star wars galaxies eller wow?

Permalänk
Avstängd

Har spelat bägge och det är helt olika spel, ingen möjlighet att spela bägge? Tror det finns en 7 dagars trial för SWG och det är inte fel.

Permalänk
Medlem

Galaxies håller längre. Tröttnat på bägge men galaxies höll 5 gånger så länge som wow. Galaxies är lite mer rollspelande i grupp. Wow är lite mer klassisk jakt på levlande och inte lika stort behov av grupp.

Gillar du star wars och fåna dig med rollspelande håller det länge

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

alltså... jag har laddat ned en 10-dagars trial från:
http://starwarsgalaxies.station.sony.com/

Jag trodde man fick spela HELA spelet i 10dagar men det verkar inte stämma eftersom efter jag gjort en bit av det första flyguppdraget så kommer introt fram igen med den rullande Star Wars texten och jag börjar om från början.
Detta händer när jag landar på stationen igen. Ska det verkligen vara så?
Spelet verkar ju sååå roligt så jag vill testa det mera!

Visa signatur

Been leveling up since 1983

Permalänk
Medlem

Kör på WoW, SW: Galaxies tyckte jag personligen va skittråkigt men WoW e riktigt kul.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker är intressant med SWG är att man får "slåss själv" på ett sätt som man inte får på WoW. På WoW så är det mera pressa knapp ett & två, medans SWG är mera att aima med sin fina blaster osv.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiQ
alltså... jag har laddat ned en 10-dagars trial från:
http://starwarsgalaxies.station.sony.com/

Jag trodde man fick spela HELA spelet i 10dagar men det verkar inte stämma eftersom efter jag gjort en bit av det första flyguppdraget så kommer introt fram igen med den rullande Star Wars texten och jag börjar om från början.
Detta händer när jag landar på stationen igen. Ska det verkligen vara så?
Spelet verkar ju sååå roligt så jag vill testa det mera!

Hände mig också, skit skumt. Tror det hade nått med ett speciellt mission jag hade till stationen. Skrev en bugg rapport.

Permalänk
Medlem

Hur är det med kostnaderna? Hur mycket kostar swg och wow i månaden?

Visa signatur

Athlon64 Venice 3000+, Abit AX8 K8T890, 2x1024MB Corsair Value S, Baracuda 320Gb, Caviar 200Gb, Radeon X850XT 256Mb, Miditower 400W

Permalänk

Swg kostar ca 150kr. Wow ca 130kr. Men Swg är dött. Är absolut inte värt att börja spela nu, allt har gått åt helvete efter alla uppdateringar.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demandred
Swg kostar ca 150kr. Wow ca 130kr. Men Swg är dött. Är absolut inte värt att börja spela nu, allt har gått åt helvete efter alla uppdateringar.

Hur menar du då?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Lite få spelare i SWG nu. Var bra mycket mer förr. WoW har överlägset fler spelare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
Galaxies håller längre. Tröttnat på bägge men galaxies höll 5 gånger så länge som wow. Galaxies är lite mer rollspelande i grupp. Wow är lite mer klassisk jakt på levlande och inte lika stort behov av grupp.

Ehm, WoW börjar ju på lvl 60... Och det mesta end game content kräver är 40 man instancer, men nä, inget behov av grupp Sen är det din personliga åsikt att WoW inte håller länge, jag har spelat WoW ett bra tag men inte tröttnat en. Men alla tycker ju olika :] Jag har bara provat SWG snabbt, inte gett det någon riktig chans. Det lilla jag provade kändes det dock för "plottrigt", som Anarchy Online-stilen... Men det är nog bara för att jag är van vid WoW, och som sagt, inte gett det någon chans

Till trådskaparen, WoW är grymt kul ;>

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

wow är för linjärt. Du har mycket mer frihet i star wars galaxies.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
wow är för linjärt. Du har mycket mer frihet i star wars galaxies.

Suck... Inte frihetssnacket igen, det har diskuterats förr och du kan göra vad du vill i WoW, som ligger i spelets ramar. Vilket inte gör det direkt linjärt.... Nu har jag bara lirat EVE typ ~2 månader totalt i mitt liv, men det känns inte som att det är såå mycket friare. Dock tycker jag både spelen är fria, men det har ju egentligen inte så mycket med topic att göra då det inte säger hur bra spelen är.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

SWG är nu dött har spelat det i ca 3år. SOE har tagit död på spelet. NGE uppdateringen den 15 november 2005 ändrade det till en blek WoW kopia, det är rejält buggit. Många av de gamla spelaran har lämnat spelet. Jag är den sista som jag känner som fortfarande spelar lite ibland guilden jag har tillhört är nu död från att ha varit ca 50 pers är det nu bara jag kvar staden är nu också borta (Echo Base/Bria). Den nya guliden jag är med i har medlemmar från ett 20-tal olika guilds som inte överlevde NGE

Permalänk
Medlem

Som föregående talare säger, SWG är dött.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Och jag med, swg är nu helt dött. Pc gamer Uk gav den nya uppdateringen 27% av 100 så ja där får ni en uppfattning. Håll er borta och lägg era pengar på annat kul istället.

Vore denna tråd för 2 år sedan skulle dock svaret varit swg utan tvekan. Det bästa mmorpget någonsin tills combat upgrade 2005 slog sönder det och nu New game enhancement som det heter lägger in den sista stöten.

Visa signatur

[rDe]
Namow/Namok/ioiny - Chimaera - Rip
Chy - Balnazar - WoW

Permalänk
Medlem

Dom förstörde SW:Galaxies

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Jepp SOE killed SWG.

Kör WoW eller CoV (city of villains)