Dagens klipp Ti4800SE Golden sample

Permalänk
Medlem

Dagens klipp Ti4800SE Golden sample

Om någon med en liten äldre rigg är intresserad av ett forna värstingkort kan jag ju bara rekomendera detta ex som jag sprang på i komplett's demoavdeling!

Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB 3,6ns AGP, "Ultra/750-8X XP Golden S" -Demo
MSI GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR DVI AGP,G4TI4800SE-VTD,Video-Out/In,Ret-Demo

Hur står sig ett sånthär kort egentligen? Min spontana tanke är ju att det är en billig uppdatering för en person som har en dator från den tidseran, har jag rätt, eller får man mer hos dagens budgetkort?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

För sin tid ett värsting, idag ganska kasst. Det funkar dock utmärkt till två, tre år gamla spel men vill man inte spela alla nyare spel på low så ska man nog köpa nåt annat.

En bra fingervisning är Gainwards modellkod: 750, som säger hur kortets prestanda är. Ett 6600 Gt ligger på 1960 och ett 7800 GT på 2400 bara som ett exempel. Jag hade ett FX5600 som hade modellkod 760. Så så bra är det ungefär.

Det är nog bättre att köpa ett 6200 eller X300 om man kollar på features och 3dmark poäng. Fast i äldre spel äger ti4800 dom lätt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Tack för infon

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här