"Lurad" av webhallen! Eller? You tell me!?

Permalänk
Medlem

"Lurad" av webhallen! Eller? You tell me!?

Hejsan,

Beställde igår två stycken "Cosonic Headset CD-850MV med Extra Bass System (HL-9)" från Webhallen.com och idag hämtade jag ut dessa. Trodde jag. Men när jag kommer hem har jag fått två andra headset utav märket "Deltaco" (modell: XBS Deltaco HL-9).

Visst, de SER exakt likadana ut, men det är fan inte samma produkt, ELLER?

Nu har jag heller ingen tid att åka tillbaka till affären och reklamera, så vad fasen ska jag då göra? Tycker att det är dålig stil (om det är medvetet) att bara ge mig denna utan att säga något?

Denna produkten jag fick finns inte ens med på i sortimentet på webhallen....? Tycker gott de kunde informerat mig om detta?

Rätta mig om jag har fel

Permalänk
Sötast

Skulle nog gissa på att dom antingen ska börja leverera Deltaco, eller så var det en specialbeställning. I julrushen så tog en anställd ett par lurar där det stod "deltaco hl-9" på i stressen och du fick fel lurar.

Att dom skulle försöka blåsa dig på ett par lurar är bara löjligt. eller ?

Stackars människor i affärerna denna tiden av året, man har sett så många som har fått äta en korv å dricka en mer till lunch/middag just pg.a ... affärerna är fulla med kunder.

Tycker helt enkelt att vi borde tacka alla som sliter extra för oss

Permalänk
Medlem

Det är samma hörlurar , Du behöver inte oroa dig.

Deltaco märker om vissa av sina produkter.
deltaco hl-9 är samma lurar som Cosconic. Cosconic är förövrigt skit så om du kan byta dom så gör det.

http://www.deltaco.se/showarticle.asp?ITEMID=HL-9&UTG=&TheFRO...

klicka på information så får du upp en PDF där det klart och tydligen står att det är en CD-850MV

Permalänk
Medlem

Wow. Det skedde ett fel mitt i julruschen i en affär som ligger mitt i Stockholms City. Vilken chock. Jag är så överraskad!

Låt mig gissa nu: Du har inte pratat med Webhallen eller haft någon som helst kommunikation om detta med dem, men det första du gjorde var att logga in på Sweclockers och beklaga dig för oss?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Det som Zoloth säger är helt korrekt..

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Wow. Det skedde ett fel mitt i julruschen i en affär som ligger mitt i Stockholms City. Vilken chock. Jag är så överraskad!

Låt mig gissa nu: Du har inte pratat med Webhallen eller haft någon som helst kommunikation om detta med dem, men det första du gjorde var att logga in på Sweclockers och beklaga dig för oss?

Självklart! Man måste ju skriva av sig nu när Övrigt delen inte finns längre...
Hoppas bara jag inte får en sån där anmärkning Du kan ju dela ut din hehe

Iaf... okej du säger att det är samma, så bra Men varför gör de på detta viset? Och varför kostar de olika på olika ställen?

Tack för alla svar

Permalänk
Geeks
Säljchef

Att de kostar olika beror på att det är fri prissättning.. Alla sätter vilka priser dem själva vill. Deltaco är en distributör och har nu på senare tid börjat labla producter med sin egen label.. De har sålt Cosonic länge under Cosonics namn men har nu börjat labla om.

Detta är inte helt ovanligt. Finns flera exempel, dock kanske inte där man just använder sitt egna namn, men Bzerk tex, noname grejer man kittar upp med ett namn och säljer det som ett brand.

Sedan är det ju också så att inköpsvolymer ofta styr inköpspriser vilket också innebär att olika butiker har olika priser.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Spela roll med så billiga lurar Cosonic är jävla skit ändå haft 3 par!

Visa signatur

Inte Core 2 Duo E6750 | 2048MB Ram | 660GB Hårddisk | Gainward Geforce 7900 GT

Permalänk
Sötast

Jag är inne på mitt andra par på antagligen... 3-4 år nu.

Första paret pajade inom ett år, gick på garantin. Detta paret har jag lött om. lossnade.

Alltså, 159:- 3-4 år = En (enorm) kostnad för faktiskt mycket mer än ok ljud med en härlig basåtergivning, sitter skönt på huvudet ungefär en halv dag.

Skulle jag klaga vore jag en idiot.

( och ja, jag har verkligen varit vårdslös med dom också, dom har nog fan varit överallt)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
I julruschen kan allt hända, så ta kontakt med WH dom fixar det.

WH???? fuskarN^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Esso
Vad menar du ?

WH används ofta för att förkorta "Wallhack" inom bl a CS-scenen.

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Ja, dem lurade dig. De är onda, jätte.

Permalänk
Medlem

Jäklar va påslag webbhallen har på dom

Men det är rolig bas i dom, helt klart värd varenda krona, har provat dom själv för längesedan.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Geeks
Säljchef

Humm decibel Är inte det där lite marknadsförstörande?

Är ju inte riktigt meningen att gemene man skall se de där priserna

Sedan är det ju också så att just Headsets, kablar m.m pereferi prods är det enda som butikerna har marginaler på.

Så det är ju inte så konstigt att WH har lite påslag på de lurarna.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalledoo
Humm decibel Är inte det där lite marknadsförstörande?

Är ju inte riktigt meningen att gemene man skall se de där priserna

Sedan är det ju också så att just Headsets, kablar m.m pereferi prods är det enda som butikerna har marginaler på.

Så det är ju inte så konstigt att WH har lite påslag på de lurarna.

På vilket sätt marknadsförstörande ?

Dedär är ett exempel av många som man ser påslag på, samma sak sker överallt oavsett om du köper en kabel eller en påse våffelmix

Här tyckte jag det var lite väl mycket påslag bara, därav screenshotet
Ska väl tilläggas att dedär är ÅF-priser exkl.moms. (nej jag säljer inte till privatpersoner, så sluta pm;a)

Sen är just de hörlurarna helt klart värda 119:- , men det är en annan femma.

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag skulle också påstå att 476% marginal är lite i överkant

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag skulle också påstå att 476% marginal är lite i överkant

ja det är det. De betalar moms på det också.

Det här exemplet ger en missvisande bild at datorbranchen.
Nu tror väl en del att marginalerna är enorma, men så är det
givetvis inte.

På vissa prylar är det 5-10% marginal och det kan ingen leva på,
så i slutändan jämnar det ut sig.

Permalänk
Geeks
Säljchef

Marknadsförstörande är väl lite fel uttryck iof. Jag var inne mer på vad Mr. Sumitomo pratar om.

Men det där vet ju även du

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

jag har 4 bra vänner som jobbar på webhallen gå dit å byt skiten om du inte e nöjd dom jiddrar inte för då slår jag dom god jul

Visa signatur

Soundwave,Divine,Dl and D.M.T the master emcee's can be found on s23

"Computers are like air conditioners: They work great until you open windows"

Permalänk
Medlem

Dom där hörlurarna är riktigt kassa, mina var då det. Gick sönder direkt.
Men dom kostar inte alltför mycket så.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
På vilket sätt marknadsförstörande ?

Dedär är ett exempel av många som man ser påslag på, samma sak sker överallt oavsett om du köper en kabel eller en påse våffelmix

Här tyckte jag det var lite väl mycket påslag bara, därav screenshotet
Ska väl tilläggas att dedär är ÅF-priser exkl.moms. (nej jag säljer inte till privatpersoner, så sluta pm;a)

Sen är just de hörlurarna helt klart värda 119:- , men det är en annan femma.

Dock så är det som SUMITOMO skriver att det är galet fel att visa dessa priser då 50% av medlemarna på swec kommer nu tro att det är 475% magrinal på dator produkter. Fast det är runt 5-10% i snitt.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Eeeh, du har inte tänkt att läsa texten i länken du lagt in?

Där står det ju t.o.m. Deltaco inom parantes.
Då kanske det inte är så konstigt om det ligger ett par Deltaco hörlurar i paketet

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziff
Spela roll med så billiga lurar Cosonic är jävla skit ändå haft 3 par!

Det finns ju en del att välja på, varför köper du samma märke gång på gång om du tycker de är skit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Eeeh, du har inte tänkt att läsa texten i länken du lagt in?

Där står det ju t.o.m. Deltaco inom parantes.
Då kanske det inte är så konstigt om det ligger ett par Deltaco hörlurar i paketet

Jag var där och klagade och då bad de om ursäkt för att de inte hade informerat mig om detta.

Och de sa att de skulle ändra på sin webbplats direkt, vilket du just upptäckte att de gjort. Jag är nöjd. Men de kunde sagt något i butiken innan så jag slapp åka dit på en redan väldigt stressig dag!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Ja, dem lurade dig. De är onda, jätte.

Det enda som är värre än de som använder 'dom' istället för 'de' eller 'dem' är de som inte vet vilket de ska använda och bara chansar.

'De' och 'dem' är som 'vi' och 'oss'.

Du kan till och med prova att ersätta de/dem med vi/oss.

I det här fallet blir det "Ja, oss lurade dig. Vi är onda, jätte.", och det antar jag att du inser att det är fel?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Det enda som är värre än de som använder 'dom' istället för 'de' eller 'dem' är de som inte vet vilket de ska använda och bara chansar.

'De' och 'dem' är som 'vi' och 'oss'.

Du kan till och med prova att ersätta de/dem med vi/oss.

I det här fallet blir det "Ja, oss lurade dig. Vi är onda, jätte.", och det antar jag att du inser att det är fel?

Nej och jag bryr mig tyvärr inte. Jag håller mig dock till tråden istället som andra, som försöker höja sitt redan sorgliga självförtroende genom att rätta andras grammatikfel på ett internetforum, i en tråd där man skall diskutera en internetbutik.

Permalänk
Medlem

Re: "Lurad" av webhallen! Eller? You tell me!?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ear
Hejsan,

Beställde igår två stycken "Cosonic Headset CD-850MV med Extra Bass System (HL-9)" från Webhallen.com och idag hämtade jag ut dessa. Trodde jag. Men när jag kommer hem har jag fått två andra headset utav märket "Deltaco" (modell: XBS Deltaco HL-9).

Visst, de SER exakt likadana ut, men det är fan inte samma produkt, ELLER?

Nu har jag heller ingen tid att åka tillbaka till affären och reklamera, så vad fasen ska jag då göra? Tycker att det är dålig stil (om det är medvetet) att bara ge mig denna utan att säga något?

Denna produkten jag fick finns inte ens med på i sortimentet på webhallen....? Tycker gott de kunde informerat mig om detta?

Rätta mig om jag har fel

Jag undrar varför det står Deltaco inom parantes?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeeq
Nej och jag bryr mig tyvärr inte. Jag håller mig dock till tråden istället som andra, som försöker höja sitt redan sorgliga självförtroende genom att rätta andras grammatikfel på ett internetforum, i en tråd där man skall diskutera en internetbutik.

Hahaha! Du minns kanske vem som har skrivit detta 2005-12-17 22:38 i "Tidnings-prenumerations-erbjudande tråden" :

"Tre särskrivingar i ett ord. Kan inte någon admin fixa rubriken så man slipper se denna spyframkallande syn varje gång man går in här?"

Kan det ha varit ....!?

Ok att du kanske har förändrat personlighet totalt på 1 vecka men seriöst.

Dagens roligaste.

Du får skriva skriva precis som du vill men se till att behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zimma
Hahaha! Du minns kanske vem som har skrivit detta 2005-12-17 22:38 i "Tidnings-prenumerations-erbjudande tråden" :

"Tre särskrivingar i ett ord. Kan inte någon admin fixa rubriken så man slipper se denna spyframkallande syn varje gång man går in här?"

Kan det ha varit ....!?

Ok att du kanske har förändrat personlighet totalt på 1 vecka men seriöst.

Dagens roligaste.

Du får skriva skriva precis som du vill men se till att behandla andra som du vill bli behandlad själv.

Jag ville bara rätta eventuella fel i rubriken, så att inte folk läser och tror fel när de ser rubriken, så folk kan hålla sig till tråden.

...såklart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decibel
Jäklar va påslag webbhallen har på dom

http://www.jxit.se/hl9.gif

Men det är rolig bas i dom, helt klart värd varenda krona, har provat dom själv för längesedan.

Varför photoshoppar du ihop information om HL-9 med HL-7 som är mycket billigare lurar?
EAN för HL-9 är 6928858385008 och Antal i kartong är 24.
EAN för HL-7 är 6928858361002 och Antal i kartong är 40.

Dvs pris, lagerinfo etc (allt på högersidan) är taget från HL-7 och sen har han klippt ihop det med bild och artikelid för HL-9. Hade varit intressant att veta varför han gör så, kanske för att han själv jobbar hos en fjuttig konkurrent (jxit) till Webhallen?
I vilket fall fult att försöka få folk att tro att Webhallen tar oskäliga priser, Decibel.

Och nej, jag jobbar inte på WH.