Civilization 4 Diskussioner

Permalänk

Civilization 4 Diskussioner

Tjena, jag köpte detta underbara spel idag utan att någonsin spelat de tidigare versionerna och kan varmt rekomendera det.

Just nu undrar jag om någon mer erfaren kan hjälpa mig med hur man tar över fiendernas städer? När jag dödar deras vakter med mina armeer så återföds de igen efter rundans slut... Katapulten gör inte någon nytta heller :S

Permalänk
Medlem

Du måste döda alla army's i staden innan du tar över den. Katapulter och andra siege-weapons gör att stadens defence sänks - alltså får arméerna i staden inte lika mycket defence-bonus.
Du borde läsa manualen, alternativt spela tutorial-delen.. Man lär sig en hel del nödvändiga kunskaper då..

För övrigt ber jag om ursäkt för svengelskan..

Visa signatur

Antec TX1050B | ASRock 939Dual-SATA2 | Athlon64 X2 3800+ 2.0GHz | 1024Mb DDR PC3200 400MHz | Connect3D Radeon X800GTO

Permalänk
Medlem

Tutorial delen tycker jag inte gav alls mycket information faktiskt. Har ifs spelat Civ sen första versionen så man kan det mesta sen innan. Tycker bara det är synd att dom förstör det mer och mer genom att strömlinjeforma det allt för mycket. Men jag ska inte klaga, Civ2 fungerar alldeles perfekt i WXP