Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
LOL om ATi inte släpper drivrutiner utan deras fula jävla CCC. Då kan det fan kvitta om ATi släpper ett grymt kort, jag tänker köpa nVIDIA. Jag vet inte om skiten fungerar bra eller dåligt, men jag kommer aldrig installera något som ser så förjordat töntigt ut. Näe, far och flyg, ATi.

idiot snakca skit? personen som väljer graffe efter looken, btw sett att man kan ändra skin i cc? (jag kör classic)
dock lite ful splash screen (svart ruta med ful logo :/) men som sagt att välja graffe efter look är knasigt...

go ATi

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
idiot snakca skit? personen som väljer graffe efter looken, btw sett att man kan ändra skin i cc? (jag kör classic)
dock lite ful splash screen (svart ruta med ful logo :/) men som sagt att välja graffe efter look är knasigt...

go ATi

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr
"Inte fungerade", startar inte programet längre eller blir färgerna konstiga, så som om man såg igenom en värmekamera? I så fall: avaktivera WMV-accelerationen i inställningarna. För Kontrollcentret.

Inte fungerade som i att när man försöker köra helskärm så stänger sig programmet. Seriöst helt sjukt att när jag laddar ner något som ska vara en förbättring så börjar jag få problem.

Visa signatur

No pain, No gain
CyberVillain: "det finns snygga sossebrudar... men jag tycker de är skitfula endå.. principsak"
"Demokrati: Tron att en hög summa kan uppnås genom addering av en massa nollor."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Highlaj
idiot snakca skit? personen som väljer graffe efter looken, btw sett att man kan ändra skin i cc? (jag kör classic)
dock lite ful splash screen (svart ruta med ful logo :/) men som sagt att välja graffe efter look är knasigt...

go ATi

Du vet att splashscreenen går att stäng av va?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Gah vad jag stör mig på CC.

Sen har drivrutinerna (5.12) svårt att fatta vilken skärm som är vilken, den blandar ihop specifikationerna för dem.
Lyckades efter mycket slit få mer än 60 Hz i windows, så sen dess har jag inte vågat röra skiten. Dock verkar spelprestandan ha minskat drastiskt med 5.12 för mig, måste blivigt nåt fel. Får hoppas att 5.13 fixar allt men nu orkar jag inte strula med det.

Kul att vara tvungen att välja mellan CC och ett 3djeparts program. Anledningen till varför man inte körde 3djeparts program var för att man skulle slippa bloatet och osmidigheten.

CP är ju smidigt, allt inom ett klicks avstånd och det är logiskt uppbyggt. CC ger jag inte mycket för vad gäller upplägget och det ska inte ta längre att öppna grafikkortinställningarna än det tar att öppna photoshop

Kan ju vara bra att ha som alternativ för de som vill men första prioritet borde vara CP.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XperienZe
När kommer varianten utan Control Center?
Hatar den skiten nämligen

Måste hålla med!
så fort jag installerar skiten så kommer det upp
något fel t.ex: ***.exe error eller liknande...
Tycker att de är så j*vla störigt!

Visa signatur

Något Asus MB | Intel i7 @ 4.35 Ghz | Gigabyte OC 580 GTX | Corsair Vengance 16Gb RAM | Corsair GT-Series 120Gb SSD
Det räcker för mig...

Permalänk
Medlem

Är det lönt att uppdatera? Har en laptop med 9700 så jag vill gärna veta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Är det lönt att uppdatera? Har en laptop med 9700 så jag vill gärna veta

Jag har upplevt att omegas drivrutiner är de som fungerat överlägset bäst till mina laptop grafikkort (ati mobility 9xxx).

Permalänk
Medlem

Nu är ATI Tray tools visserligen ett tredje parts program, men det är mindre bloatat än control panel för att inte tala om control center, har fler inställningsmöjligheter än både control panel och control center, stödjer spelprofiler med automatisk överklockning med mera, så jag förstår inte problemet eller ens hur man kan funderaöver något annat

Visa signatur

[AMD X2 5600+ @ 3GHz][8800 GTS 640MB @640/900][Creative X-FI Xtreme Music][1.5 TB Storage][24" LCD]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoolook
Nu är ATI Tray tools visserligen ett tredje parts program, men det är mindre bloatat än control panel för att inte tala om control center, har fler inställningsmöjligheter än både control panel och control center, stödjer spelprofiler med automatisk överklockning med mera, så jag förstår inte problemet eller ens hur man kan funderaöver något annat

Visst, ATI Tray tools slår CC men jag föredrar helt klart CP över ATI Tray tools.

Permalänk
Medlem

Jag kan installera 5.13 men kan ej starta control center får meddelande om att jag skall kontakta datorns administratör, trots att jag är administratör på mitt konto. Det hjälper ej heller att aktivera event log som det står om på supporten om detta problem. Får backa till 5.11 med control panel i stället.