World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Death
NEFFE NERE av experentia på shattered hand! ;D;D wieeeeeeeeee

Seriöst, det tog 3 inlägg, lyd Najk nu då för fan och använd det inte som en chat. Det är ett DISKUSSIONSFORUM och det finns inget diskussionsvärde i ditt inlägg.. Börja stänga av folk som Death istället för att låsa tråden...

zAjben: japp, det kan man. du kan också förstöra din epic mount och sen få tillbaka den BoE av GM

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Går det snabbt att levla till 60 med en Priest?.. Med tanke på att man får gupp hur lätt som hellst.. Är det kul att spela som priest?

Jag hade tänk spela upp min Hunter till 60 och sen starta en ny, är nu lvl 43. Finns de mycket man kan göra när man är lvl 60?..

Priest är ganska sega att levla, men om du kör instances hela tiden så ska det gå som för vilken klass som helst.
Ett tips: Leta upp en mage och börja AOEgrinda med honom/henne. Det går riktigt snabbt och är riktigt effektivt.

När du blir lvl 60 börjar allt det roliga enligt mig.

Visa signatur

Mystique 631 | Hiper 580W | DFI LT X38 T2R | E6700 4GHz| Fuzion custom vattenkylning | HyperX 1150MHz @ 1310MHz | Asus 8800GT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kalerov
Någon som vet vad dom nya ändringarna är för dagens patch?

/kale

--------------------------------------------------------------------------------
- World of Warcraft Client Patch 1.9.4 (2006-02-09)
--------------------------------------------------------------------------------

General
- A new Guild Recruitment channel has been added. This channel will be
on by default.
- Fixed a bug that could cause players to appear to be porting around
in a small area.

Mac
- Addresses a timing accuracy issue on Intel-Mac systems that affected
the perceived speed and/or progress of transports and other moving
objects in the world; PowerPC-Mac systems were not affected.

Permalänk
Medlem

Jag undrar om någon kan förklara vad dessa sakerna är.. d.v.s dom där 400 poäng i honor sen vad Standing är osv..

Sen undrar jag över denna bilden också.. Vad är bra med honored, neutral och friendly osv.

tacksam för svar

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Jag undrar om någon kan förklara vad dessa sakerna är.. d.v.s dom där 400 poäng i honor sen vad Standing är osv..

Sen undrar jag över denna bilden också.. Vad är bra med honored, neutral och friendly osv.

tacksam för svar

400 poängen är hur mycket honorpoäng du har fått. Om du dödar en person får du 1hk, men detta är inte nog precis, eller vad man ska kalla det. Så beroendå på lvl och rank skilnad, samt hur mycket du hjälpte till i striden så får du honor points istället. Det är dessa som avgör hur mycket du kommer gå upp i rank.

Standing, är vilken plats på honorlistan för föregående vecka du placerade dig i. Dvs. om du har standing 1 så var du den som fick mest honor av alla förra veckan.

Ang. Honored, neutral osv. är ditt omdömme med den faktionen. T.ex. om du är hated med något ställe så blir alla NPC:er aggresiva. Men om du är Friendly blir dem just, vänliga. Skillnaden mellan de olika grader av positivt omdömme som finns så minskar alla kostnader i den staden som du befinner dig i. T.ex. om du är honored med orgrimmar, så kanske en sak kostar 90c istället för 1s i Thunderbluff.

När du når exalted kan du köpa och använda andra rasers mount än din egen.

De olika reputation i battlegrounds avgör vilka olika items du kan köpa, t.ex. exalted i Arathi Basin kan du köpa ett par riktigt fina axelskydd. För varje ny lvl i reputation kan du köpa bättre saker.

Mer om detta står på www.wow-europe.com samma gäller för vad du kan köpa vid vissa PvP ranker.

Hoppas det hjälpte dig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av senig
Jag undrar om någon kan förklara vad dessa sakerna är.. d.v.s dom där 400 poäng i honor sen vad Standing är osv..

http://img131.imageshack.us/img131/5833/honot8fs.jpg

Sen undrar jag över denna bilden också.. Vad är bra med honored, neutral och friendly osv.

http://img131.imageshack.us/img131/4605/lnlfa2qg.jpg

tacksam för svar

Ju mer honor (PvP kills) destå högre rank får du och när du stiger i rank kan du köpa olika bra grejer - http://www.wow-europe.com/en/pvp/rewards-armor.html & http://www.wow-europe.com/en/pvp/rewards-weapons.html

Lite samma sak med rep, friendly, honord osv ger dig vissa fördellar. Kan te.x. köpa mounts billigar.
http://www.wow-europe.com/en/info/basics/index.html#advanced

Permalänk
Medlem

Finns det ingen som skulle kunna ge ett guest pass till en person som värkligen vill testa WoW ? SNÄLLA !!

(jag har det installerat från en polares cd och han har redan gett bort sitt Guest pass)

Ännu en gång... SNÄLLA !!

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för dom långa och utförliga svaren Överkill & kryll

Permalänk
Medlem

Hur bra är denna "nya" stat (kom väll i senaste patchen om jag inte har fel) som sänker mitt targets magic resistance?

Finns epic ring reward från AV som sänker targets resistance med 20, och en trinket från WSG som sänker den med 20. Är dom värd att satsa på? Tänker mest på trinketen , ringen har ju andra bra stats också.

Kör bara PvP med magen så PvE är inte så noga.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Hur bra är denna "nya" stat (kom väll i senaste patchen om jag inte har fel) som sänker mitt targets magic resistance?

Finns epic ring reward från AV som sänker targets resistance med 20, och en trinket från WSG som sänker den med 20. Är dom värd att satsa på? Tänker mest på trinketen , ringen har ju andra bra stats också.

Kör bara PvP med magen så PvE är inte så noga.

Om man råkar spela ZG/MC/BWL tror jag nog inte att de är värda en trinket/ring-plats faktiskt. Men om man mest spelar PvP och 5-mannainstanser kan det nog vara värt det.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Kör du ingen MC/ZG så kan det vara bra med ringen och trinketen. Men sen efter du har kört en hel del pvp kommer du nog att tröttna lite, och då kan det vara kul med lite pve för omväxlings skull Då kan du skaffa 2x Ring of spell power och ToEP/ZHC, vilken är den bästa blandingen för en Mage imho ;).

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Någon som vet om det finns någon som droppar eller säljer katter på horde teretory? Har fattat det som att det är rätt så omöjligt att hitta dem såvida man inte är alliance. Har sett någon på AH, men de kostar oftast överdrivet mycket mer än vad man vill ge.

Det finns en katt som droppar i Deadmines av Kockbossen. Gjorde ett tiotal försök med min warrior att få den, men den droppades aldrig. Däremot fick jag brödkaveln ett flertal gånger

Här är info om bossen:

http://wow.allakhazam.com/db/mob.html?wmob=645

Cat Carrier (Siamese) är det som droppar.

Annars är det bara Alliance som kan köpa katter av vendor.

Permalänk

Är det någon annan här som har problem med att spelet fryser sig i IF och är totalt ospelbart, jag kan inte göra något längre, startar spelet och sen är i IF, efter det så fryser spelet sig och jag får starta om datorn, har testat ca 5ggr och samma symptom varje gång?

detta hände efter uppgraderingen.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babel haffo
Är det någon annan här som har problem med att spelet fryser sig i IF och är totalt ospelbart, jag kan inte göra något längre, startar spelet och sen är i IF, efter det så fryser spelet sig och jag får starta om datorn, har testat ca 5ggr och samma symptom varje gång?

detta hände efter uppgraderingen.

testa stänga av addons och allt sånt.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f_k_shadow
Priest är ganska sega att levla, men om du kör instances hela tiden så ska det gå som för vilken klass som helst.
Ett tips: Leta upp en mage och börja AOEgrinda med honom/henne. Det går riktigt snabbt och är riktigt effektivt.

När du blir lvl 60 börjar allt det roliga enligt mig.

Tog 13 dagar för mig att bli 60 med min präst.. Inte så segt tycker jag, det gick rätt fort efter 40..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Om man råkar spela ZG/MC/BWL tror jag nog inte att de är värda en trinket/ring-plats faktiskt. Men om man mest spelar PvP och 5-mannainstanser kan det nog vara värt det.

Spelar enbart PvP med magen. Undrar därför om den gör någon skillnad mot spelare med hög fire resistance (epic set o.s.v).

Vet någon hur fungerar det mera exakt? T.e.x om en warrior har 100 fr och jag kastar en fire spell mot honom, drar den då ner hans res med 40?

Permalänk
Medlem

Det rimliga är väl att den träffar så hårt som den skulle ha träffat om du tar hans resistance -20.

Visa signatur

"The wolf attacked Little Red hood, not knowing that Little Red Hood had laser eye beams, great combat skills and a powerful uppercut!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av enG
testa stänga av addons och allt sånt.

det tog ett tag för mig att hitta vad som var problemet, GuildAd var det som spökade, och nu flyter spelet fing, tack för hjälpen

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk

Är detta en bra instace/support/group PvP/ solo questing build??

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/paladin/tale...

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem

Hmm min combat logg fönstern har försvann,kan inte ens skapa ny fönster,vad sa jag göra?

Permalänk
Medlem

Kan ej se siffrorna på min xp mätare, inte ens om jag trycker C så min character ruta kommer upp.. lite smått jobbigt xD

Permalänk
Medlem

Jag har ett jätteproblem, när jag trycker fram mina bags så hamnar backpack och bag 4 bakom knapparna i sidofältet, tror det har med titanbar att göra men nån som vet om det går att fixa eller om det är ominstallation som gäller? Länkar en screen till er som inte förstår

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Går att fixa med moveanything t.ex. Kanske inte riktigt så som du vill, men då kan du flytta dina bags iaf så att dom inte blir övertäckta.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Haha jag är så dum, hade en addon som hette moveable bags. saken var att den är outdated så den funkade inte >.<

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Har en fråga !

Det är så att jag skulle vella spela World of warcraft men vet inte om min "internet dator"
kommer kunna klara av wow. jag har en dator på 1,5 ghz processor , 512 mb ram , 64 mb grafikminne och 40 gb hd

Det som är minimumm är:

* Intel Pentium® III 800 MHz or AMD Athlon 800 MHz
* 512 MB or more of RAM
* 32 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ 2
* DirectX® 9.0c (included) and latest video drivers
* 6.0 GB available HD space
* 4x CD-ROM drive
* A 56k or better Internet connection

Och rekommenderat:

* Intel Pentium® IV 1.5 GHz or AMD XP 1500+ MHz
* 1024 MB RAM
* 64 MB 3D graphics card with Hardware Transform and Lighting, such as NVIDIA® GeForce™ FX
* Broadband Internet connection
* Two-button scroll-wheel mouse

(http://www.worldofwarcraft.com/info/faq/technology.html)

Kommer jag kunna spela utan massa lagg och iritterande hack i spelet om jag t.o.m lägger alla inställningar på det lägsta ? Då menar jag riktigt grova lagg, hack och sånt annat irriterande.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Har en fråga !

Kommer jag kunna spela utan massa lagg och iritterande hack i spelet om jag t.o.m lägger alla inställningar på det lägsta ? Då menar jag riktigt grova lagg, hack och sånt annat irriterande.

Ja, på den confen slipper du den mesta skiten, Datorn kommer troligtvis Halvdö när man drar in i stälder Som Ironforge/Orgrimmar men annars så kommer det vara lite småryckigt här å var, inte mycket värre än så.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious
Har en fråga !

Det är så att jag skulle vella spela World of warcraft men vet inte om min "internet dator"
kommer kunna klara av wow. jag har en dator på 1,5 ghz processor , 512 mb ram , 64 mb grafikminne och 40 gb hd

Kommer jag kunna spela utan massa lagg och iritterande hack i spelet om jag t.o.m lägger alla inställningar på det lägsta ? Då menar jag riktigt grova lagg, hack och sånt annat irriterande.

Jag spelar på en Athlon XP 1600+ 512Mb ram, Geforce 4 Ti4200, det funkar väl, har mer ram på ingående, och det borde avhjälpa en del, så mitt svar är väl att det kommer funka, fast du får nog dra ner allt till lägsta. Kan även tipsa om att uppgradera ditt ramminne.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag kör på en G4'a dubbla 867 MHz, 1gb minne och gf4 mx 32mb, ligger på mellan 10-20 fps, neråt 5 i städer och BG men det går att spela. Tror det hela skulle bli bättre med ett nytt grafikkort och mer minne.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ha lite kommentarer på min nuvarande warrior build.

länk

Arms Talents - 0 points

Fury Talents - 20 points
# Cruelty - rank 5/5 - Extra crit. alltid bra
# Unbridled Wrath - rank 5/5 - För att kompencera förlusten av "tactical mastery" & "anger management"
# Improved Battle Shout - rank 5/5 - Boost i attack power för mig och alla i min grupp.
# Dual Wield Specialization - rank 5/5 - Vad jag var ute efter i fury trät i första hand, mer DPS

Protection Talents - 31 points
# Shield Specialization - rank 5/5 - Extra block, rage och behövs för "imp shield block"
# Anticipation - rank 5/5 - +10 i def (nästan ett måste för en tank)
# Improved Bloodrage - rank 2/2 - Använder bloodrage mycket och behövs för "last stand"
# Toughness - rank 5/5 - 10% extra armor (ett till "måste" för en tank")
# Last Stand - rank 1/1 - 30% mer HP i 20sec...
# Improved Shield Block - rank 3/3 - Tar mindre skada plus en automatisk "revenge hit"
# Defiance - rank 2/5 - Ren tanking skill (en utfyllnads skill för att få 25points till "1H spec.")
# Improved Shield Bash - rank 2/2 (silence på 3sec är en trevlig bonus)
# Concussion Blow - rank 1/1 - Gillar verkligen den här skillen
# One-Handed Weapon Specialization - rank 5/5 - Samma som med "dual wield spec." 10% extra DPS med 1H vapen (funkar även på off-hand vapnet när man kör dual wield)

Det ända jag riktig saknar är "tactical mastery" & "anger management" (och självklart det roliga att kunna PvP'a ordentligt med en 31/20 spec"). Annars funkar det bra som tank spec och funkar även att spela solo/DPS som DW warrior.

Skall även kanske tilläga att jag är inte en main tank utan mer andra/tredje tank för det mesta i större raider.

Permalänk
Avstängd

Åfan, det här var mer än vad jag väntade mig

Är det någon som vet något om när patch 1.10 kommer egentligen? Jag har övergett min warlock totalt och spelat upp en präst till level 60 på Dentarg istället (Helis, undead om någon vill mysa), så nya talents hade ju inte suttit fel Då ska jag även specca om till divine spirit hade jag tänkt.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio