Laptop grafik - vad kan man spela på vilket grafikkort?

Permalänk
Medlem

Laptop grafik - vad kan man spela på vilket grafikkort?

Som sagt, jag är nyfiken på vilka spel jag kan spela på vilka grafikkort...

Säg att jag köper mej själv en DELL m630 med ett 128 mb X300 kort, inte den integrerade varianten utan det ensamstående kortet.
Vilka spel kommer jag kunna spela utan att det håller på och hackar och blir låg framerate på?

Skulle vara kul om folk kunde posta vad dom lirar på sina olika grafikkort, så man vet vad man har att förvänta sig av sitt kommande bärbara köp

Tackar så mycket på förhand till alla som orkar anstränga sig och skriva en rad!

(Finns det folk här inne som har erfarenheter av alienwares laptops och hur deras kundsupport och service och sånt är får ni gärna säga till, funderar på att beställa en...)

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk

630m finns inte med X300, det är 6000 du tänker på.

Man kan inte heller beställa Alienware utanför USA.

Permalänk
Medlem

Ja det var nog 6000 jag tänkte du men ni förstår vad jag menar.

Alienware går att beställa till sverige, men inte med svenskt tangentbord.

www.alienware.co.uk
www.alienware.se

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk
Medlem

Re: Laptop grafik - vad kan man spela på vilket grafikkort?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av St0rm69
Som sagt, jag är nyfiken på vilka spel jag kan spela på vilka grafikkort...

Säg att jag köper mej själv en DELL m630 med ett 128 mb X300 kort, inte den integrerade varianten utan det ensamstående kortet.
Vilka spel kommer jag kunna spela utan att det håller på och hackar och blir låg framerate på?

Skulle vara kul om folk kunde posta vad dom lirar på sina olika grafikkort, så man vet vad man har att förvänta sig av sitt kommande bärbara köp

Tackar så mycket på förhand till alla som orkar anstränga sig och skriva en rad!

(Finns det folk här inne som har erfarenheter av alienwares laptops och hur deras kundsupport och service och sånt är får ni gärna säga till, funderar på att beställa en...)

/bump

Vill veta själv då jag går och funderar på en ny bärbar istället för min stationära (pensionerade min Acer Ferarri 3200 för ett halvår sedan =P)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av St0rm69
Ja det var nog 6000 jag tänkte du men ni förstår vad jag menar.

Alienware går att beställa till sverige, men inte med svenskt tangentbord.

www.alienware.co.uk
www.alienware.se

Åfan, på .com står det att de bara skickar till USA, men det där är nästan värt att tänka på

Permalänk
Medlem

Jo, alienware gör ju världens tuffaste datorer och dom e grymmt presterande oxå, MEN dom är väldigt dyra.

Åter till ämnet, vilka/vad för typ av spel kan jag spela på vilka laptop-grafikkort???

Otroligt tacksam för alla svar jag får.

Visa signatur

Coolermaster Centurion, 2800+ AMD, 1024 mb minne (2x 512 mb ddr dualchannel), Seagate SATA 160 GB, HIS Excalibur 128 MB Radeon 9800 PRO

Permalänk

Med mitt kan jag iallafall köra NFSMW i 1600x1200(högsta) och max inställningar och COD2 i 1920x1200. Detta med original klockor alltså.

Alienware datorerna var ju inte särskilt snygga, men de verkade ju rätt okej på prestandadelen, iaf Aurora m7700. Men den verkade också vara större än exempelvis min.

Visa signatur

Origin/Steam: bananplanta
Cooler Master HAF 912+ | Seasonic 650W | Asus ROG Strix Gaming Z270F | i7 7700K | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LPX DDR4 16GB 3200 MHz | Gigabyte GTX 1080 Extremt Gaming 6 GB | Samsung 970 Evo Plus m.2 500GB | Western Digital Blue SN570 m.2 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikandersson
Med mitt kan jag iallafall köra NFSMW i 1600x1200(högsta) och max inställningar och COD2 i 1920x1200. Detta med original klockor alltså.

Alienware datorerna var ju inte särskilt snygga, men de verkade ju rätt okej på prestandadelen, iaf Aurora m7700. Men den verkade också vara större än exempelvis min.

Jag har inte fattat varför jag inte kan ha högre upplösning än 1024*768 på mitt NWFMW, se dator i sign.

Du kommer kunna spela de flesta nya spel på ett X300 men räkna inte med någon toppgrafik men spelen är ju ändå såpass nya så grafiken är inte "dålig" så det blir garanterat dugligt. Skaffa 1Gb ram iaf, om du vill spela. Det gör nog rätt mycket.

Visa signatur

Laptop: | HP DV9072, tackade nej till en NW 9440 ey612 och tog DV9072 istället
Mobil: Nokia E61