Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Måste själv lägga mig i detta ämne.
Många ser cs som ett sjut/döda spel, men det är så mycket mer som man inte finner i andra spel ,finns många plus.
-Försök hitta ett annat spel som har samma prispott i evenemang.
-Det gäller att lura motståndaren med taktiker inte bara rakt på.
-Mycket kommuniation i matcher annars är det förlust.
-Många multiföretag sponsrar olika klaner runt om i världen.
-Inge tjaffs om månadskostad, 100kr för köpa account och då får man även dod,blueshift,halflife mm.
-Förbannat roligt spel :_)

Så återigen. Kan inte ni som är anti CS ge oss tips på andra spel som fyller detta och snälla säg inte wow.

1: Man kan inte leva på cs.
2: Taktik finns i alla spel plus att nästan alla cs taktiker går ut på att "rusha".
3: Skaffa ett socialt liv så får man mycket mer kommuniation plus att du kankse skaffar några riktigt bra kompisar.
4: Att få lite mus mattor och liknande gör ingen förmögenhet. Satsa mer på skolan och fixa ett riktigt jobb.
5: Det finns många andra spel man kan spela utan månads kostnad.
6: Alla fps spel är mer elelr mindre likadana. Alla är lika tråkiga.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

borde inte den här tråden låsas?

förövrigt så är cs bland det bästa datorspel som finns och man kan leva på det precis som golf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fedor
borde inte den här tråden låsas?

förövrigt så är cs bland det bästa datorspel som finns och man kan leva på det precis som golf.

Instämmer. Och ni säger sattas mer på skolan/jobb. Vad vet ni om vad jag har för betyg ?
Skriv inte sådant ni inte vet om.
Någon nämde bf2,hör av er när man kan vinna 50k i en bftunering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pitr-
Prova att kopiera över tahome.tff fonten från en windows-installation till din wine/winex windows/fonts-mapp. Kan vara någon annan font som saknas men prova med denna först och främst. Steam vill tydligen väldigt gärna ha tahome-fonten.

Tahome.ttf? Inte Tahoma.ttf då? Tahoma.ttf har jag redan i .wine/blabla/windows/fonts. Förstår inte riktigt vad det har med mitt fryslagg att göra? Det är enormt jobbigt eftersom det flyter så pass bra nu.

Visa signatur

If you wanna be happy for the rest of your life, Never make a pretty woman your wife

Permalänk
Medlem

Testa ändra nice värdet på wineserver processen så den får lite högre prioritet i systemet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Måste själv lägga mig i detta ämne.
Många ser cs som ett sjut/döda spel, men det är så mycket mer som man inte finner i andra spel ,finns många plus.
-Försök hitta ett annat spel som har samma prispott i evenemang.
-Det gäller att lura motståndaren med taktiker inte bara rakt på.
-Mycket kommuniation i matcher annars är det förlust.
-Många multiföretag sponsrar olika klaner runt om i världen.
-Inge tjaffs om månadskostad, 100kr för köpa account och då får man även dod,blueshift,halflife mm.
-Förbannat roligt spel :_)

Så återigen. Kan inte ni som är anti CS ge oss tips på andra spel som fyller detta och snälla säg inte wow.

1. Oddsen för att man ska kunna leva på CS minimal, speciellt i ett framtidsperspektiv.
2. Visst det finns en taktikdel (som i alla spel) men i CS är den minimal jämfört med andra spel, och "taktiken" är väldigt homogen. Finns inte mycket utrymme för taktik på så pass små banor heller.
3. Kommunikation är lika viktigt i allt som ha med andra människor att göra...
4. Igen, precis som många andra spel.
5 Angående priset har du dock en poäng, jag tror det har bidragit en stor del till moddens popularitet, och sen så krävs det inte en speciellt modern dator för att kunna spela det.
6. Att kalla CS för ett spel är väl ändå att ta i, Half Life är spelet CS är en mod, punkt. Men visst är det kul, men i dagsläget bleknar det mot konkurrensen.

BF2/Special Forces tycker jag uppfyller dina kriterier med råge, större banor, mer taktik, större djup och snyggare. Men det är ju dyrare och kräver en bra mycket bättre dator.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Instämmer. Och ni säger sattas mer på skolan/jobb. Vad vet ni om vad jag har för betyg ?
Skriv inte sådant ni inte vet om.
Någon nämde bf2,hör av er när man kan vinna 50k i en bftunering.

Ärligt nu, påverkas du verkligen om man inte har chans att vinna 50k? Med risk för att låta otrevlig men har du verkligen varit i närheten av en sådan prissumma?

Visa signatur

Hur man installerar program i *nix | There is no Swedish conspiracy

these days you can't use the Web at 2400 baud because the ads are 24KB - Bill Joy

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Instämmer. Och ni säger sattas mer på skolan/jobb. Vad vet ni om vad jag har för betyg ?
Skriv inte sådant ni inte vet om.
Någon nämde bf2,hör av er när man kan vinna 50k i en bftunering.

Tangentbords-snubbling, stavfel och felaktig meningsuppbyggnad, och det i ett inlägg bestående av 3 meningar.
Törs inte fråga om ditt betyg i Svenska, men det lär knappast handla om MVG.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Avstängd

CS spelare är mindre värda dom borde slaktas

Visa signatur

Stationär: AMD Athlon64 3500+, ABiT AV8 3RD Eye K8T800, 1024 Mb PC3200 DDR RAM, NVidia 6800NU 128Mb DDR, 200 Gb IDE HDD, 300 Gb S-ATA HDD
Bärbar: AMD Sempron 3000+, 512 Mb ram, ATi Radeon X200 128mb, 40 Gb HDD, DVD Brännare
Reserv dator: Pentium 3 500MHz, 192 Mb sdram, Matrox MGA G200, 4 Gb HDD

Permalänk
Medlem

att sitta och spela 24/7 är lika vettigt som kokain eller någon annan drog. Jag sitter ett par timmar framför datorn per dag, dels för att knyta affärskontakter och dels för att roa mig med film och musik. men att spela runda efter runda kan inte göra någon glad på riktigt....

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Inaktiv

nej det kan inte göra någon glad att spela runda efter runda.. eller timme efter timme men det gjäller alla spel.
hur många gånger måste dessa diskutioner uppstå? vissa gillar cs, vissa inte. låt då dem som gillar det vara med sitt spel.

eller vad gillar "du" för spel, vi kan göra en ny tråd om det. "[ditt spel] i unix" kan den få heta och så idiotförklarar vi dej och alla som gillar [ditt spel].

Permalänk
Medlem

Vad i helvette, kan vi inte ens hålla oss till topic i unix avdelningen på sweclockers???
Skärpning

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av budbrain
Vad i helvette, kan vi inte ens hålla oss till topic i unix avdelningen på sweclockers???
Skärpning

Hjälp, till och med din avatar hoppade till.

Permalänk
Medlem

Detta är jätte-offtopic, det vet jag..

Det dras så mycke fjortisar och annat löst folk åt Couter-Strike. Sen har det även blivit invaderat av sport-galningar som försöker få det hela till en s.k "E-sport" som de vill ha med på nationell TV, precis som fotboll/handboll. Spelets inriktning övergick från "kul" till "tävlings"

Jag har själv spelat mycket CS en gång i tiden. Men jag lade av när jag märkte att det roliga som fanns i spelet började planas ut av de så kallat "elitisterna" som försökte framföra spelet till någonslags livsstil och standardniserat LAN-spel. En helt ny ordbok av slang bygges fram. Jag vet många som spelat bort hela sin skoltid so ångrar det hårt idag när dom går på sitt skitkneg och försöker få ihopa till en bredbandslina i sin lilla 1:a..

De människor som sitter och spelar CS hela dagarna tycker jag är i värde med pundare/missbrukare etc. De borde låsas in och vänjas av sitt missbruk.

Jag tycker detsamma om Poker-hypen som går nu...

Counterstrike Beta + cs_mansion.... is still the shit..

Permalänk
Medlem

Counter-Strike och steam fungerar utmärkt i *nix system, dessa bilder är ungefär 1 år gamla, men det var då jag körde Slackware 10, använde cedega som emulator.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/Skrivbord_slackwar...

Hade 99 fps som är maxtillåten i Half-Life motorn. Även World of Warcraft fungerade bra att spela.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload6/Skrivbord_slackwar...

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Detta är jätte-offtopic, det vet jag..

Det dras så mycke fjortisar och annat löst folk åt Couter-Strike. Sen har det även blivit invaderat av sport-galningar som försöker få det hela till en s.k "E-sport" som de vill ha med på nationell TV, precis som fotboll/handboll. Spelets inriktning övergick från "kul" till "tävlings"

Jag har själv spelat mycket CS en gång i tiden. Men jag lade av när jag märkte att det roliga som fanns i spelet började planas ut av de så kallat "elitisterna" som försökte framföra spelet till någonslags livsstil och standardniserat LAN-spel. En helt ny ordbok av slang bygges fram. Jag vet många som spelat bort hela sin skoltid so ångrar det hårt idag när dom går på sitt skitkneg och försöker få ihopa till en bredbandslina i sin lilla 1:a..

De människor som sitter och spelar CS hela dagarna tycker jag är i värde med pundare/missbrukare etc. De borde låsas in och vänjas av sitt missbruk.

Jag tycker detsamma om Poker-hypen som går nu...

Counterstrike Beta + cs_mansion.... is still the shit..

Håller med dig till 100% allt det där med E-sport är bara tjafs. Har en polare som har skippat gymnasiet just för att försöka leva på cs. Som mest så har han tjänat 500kr och jag tycker bara synd om han. Men det är mest synd om hans föräldrar som får se på när han spelar bort sin framtid på cs. Jag har inget emot att bara spela det för nöjet med några polare eller när man inte har något att göra. Men att försöka få det till någon sport/livsstil är bara dumt.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Någon som testat att köra steam och halflife 2 med mods i *nix?
Jag har funderat på att installera Linux på spel maskinen eftersom jag just nu mest spelar cs:s

Sen håller jag till stor del med maDa, cs är ett spel som ska vara kul inget annat.
Sen tycker vissa om det och vissa tycker inte om det, man behöver inte skriva att alla cs spelare är fjortisar eller motsvarande för anti cs personer.

Om man verkligen tror att man kan leva på cs spelande kan man likväl tro att man ska få jobb som vd för ericsson, ungefär lika troligt båda två

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

pang pang

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

jag kör hl (med steam) och har testat lite mods oxo, fungerar klockrent för mig. kanske ska tilläggas att jag har nvidia-kort, har ingen info om hur bra det är med ati.

Visa signatur

AMD Sempron 3000+ | 512 mb | 40 gb SATA | GeForce 6200 | HP f2105 21" TFT | Kubuntu 5.10
The Nickebo Network
Mitt Desktop

Permalänk
Medlem

tycker att en beskrivande sak om cs-folk är att när det skulle vara dubbla prispengar till wc3 i finalen i wcg (som blizzards betalade själva) så whinade cs snorungar så mycket att de fick ta tillbaka hälften.

Jag ser på datorspel som alla annan sport, ett jävla tidsfördriv som vissa kan tjäna pengar på, men egentligen är ingen sport riktigt vettig, t.ex. hur vettigt är det att sparka en rund sak mellan två pinnar?

Visa signatur

Plan9 fan. In glenda we trust.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whin3
Instämmer. Och ni säger sattas mer på skolan/jobb. Vad vet ni om vad jag har för betyg ?
Skriv inte sådant ni inte vet om.
Någon nämde bf2,hör av er när man kan vinna 50k i en bftunering.

Nej, vi vet inte vad du har för betyg, men posta ditt personnummer (eller helt namn borde räcka egentligen) och vilken skola du går/har gått på så kan vi ju ta reda på det.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Jag undrar fortfarande om någon testat HL2 och CS:S i linux?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag undrar fortfarande om någon testat HL2 och CS:S i linux?

jag har, det var ett år sedan men la av ganska fort med att få det att funka. (precis börjat använda linux och mandriva, fick aldirg fglx drivrutinerna att funka. cedega var inte fullt så uveklat då heller. men testa du,
har du nvidia? -kör på för f*n!
ati? -hoppas du får igång det.

Edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagle
Jag ser på datorspel som alla annan sport, ett jävla tidsfördriv som vissa kan tjäna pengar på, men egentligen är ingen sport riktigt vettig, t.ex. hur vettigt är det att sparka en rund sak mellan två pinnar?[/B]

ja anser inte att datorspel är någon sport. men visst är det idiotisk att folk kan tjärna pengar på det. det är precis lika vettigt som folk som tjärna på att spela fotboll/annan"sport". men jag tycker ialf att det "vettigaste" är de som satsar pengar i andras lekar.

Permalänk
Medlem

CS har jag fått igång i Kubuntu, som är ungefär dom Debian.

FPSen pendlade mellan 30 - 99, mestadels låg den mellan 85-99. "Sprayen" var otroligt bra förhållandevis till Windows. Tömde magasinet mycket snabbare och den var stabilare.

Har ett Radeon 9800XT (linux 2.6.14, 1000hz) renice -20

Visa signatur

a3gz0r:
"haru haxxa cfg någe för d e fett me options i den såg ja då ja haxxa den för ja int byta efter brorsan spela.. fann typ allt då där e nog svare.... men du ja sejer d.. d e MKT!! saker där ja fatta inte allt men nån kanske kan?!!? ja fick hjelp här me min förut..."