Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

lurad/bestulen?

Hej

Hände mig idag en väldigt tråkig sak.
Sitter hemma och har allmänt tråkigt och tiden går ovanligt långsamt då jag väntar på min nya opteron 146a och ett par ocz minnen som jag har beställt från www.overclockers.de

Posten kommer och det dimper ner en liten lapp med att jag har paket att hämta *jippi* Kutar genast iväg och hämtar upp paketet och funderar hela vägen hem på hur jag ska gå till väga med min nya fina processor och minnen.

Väl hemma hinner jag knappt ta av mig skorna innan jag öppnar paketet. Jag börjar rota igenom det men VART FAN ÄR MIN SAKER!? Det visar sig alltså att det enda som finns i detta paket är ett kvitto som ser seriöst och välskrivet ut samt lite "dämpningspapper".

Jag mailar genast www.overclockers.de om vad det är frågan om. De svarar att de har skickat allt och de ska vara rätt. De ber mig även ta bilder på paketet som jag ska skicka till dem, vilket jag gör.

Efter närmre kontroll av paketet så ser man att det är annan tejp som används under och även att man lätt kan sticka in en hand underifrån i paketet utan att öppna det speciellt mycket.

Här under kan ni se bilder på paketet i olika vinklar.

Annan tejp än vad som användes till ovandelen?

Så de tror att det har varit någon framme och gjort precis som jag provade. Dvs sticka in en hand underifrån i paketet och plockat ut sakerna.

Vad tror ni!?

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

Re: lurad/bestulen?

Ja, det är nog det som hänt, dvs att någon öppnat paketet på undersidan och tagit grejerna.
Du får kolla med Overclockers.de om försändelsen är försäkrad och vad som gäller om den nu inte är det - om de ger dig nya grejer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opox
Hej

Hände mig idag en väldigt tråkig sak.
Sitter hemma och har allmänt tråkigt och tiden går ovanligt långsamt då jag väntar på min nya opteron 146a och ett par ocz minnen som jag har beställt från www.overclockers.de

Posten kommer och det dimper ner en liten lapp med att jag har paket att hämta *jippi* Kutar genast iväg och hämtar upp paketet och funderar hela vägen hem på hur jag ska gå till väga med min nya fina processor och minnen.

Väl hemma hinner jag knappt ta av mig skorna innan jag öppnar paketet. Jag börjar rota igenom det men VART FAN ÄR MIN SAKER!? Det visar sig alltså att det enda som finns i detta paket är ett kvitto som ser seriöst och välskrivet ut samt lite "dämpningspapper".

Jag mailar genast www.overclockers.de om vad det är frågan om. De svarar att de har skickat allt och de ska vara rätt. De ber mig även ta bilder på paketet som jag ska skicka till dem, vilket jag gör.

Efter närmre kontroll av paketet så ser man att det är annan tejp som används under och även att man lätt kan sticka in en hand underifrån i paketet utan att öppna det speciellt mycket.

Här under kan ni se bilder på paketet i olika vinklar.

http://hotel.karlskrona.net/b0405/screenshots/under.JPG

Annan tejp än vad som användes till ovandelen?

http://hotel.karlskrona.net/b0405/screenshots/tejp.JPG

Så de tror att det har varit någon framme och gjort precis som jag provade. Dvs sticka in en hand underifrån i paketet och plockat ut sakerna.

Vad tror ni!?

Permalänk
Medlem

Japp

Vi gör så att overclockers.de tar kontakt med deras leverantör gls germany så ringer jag schenker i sverige och skäller lite på dom.

Det jobbigt är väl att det kommer ta en väldigt tid innan jag/overclockers.de får någon kompensation.

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

fan va surt.. jäkla tjuvar

Permalänk
Medlem

Nä fy f*n vad trist...
Jäkla tjuvar som sagt, jag hoppas att allt löser sej så snabbt och smidigt som möjligt för dej...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Säker någon ligist på posten som inte kan visa respekt mot andra människor.

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Om jag inte missminner mig så har väl Schenker varit i blåsvädret förr pga att dom har dålig säkerhet på sina försändelser? Såg nått om det på Plus för ett bra tag sedan?

Permalänk

X00L:

Det stämmer, det har i vart fall förr hänt att exempelvis datorer från Dell försvunnit som levererades av dem..

Permalänk
Medlem

http://www.zulan.se/?p=56

ännu en som det hände samma sak för

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

det jobbigaste är ju att en AMD 146 är jobbig att få tag i :S

ps har en 144

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

fan va klantigt paketerat....d e ju nästan rätt åt säljaren när man e så slarvig

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk

Vill oxå jobba på posten *korpfingrar*

Visa signatur

Intel Quadcore Q6600 @ 3,2Ghz, Corsair 4Gb Dominator PC8500, 150Gb Raptor, Sapphire HD4890 600w Seasonic Matrox Tripplehead2Go och 3st 23,6" (5040x1050) Acer 5ms LCD skärmar

Permalänk
Medlem

Så har hänt me min bror, han skickade sin telefon via posten och när mottagaren öppnade paketet låg allt där förutom telefonen.. en sony ericsson z1010

Permalänk
Hedersmedlem

En Samsung LCD-TV som var pris i en turnering jag höll i försvann hos Schenker strax innan jul. Tycker synd om killen som vann som nu får vänta tills allt runt detta löses.

Sen är det väl inte världens bästa kartong om man kan stoppa in handen så där.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedBear
En Samsung LCD-TV som var pris i en turnering jag höll i försvann hos Schenker strax innan jul. Tycker synd om killen som vann som nu får vänta tills allt runt detta löses.

Sen är det väl inte världens bästa kartong om man kan stoppa in handen så där.

/B

Akta er för att skicka med DFDS nu när vi ändå snackar om sådant här.

Jobbar i HIFI-butik och för ett tag sedan kom det 17 st LG 32" LCD. 2 av kartongerna som stod underst var tomma. Skickades med direktbil från LGs lager i Sthlm och LG vägde allt innan det skickades så det var inte så svårt att hitta den skyldige. Inte första gången heller faktiskt.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk

tråkigt där för dig men som du märker är du inte ensam om det.

Har jobbat på Asg Aka Danzas aka nu heter det DHL
Det är ofta saker försvinner på vägen, själv skickade jag tillbaka ett modem till Tele2 som försvann, men turen hade jag ju för Tele2 skulle glömma det men då hade jag redan anmält det till DHL.

När vi lossade av Kommundatorerna så vägde typ 1/5 del av datorerna lite mindre än dom andra, inte lätt för dom stackarna som fick det att spela tetris på tegelstenar.....

själv har jag bara tuggat gratis godis på jobbet efter att pallar/paket ramlat och gått sönder....lol

minns en gång när jag med sopp skyffel *skottade* webes ferarri*stavkoll?*bilar lakris/hallon det va rätt kul för efter ett 10 tal smakprov smakar det inte så gott..

Hoppas att det löser sig för dig men det hjälper inte att skicka med ett visst företag för i alla förentag finns det rötägg!!!

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

så om ett paket går sönder så tar ni ur innehållet och behåller det? Istället för att försöka laga / ta en ny kartong? Tänk då för dom som betalar för de för fan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robe90
så om ett paket går sönder så tar ni ur innehållet och behåller det? Istället för att försöka laga / ta en ny kartong? Tänk då för dom som betalar för de för fan..

Behåller det gör de väl knappast. Men varan är ju skadad och i fallet som godisbilarna obrukbara. Godset är väl dessutom försäkrat, eller så tar fraktbolaget på sig skulden.

Permalänk
Medlem

men vanliga prylar då? och godispåsarna är väl skyddade.. ?

Permalänk
Hedersmedlem

Moral och etik är ord som glömdes bort för länge sedan. Precis som med barn och föräldrar så tar medborgarna efter de som styr landet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

En jäkla skillnad mellan godis och datorprodukter. För det första så är godis livsmedel och är i princip osäljbart om förpackningen skulle vara skadad, skulle ni själva köpa och äta nåt som legat på ett sketet terminalgolv ? Skiten slängs i 9 fall av 10 och jag anser då att "brottet" inte är så allvarligt.

Datorprodukter är värre, för det är säljbart även om förpackningen skulle vara skadad. Bara att inspektera godset så att det är oskadat. Så i detta fall så skulle jag sparka personen om denne tagit nåt.

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

Detta borde går att lösa på ett enkelt sätt, med kartonger som är gjorda i ett enda stycke och öppningsbara bara på ovansidan. Då kan man inte "fulöppna" utan att det märks.

Detta är ett stort problem och jag har tvekat många gånger att köpa dyrbara saker på postorder pga detta.

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

Eller så använder man säkerhetstejp? Som tex datorbutiken gör?
Det står väl något i stil med att man ska vara på sin vakt om tejpen är skadad?

Permalänk
Medlem

snackade med en kompis som jobbar på schenker innan idag. Hon sa att det loggas hela tiden vem som tar emot å packar samtliga paket. Men hon sa samtidigt att hon inte är förvånad då det rör sig folk i lokalen hela tiden. lastbilschaufförer, kontorspersonal, städare etc..

Permalänk

Jag har jobbat extra hos diverse budfirmor, och nästan samtliga har övervakningskameror. Kanske är till något hjälp i utredningen?

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Moral och etik är ord som glömdes bort för länge sedan. Precis som med barn och föräldrar så tar medborgarna efter de som styr landet.

& styr landet gör företagen...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

En kartong gjord i ett stycke skulle kosta för mycket. Kartong (well) gör man i plana stycken. Då behöver man bara skära i en ledd för att anpassa kartongen. Skulle man göra en "3d kartong" så skulle man behöva nya maskiner och det skulle bli dyrt att byta verktyg hela tiden. Däremot säkerhetstejp är bra. Även om jag sällan kollar den...

Köpte en samsung mobil innan jul. Där satt en klisterlapp över öppningen med texten "Do not accept if seal is broken".

En viktig sak man bör kolla när man handlar sådär är leveransvilkoren. Nu har jag inte ekonomiboken framför mig men det finns en massa roliga betäckningar om vem som har ansvaret och när. Det kan bli så att du som kund har ansvaret enda från tyskland till din dörr. Är väl sällan det är så. Men man bör kolla.

Visa signatur

Stäng av datorn och rör på er

Permalänk
Inaktiv

UPS is teh shit!

Nej men fy fan vad tråkigt det här :/

Permalänk
Medlem

Om paketet har passerat olika ställen (kollinr?) så bör de väl ha vägt paketet innan de skickar det vidare - då borde det väl gå att se var den tappade vikten?

Permalänk
Medlem

Sjukt att sånt här händer, transportföretagen borde ta i med hårdhanskarna. Kan inte tänka mig att någon anställd kan hålla på så här utan att en eller flera av kollegorna vet om det, men kanske håller de tyst då de gör likadant själv när de får chansen