Sökes: Kunnig inom databasspråk. Lön för mödan

Permalänk
Medlem

Sökes: Kunnig inom databasspråk. Lön för mödan

[ ... ]

Permalänk
Inaktiv

Är intresserad. Vad är det för databas och scriptspråk?

Permalänk
Medlem

Ok

Servern stöder ASP,PHP, Access Databas och MySQL

Permalänk

Vad jag vet så är det inte tillåtet att annonsera i detta forum?

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem

jag söker hjälp, kan likaväl vara gratis eller att ngn får pröjs. ser det inte som annonsering!
Vad annonserar jag?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Santana1
jag söker hjälp, kan likaväl vara gratis att ngn får pröjs. ser det inte som annonsering!
Vad annonserar jag?

Låstes en liknande tråd tidigare idag ( http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53422... ). Jag säger inte att jag sympatiserar med förbudet mot sådana trådar, bara påvisade det.
Nog med offtopic, vill mod låsa så gör dom det.

Visa signatur

p4 2,6ghz, asusP4P8X moderkort, Thermaltake XaserIII burk, 1024 t-mos ddr, Asus V9520 Home Theater...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeVision
Låstes en liknande tråd tidigare idag ( http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=53422... ). Jag säger inte att jag sympatiserar med förbudet mot sådana trådar, bara påvisade det.
Nog med offtopic, vill mod låsa så gör dom det.

Ja vi får se vad som händer

Permalänk
Inaktiv

Är intressaerad. Maila eller pm:a mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LimeVision
Vad jag vet så är det inte tillåtet att annonsera i detta forum?

Jag lade tidigare upp en liknande tråd som denna vilken blev låst, detta berodde enligt moderatorn som låste tråden på att annonsering är förbjudet på forumet. Det vi skriver om har dock ingenting som helst att göra med den slags annonsering som jag uppfattat förbudet gäller, alltså reklam.

En annons är enligt Prismas svenska ordbok ett betalt utrymme för ett budskap såsom reklam. Alltså inte alls det som beskrivs i denna eller min post. Under rubriken annonsering kan man dock i samma ordbok läsa att annonsering även kan innebära att man söker en person, vilket tex skulle kunna vara en vän (kontaktannons) eller som i det här fallet, en person som är duktig på PHP.

Om moderatorerna följde detta exempel och fortsatte låsa alla trådar som ägnar sig åt att söka personer här på forumet borde man ju låsa nästan alla och forum av det här slaget skulle bli fullkomligt värdelösa. För merparten av de som skriver här gör det ju för att de vill komma i kontakt med någon som besitter en kunskap de söker eller vill ha hjälp med.

Har skickat ett mail till Edin angående detta och hoppas på ett svar snart. Jag antar att moderatorn som låste min tråd helt enkelt bara har missuppfattat mitt budskap. Om det trots allt finns en regel här som förbjuder annonsering, dvs att efterfråga en viss kunskap, svar på en fråga eller en viss typ av personer hoppas jag att regeln i framtiden berör alla trådar och inta bara min.

Permalänk
Medlem

De har troligen inte missuppfattat budskapet utan de likställer att söka efter personal och att annonsera efter personal. De har troligen svårigheter med annonsintäkter på sidan och ser mycket hellre att ni köper en banner där ni efterlyser personal. De vill väl ogärna ge er gratisutrymme när andra företag betalar för sitt utrymme på sidan.

Jag håller dock med er om att det hade varit trevligt att få efterlysa personal men detta kanske skulle få en egen del i sådana fall.

Edit: Annars så finns www.webmasternetwork.se en sida där websidemakare möts och diskuterar... Där tillåts att utannonsera tjänster. Dock så har sweclockers bredare inriktning så det vore trevligt om liknande vore tillåtet även här.

Permalänk
Medlem

Alltså varför betala för något så simplet som det finns gratis alternativ till? Skall inte en företagsledare se till att utgifterna är så små som möjligt...

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Alltså varför betala för något så simplet som det finns gratis alternativ till? Skall inte en företagsledare se till att utgifterna är så små som möjligt...

Ett företag kan inte ha alla kompetenser inom huset, vet inget företag som inte använder sig av leverantörer av olika slag. Inte konstigare att få websidor eller shoppar levererade än en detalj till en bil...

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Är du lycklig nu?

Frågor och funderingar angående modereringen tas med mail, inte genom forumet. dennizpop@sweclockers.com