Permalänk
Medlem

Home.se 56k-flatrate - Del 2.

Tänkte göra en liten uppföljare till denna tråden om flatrate med Sprays telefoni-abbonemang och Home.se's gratis 56k-abbonemang:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=45227...

Jag kör med Spray Alltid och som sagt Home.se's gratis 56k-abbonemang. Jag fick en faktura idag på 1360kr för maj månad, så jag ringde till faktura avdelningen på Spray och denna faktura skulle korrigeras till ca 45kr och skickas till mig igen.

Så kortfattat så fungerar flatrate verkligen som flatrate för dom som tvekat och undrat. Jag är nöjd och kommer fortsätta köra på detta sätt tills jag får bredband.

Edit: Det fungerar med båda Home's modempooler, jag kör på båda två iaf pga olika modem.

Citat:

018-700 01 00 för V.90 och 33,6 samt ISDN
018-700 01 01 för K56 flex

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Grattis, kanske skulle hoppa på flatrate tåget jag med.
Men varför till bara 45:- ?
Är inte spray alltid på 57:-/månaden?
Och inge trassel när du skulle ändra din faktura?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Betty (Kung Pow)
Grattis, kanske skulle hoppa på flatrate tåget jag med.
Men varför till bara 45:- ?
Är inte spray alltid på 57:-/månaden?
Och inge trassel när du skulle ändra din faktura?

Antar att de 45:- var för uppkopplingsavgiften...

Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk

Där slog du nog huvudet på spiken.
Får skylla på den sena timmen.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Inaktiv

funkar det bara med spray? inte emd telia då?

Permalänk
Medlem

Du måste ha Spray telefoni för att ringa gratis till Home.se's modempool. Kolla i tråden jag klistrade in i inlägget tidigare.

Edit: Kan ju tillägga att jag skulle få en faktura utöver dom 57kr/månaden som Spray Alltid kostar, för ett par samtal till mobiltelefoner på 45kr.

Edit2: Betty (Kung Pow), nej, inget mer krångel än att jag fick ringa till dom. Får hoppas att dom har denna händelse i minne till nästa gång så jag slipper ringa till dom varje månad.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk


Härligt, och inte ens en antydan till att nåt skulle vara fel eller att
det här flatrate saken bara var ett PR-jippo som kommer skrotas?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Om det skrotas vet ju ingen då dom förbehållt sig rätten att när som helst ändra i abbonemangets vilkor, om man läser vad det faktiskt är man binder upp sig till.

Jag läste på ett annat forum där administratören varit i kontakt med en ansvarig för någon avdelning på Spray som också sagt att det inte fanns någon "koppla ned efter visst antal tids inaktivitets"-funktion, och att detta var riktigt flatrate som skulle hållas kvar om det inte missbrukades av för många för länge.

Jag ska försöka hitta länk till det inlägget.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Cint har iallafall med Spray/Homes flatrate abonnemang:
http://www.cint.se/sweden/asp20/tele_priser_surf.asp

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

Clints forum var det jag läste inlägget hos!

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk

Hur är det nu då?
Har du, zlay, fått dina räkningar korrigerade varje månad nu?

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Är det nån som vet om detta fortfarande funkar? Länken till Home.se verkar fungera, men det behöver ju inte betyda att tjänsten är kvar.

Vill inte byta till Spray bara för att testa, så om någon har Home.se 56k flatrate kan ni väl dela med er av eventuella erfarenheter.

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk

Jag vet ej.
Men jag kan rekomendera 3s DataKort.

Kör nu med ett gammalt sådannt + ett 0 månaders obundet abonnemang med tillägstjänsten 3data.

För 199 för upp till 1GB data och över det upp till 499 kr för obegränsad trafik.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Får snart fiber indraget till hyreslägenheten och vill inte binda upp mig i 18 månader (för ett nytt datacard och abonnemang alltså), men tack för tipset i alla fall!

Ingen annan som vet något om detta?

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Betty (Kung Pow)
Jag vet ej.
Men jag kan rekomendera 3s DataKort.

Kör nu med ett gammalt sådannt + ett 0 månaders obundet abonnemang med tillägstjänsten 3data.

För 199 för upp till 1GB data och över det upp till 499 kr för obegränsad trafik.

Hej!

Vilket hastigheter kommer man upp i med denna tjänsten?

För övrigt undrar jag om man kan koppla upp mot modempoolerna till flatrate-abonnemangen med mobilen då jag antar att det är ett 020/0200-nummer?

Med vänlig hälsning
Magnus

Visa signatur

Unix brings the power.

Permalänk

Jag har tankat i 36kB/s som mest här ute på landet, pingen ligger konstant på 200, så enda skillnaden mot modem där är att den är stabil på 200 och hoppar inte så mycket.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem

själv blev man ju storblåst av telia igen

beställde 0,5Mbit ADSL från dom och gick över till Telia som hand över min telefoni också, för att Telia 2 dagar innan bredbandet skulle levereras drog tillbaka min beställning pga av att jag nu tydligen hade för långt till telestationen, så nu måste jag byta tillbaka till Spray och hålla på för att få tillbaka mitt surfagratis-kitt *suck*

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
själv blev man ju storblåst av telia igen

beställde 0,5Mbit ADSL från dom och gick över till Telia som hand över min telefoni också, för att Telia 2 dagar innan bredbandet skulle levereras drog tillbaka min beställning pga av att jag nu tydligen hade för långt till telestationen, så nu måste jag byta tillbaka till Spray och hålla på för att få tillbaka mitt surfagratis-kitt *suck*

Så du har haft "fri" surfning från Home.se? Kan du berätta lite hur det fungerade? Inget strul eller så?

En fråga till Betty (Kung Pow) också - vad har du för abonnemang från tre för att komma undan med 199:- i månaden utan bindningstid? Om jag kan få tag på en billig mobil eller datakort kanske det skulle det kunna vara ett ganska bra alternativ när man tänker efter...

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Så du har haft "fri" surfning från Home.se? Kan du berätta lite hur det fungerade? Inget strul eller så?

japp, jag har haft det i några månader, och det har fungerat utmärkt. varit online 24/7 utan något tjafs från home.se eller Spray.

Första fakturan jag fick var dock en chock :), men jag ringde Spray och talade om att jag körde med den där flatrate-historian så efter det har alla fakturor varit normala

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlay
japp, jag har haft det i några månader, och det har fungerat utmärkt. varit online 24/7 utan något tjafs från home.se eller Spray.

Första fakturan jag fick var dock en chock :), men jag ringde Spray och talade om att jag körde med den där flatrate-historian så efter det har alla fakturor varit normala

Såg nu att det är du som skapat denna tråd:p Hehe där får man för att man inte läser ordentligt!

Såg också att Spray har 12 månaders bindningstid på sitt teleabonnemang också=/ Det är väl fan att det ska vara bindningstider på allt nu för tiden! Avskyr sånt...

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk

Om du vill ha 3:

Gå till en tre-butik, säg att du har ett datakort eller telefon från 3.
Säg att du vill ha ett obundet abonnemang med tillvalet bredband, övertala honom/henne att du inte vill ha ett nytt datakort eller ny telefon.
Säg igen att du vill ha ett obundet med tillval bredband, övetala honom att det är det du verkligen vill ha, fram med legg och skriv under några papper och promenera hem med ett nytt simkort, färdigt att surfa med.

Ett tillägg, du kan inte ringa med det här.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk

Lite krångligt tillvägagångssätt:p Måste först se om jag kan få tag i ett datakort eller telefon. Var hittade du ditt?

Annars kan jag ju alltid köpa 3 bomben med en mobil och datatillägg, men då hamnar jag ju i bindningstid-fällan igen... Jag får tänka på saken lite.

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk

Jag har fått låna ett av en kompis som hade det innan han fick ADSL.
Tror det måste vara ett gammalt 3-datakort, men jag tror det funkar med bomben, även om du har bindningstid där med.

Visa signatur

[MSI SpeedSter-FA4][Pentium M 770@160*16][X800GTO2 LE][A-Data PC4300 2GB][Maxtor 300GB S-ATA 16MB][NEC ND-3520A IDE][Thermaltake Xaser Tsunami Svart Aluminium][Hiper Type R 480W] //Betty (Kung Pow) [Outdated]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Såg nu att det är du som skapat denna tråd:p Hehe där får man för att man inte läser ordentligt!

Såg också att Spray har 12 månaders bindningstid på sitt teleabonnemang också=/ Det är väl fan att det ska vara bindningstider på allt nu för tiden! Avskyr sånt...

angående det här med telefoni-bindningstiden så är det skitsnack tror jag, för när jag fick mitt ADSL och valde Telia som telefoniförval så fixade Telia så att jag kunde köra med dom direkt istället.

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.