[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Vad är det för addon som visar Health och Mana/Rage/Energy precis under din karaktär mitt på skärmen?

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=388

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Atwa...brukar vara så att du måste binda en speciell knapp för att de ska öppnas så som på bilden. Kolla på lite i "Key Bindings" så hittar du nog tror jag

Visa signatur

..

Permalänk

Jag skulle uppskatta lite hjälp och tips. Tänkte att det är dags att göra ett seriöst interface med mods och grejjer, har inte använt något liknande alls innan. Jag har för tillfället en lvl 52 trollpräst, och önskar en del förbättringar.
Detta här under är mina önskemål, men jag har bara hittat förslag på de 4 översta funktionerna.

fyll på med det du tycker är bra:

inforad längst upp: Titan
alla väskor i en: AllInOneInventory
instanskartor: Atlas
Länka items man inte har: Lootlink

tid kvar av buffs/debuffs konstant visning:
Se vad saker är värda hos vendor:
Se vad man har på banken:
kunna flytta allt på skärmen hur man vill, och även låsa fast det:
Fler bars var jag vill:
något som gör att jag kan se när partyfolk behöver buffas, healas, curas osv bra:

Visa signatur

tihi

Permalänk
Medlem

Finns det något bra sätt att aligna bars och unit frames så att det inte blir nån pixel åt fel håll? För det är ju alldeles fritt som det är, man kan ju dra dem hur som helst... ingen dock eller någonting finns det ju.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
tid kvar av buffs/debuffs konstant visning:
Se vad saker är värda hos vendor:
Se vad man har på banken:
kunna flytta allt på skärmen hur man vill, och även låsa fast det:
Fler bars var jag vill:
något som gör att jag kan se när partyfolk behöver buffas, healas, curas osv bra:

tid kvar av buffs/debuffs konstant visning: Det finns ju inbyggt? Antar att du menar på dig själv? Hursomhelst, om du vill ha det i närheten av din unitframe och kunna se andras buffar och sånt så prova Discord Unitframes, mycket najs.

Se vad saker är värda hos vendor: Wowecon eller Auctioneer.

Se vad man har på banken: Det här vet jag att det finns en mod till, men kommer inte ihåg vad den heter, men sök på bank på antingen www.curse-gaming.com eller ui.worldofwar.net

kunna flytta allt på skärmen hur man vill, och även låsa fast det: MoveAnything

Fler bars var jag vill: Discord Actionbars eller Flexbar. Jag föredrar den första.

något som gör att jag kan se när partyfolk behöver buffas, healas, curas osv bra: Ehm... decursive tror jag funkar till det.

Det mesta går att hitta på www.curse-gaming.com eller ui.worldofwar.net. Discords moddar hittar du på: www.discordmods.com <-- förskräcklig sida men bra moddar!

Permalänk
Medlem

atWa riktigt snygg UI du har

och hur använder man status bar? får inte fram dom..:S

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • 64 GB Vengeance LPX • Sapphire Nitro+ 7900 XT
⌨️ ⇢ AKB Vero • Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ DeathAdder V3 Pro • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • HD6XX • JDS Labs Element 3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch

/statusbars

ex. /statusbars thealth enable combat

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk

Argh,

har grymt irriterande problem:

Mina healingspells "interruptas" utan anledning rätt ofta.
Jag har benecast och fattar inte riktigt varför.
Ibland funkar de, ibland inte.

Permalänk
Medlem

Så ser mitt ut i dagsläget. Discord av någon specialvariant, den högra baren byts ut mot en ny när man är inom 5 yards till en med bara melee skills. Och en massa annat skit också.

Hitsmode
Antidaze
bcTrackingMenu
usebyname

etc

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/uiworldofwar.jpg

Så ser mitt ut i dagsläget. Discord av någon specialvariant, den högra baren byts ut mot en ny när man är inom 5 yards till en med bara melee skills. Och en massa annat skit också.

Vad är UI:t byggt från, känner igen player-tjohejsan (liv o mana).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Vad är UI:t byggt från, känner igen player-tjohejsan (liv o mana).

Från början är det DiscordArt, DiscordActionBars, och DiscordUnitFrames. Sen har någon oerhört vis snubbe gjort sin version av detta kallad Charcoal.

Finns mer info här -> http://www.toctastic.net/component/option,com_docman/task,cat...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Från början är det DiscordArt, DiscordActionBars, och DiscordUnitFrames. Sen har någon oerhört vis snubbe gjort sin version av detta kallad Charcoal.

Finns mer info här -> http://www.toctastic.net/component/option,com_docman/task,cat...

Lirar prälle så tog färdiga prälle ui:et.

Ladder enligt instruktioner dab först, sen duf och sen dart men det ser VERKLIGEN inte ut som det ska göra.

Hilfe!

Permalänk
Medlem

Det är viktigt att du först lägger in DiscordActionBars, UnitFrames samt Art och SEN ersätter filerna i de mapparna med de du får från präst-ui't.

Dvs först DAB, DUF, DART, sen de filerna du får med i priest-zippisen, där man ersätter en del grejer i de första mapparna.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Det är viktigt att du först lägger in DiscordActionBars, UnitFrames samt Art och SEN ersätter filerna i de mapparna med de du får från präst-ui't.

Dvs först DAB, DUF, DART, sen de filerna du får med i priest-zippisen, där man ersätter en del grejer i de första mapparna.

Jodå, installerade ui-toolsen innan UI:t.

Men ugh, får ominstallera o prova igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zmutch

ty

btw har en fråga, vad heter addonet där alla ens healings lägger sig brevid party barsen, brevid spelar ikonen så man bara kan klicka till den

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

ty

btw har en fråga, vad heter addonet där alla ens healings lägger sig brevid party barsen, brevid spelar ikonen så man bara kan klicka till den

Benecast?

Och BTW, Toctastic-ui:t var inte för mig, täckte för mycket av spelaren... får väl återgå till i princip-standard

Permalänk
Medlem
Citat:

Benecast?

Och BTW, Toctastic-ui:t var inte för mig, täckte för mycket av spelaren... får väl återgå till i princip-standard

oj snabbt svar och tusen tack var det

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

har lite problem med For the Horde Ui, har letat lite men all support är på tyska :S

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=1187

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/druidbarfel.jpg

där har ni felet vill flytta upp shapeshift baren

Unlocka med nurfed ikonen vid kartan, sen håll musen runt shapeshiftsnapparna så borde det komma upp en "ram" runt dom och du ska då kunna flytta dom.

Visa signatur

Ah-ah, I know what you're thinking. Did he fire six shots or only five? Well to tell you the truth in all this excitement I've kind of lost track myself. But being this is a .44 Magnum - the most powerful hand gun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself one question, do I feel lucky. Well, do ya punk? -Dirty Harry

Permalänk
Medlem

Kan någon hjälpa mig att spara .tga filmer med alpha-kanal (maskning) så att wow kan ladda bilderna?

En guide för paint shop pro eller någon form av konverteringsprogram ifrån bmp till tga vore underbart.

vill nämnligen leka lite med DiscordArt

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk

Vet någon var jag får tag på en addon till Titan Bar som gör så att den även fungerar som xp-bar.

Permalänk

hur får jag titan bar att se ut som på denna bilden?
http://www.toctastic.net/images/stories/discord/HunterUI_v1_1...

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Argh,

har grymt irriterande problem:

Mina healingspells "interruptas" utan anledning rätt ofta.
Jag har benecast och fattar inte riktigt varför.
Ibland funkar de, ibland inte.

CTmod har ju iaf en "cancle heal if targets health is at X%" som man själv kan ställa in... bara att justera för varje bossfight typ och sitta och mata på flashheal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
hur får jag titan bar att se ut som på denna bilden?
http://www.toctastic.net/images/stories/discord/HunterUI_v1_1...

Är det inte bara att gör en XP bar med Discord Unit Frames under titan och göra titan transparent?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk

tack ,det funkade

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spixz^^
Unlocka med nurfed ikonen vid kartan, sen håll musen runt shapeshiftsnapparna så borde det komma upp en "ram" runt dom och du ska då kunna flytta dom.

nope funka int

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Heimdall lvl 60 troll rogue <Inspiration> @ Frostmane

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassh
Nån som vet vilket ui detta är http://www.stonecow.com/images/FAINrogueUIninjazerg2.jpg ??

det sämsta jag sett iaf..för mycket skit..

De är väll typ Dev skins eller något!

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

funka inte med moveanyting på mitt for the horde ui problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

funka inte med moveanyting på mitt for the horde ui problem

pröva discord frame modifier

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Visa signatur

Amd 64 3200+, 2x512 Ram, Leadtek A400 Winfast 6800GT 256mb, 160GB HDD + SATA på 200GB.