Resident Evil 4 - Early Version Gameplay

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 - Early Version Gameplay

Resident Evil 4

Early Version Gameplay
What could have been Resident Evil 4.

Mov: http://www.gametrailers.com/player.php?fs=yes&id=7188&pl=game...

Wmv
http://www.gametrailers.com/player.php?fs=yes&id=7188&pl=game...

Är det bara jag eller ser det inte snyggare ut än den nurvarande versionen?

Permalänk
Medlem

Hade RE4 sett ut sådär hade jag köpt en Gamecube. Hell, jag hade köpt tio.
Det jag såg nyss gav mig några rejäla rysningar...det var ett skräckspel. Den nuvarande versionen är inte ett skräckspel.. det är fan action. Inte att det är dåligt, men det är inte Resident Evil.

På ett sätt så är denna Early Version inte det heller, eftersom det var mycket övernaturligt istället för muterade varelser och zombies. Och det är ju det som är Resident Evil.

Summa sumarum, Early version ser mycket bättre ut en den nuvarande versionen imo, men är mera åt Silent Hill hållet än RE hållet. Det är både bra och dåligt men iaf. bättre än RE4 (nuvarande).

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

måste hålla med om att den där filmen gav mig rejäla rysningar längst ryggraden...

kl e sex på morgonen o min dörr baokm ryggen är öppen.. helt ensam hemma.
hur fan ska jag våga lägga mig nu? =/

den såg iallafall helt underbar ut.. mkt vacker och samtidigt så håller jag med Cloudstone till hundra procent..

det man såg med tavlan och "dockorna" tex är inte RE.

men mkt mkt fint gjort var det iallafall!

Permalänk
Medlem

alltså... fan vilket spel det kunde ha blivit
sjukt snyggt och iallafall filmen hadde riktigt skön känsla, vart tog allt de vägen?
hadde inte tvekat att köpa mej en GC om det dära hadde vart slutliga versionen
...nu blev jag ju sugen på nått nytt skönt skräck spel till konsoll

Permalänk

Resident Evil 4 ser väl inte alls ut som något sådant?

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk

Undrar varför dom bytte inriktning helt plötsligt,
hoppas dom sparar detta till något kommande spel!
Vore dumt att bara kasta bort det

Verkar jävligt lovande.

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Nej RE4 ser inte ut så.

Jag älskar verkligen kameravinklarna dom hade, det skulle dom iaf behållt.

Permalänk
Medlem

Äger själv ett RE4 och jag blev inte så imponerad utav det,
Det är klart, detta med dockorna etc var inte RE, men det här var finare grafik, och känsla än i det nuvarande RE4.

Men jag håller mig till favoriten RE1 på Playstation fortfarande

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Tycker Leon ser helskumm ut i den filmem men önskar att RE4 skulle sett ut så. :/ RE4 är kul men på tok för mycket aktion.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Synd att dom ändrade det.. Det var sådär Resident Evil spelen var och såg ut.. Fyran var bara tradigt..

Permalänk
Medlem

Hörde ett rykte om att RE4 kommer till PC? .. nån som vet något om det? ..

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Jepp i mars har jag hört.. men mellan mars-april tror jag det kommer

Permalänk
Medlem

grymt snyggt, och hemskt:o

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Såg trevligt ut, fast verkade lida av samma kontroll- och kameraproblem som de första RE-spelen.

Permalänk
Medlem

Var inte det där bordet i slutet lite buggat? : )

Permalänk
Medlem

Såg bra ut, men jag är endå nöjd med hur RE4 blev, det där kändes lite "gammalt" om man säger så.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

fan vad snyggt det var!! tänk er hur Resident Evil 5 kommer se ut då!

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.

Permalänk
Medlem

Oj. Det där såg skitkul ut.

Finns någon av de spelen till PC?
/A

Permalänk
Medlem

Jojo visst var det snyggt. Jag tror de övergav den grafiken då det kanske inte är så kul om hela spelet utspelar sig i korridorer... Jag tror knappast att man kan få några större ytor med den grafiken. Spelmässigt tycker jag de gjorde helt rätt... Det är antagligen mycket roligare som dom valde att ha det nu, än att bara få springa runt o skjuta i snygga korridorer.

edit: Kanske är detta något som görs för revolution eller liknande. Eller så tog de motorn, o testade vad som funkar för resident evil 5.

Permalänk
Medlem

Det beror ju på om man vill spela ett överlevnadsskräckspel med skjuta i.. Eller spela ett actionspel med skjuta i och lite mer läskiga miljöer ibland.

Permalänk
Medlem

Det stämmer nog att grafikmotorn i samband med GameCuben inte skulle klara öppna ytor med just den här grafikmotorn.

Dock är det interisant att se hur det "kunde" sett ut. Obs att jag absolut inte tycker att RE4 är dåligt, sitter nu igen och kör igenom det på Prefessional.

Efter det ska jag inhandla Re Zero så är samlingen komplett!

Permalänk

Jag tycker resident evil 4 blev väldigt bra som det var, men jag skulle gärna se att som även släppte denna tidiga version som något mellankapitel som codename veronica eller liknande.

Permalänk
Medlem

Vad dom än gör med framtida resident evil ska dom ha kamera systemet från resident evil 4. Det var väldigt bra. Att återgå till dom tidigare vore verkligen ett misstag. Resident evil 4 gav verkligen fart på det hela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzetsu
Såg trevligt ut, fast verkade lida av samma kontroll- och kameraproblem som de första RE-spelen.

Det är medvetet för att göra det svårare&jobbigare...

Permalänk

Tyckte det påminde om en blandning av silent hill och project zero.

Skitsnyggt. Ifall gamecuben klarar av det där så kommer revolution spelen att vara "tillräckligt" snygga

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Den där filmen var ju inte Resident evil på något sätt. Bra att de inte gjorde så (även om det senaste RE-spelet jag spelade var RE2 )

Permalänk

Nä, resident evil var det inte. Fast jag skulle inte tacka nej till ett spel som innehåller de där sakerna.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Man kan ju hoppas att något av det där används i Resident Evil 5, för det där såg jädra bra ut (syftar inte på grafiken).

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.