga buggar.

Man har små drones (robbotar) som man använder för att slåss med eller bryta mineraler i asteroidfält.
Av någon anledning så försvann inte de när jag flyttade mig runt, utan de dubblerades. Efter ett tag hade jag ungefär 1000 drones som satt i en stor klump runt rymdskeppet. Såg skitflummigt ut, de ser ju ut som små spindlar.

Den kanske mest extrema buggen råkade jag dock ut mitt i ett populärt solsystem. Av någon anledning så kom mitt rymdskepp mitt inuti en rymdbas när jag flög runt. Där fanns också en massa andra rymdskepp. Rymden var inte längre svart, utan helt gul med massor med vita streck över. Inte blev det bättre av att hela rymden såg ut ungefär som att man hoppade genom ett maskhåll.

En anna konstig bugg, var att jag fick ett rymdskepp rakt ovanför mitt som följe mig överallt. Just det rymdskeppet ovanför såg ut exakt som en hatt eller en stor svamp.

Så är det när man kör mmorgs från starten

/Andreas

Permalänk
Medlem

i max payne när man körde en speciell inställning på grafikkortet så gungade hans huvud ner i torsot och när man hoppade så kunde huvvet nästan helt försvinna i torsot, tyckte jag var ganska kul!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.