Permalänk
Musikälskare

Du med en Qtek 8310 - kolla hit

Hej vänner

Tänkte bara fråga hur batteritiden är, hur mycket kan man mecka utan att behöva ladda om den hela tiden?

Har en k700i nu som jag tycker har mycket bra batteritid, kommer jag att bli frustrerad eller glad om jag inhandlar en Qtek 8310

Kram !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag måste väl ladda den var tredje dag om jag använder den "som vanligt", d.v.s. prata, skicka SMS, lyssna lite på MP3 osv.

Om jag använder den mer flitigt, spelar spel, lyssnar mycket på MP3, ringer mycket och meckar rent allmänt så kanske det blir varannan natt. Ibland fastnar man vid luren i flera timmar och då måste man ju naturligtvis ladda oftare. Enligt Qtek skall den klara 5 timmar i taltid, vilket verka stämma rätt så bra.

Men det är ju helt individuellt hur mycket man använder den samt vad man tycker är "mycket".

Senast jag laddade var i tisdags, sen dess har jag använt mobilen till:

- Samtal, ungefär två timmar
- SMS (tiotals tagit emot samt skickat)

Det är ungefär 35% kvar av batteriet...

PS. Du kommer inte ångra dig om du köper dig en 8310:a, fantastisk mobil på alla punkter.

Permalänk
Musikälskare

köper en i morgon om jag får tid

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag sålde min för jag tyckte att den var seg som fan

Visa signatur

Hp Pavilion 1224eo

Permalänk
Musikälskare

wtf... okej, seg hur?

allt jag läst om den verkar underbart

ska skaffa wlan hemma med tror jag

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fireball
Jag sålde min för jag tyckte att den var seg som fan

Allt som är snabbare än 7070 är inte segt

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte den är så värst seg, möjligtvis vid uppstart. Angående batteritiden så behöver man nog ladda den var tredje dag vid "normal" användning.

Visa signatur

10^-9

Permalänk
Musikälskare

låter så jävla bra !

kyss

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

laddar min varje dag men då använder jag wlan jävligt mycket, utan det klarar den sig 2-3 dagar vid ganska intensivt användande.

Permalänk
Medlem

Har någon provat att använda qtek 8310 som "USB-minne"?

Enligt vad jag läst så har den tyvärr inte den funktionen med från början, men på den här sidan: http://www.theunwired.net/?itemid=2440
så finns det tips om ett litet program man kan lägga in på telefonen för att få den att fungera som ett USB-minne, dvs. man kan plugga in den i vilken dator som helst och den dyker upp som en hårddisk i utforskaren utan att man behöver installera någon drivrutin.

Om man stoppar i ett 1GByte minneskort i qtek 8310, och att ovanstående program fungerar så skulle den bli en mycket kompakt men kraftfull kombinerad Telefon + Mp3spelare + PDA + Portabel Hårddisk.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Musikälskare

va kostar det att surfa typ 1-2 tim per dag? ink msn å så?

runda svängar

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Surfa via GPRS?
Beror på vilken operatör du har. Comviq tar 15:-/MB.
Det går inte att säga hur mycket det kostar att "surfa i två timmar" eftersom det beror helt på vad det är för något du tar hem.
Aftonbladets huvudsida ligger t.ex. på närmare en megabyte, så den kan man ju försöka undvika.

Använder du WLAN-funktionen å andra sidan så blir det ju gratis om du har eget WLAN eller är vid en gratis hotspot.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk