Permalänk
Medlem

montering av chassifläkt

jag har satt in ännu en fläkt i mitt silentium ti, längst nere. jag monterade fast med flera olika snören som håller fast fläkten stadigt, men snöre verkar föra viberationerna vidare ut i chassit kraftigt. något annat tips på montering?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ / Msi K8N Neo2 / geforce3 Ti200 128mb / Kingston PC3200 1*1024 / Silentium T1 / 80gb Hdd + 120gb hdd / orginalkylning - kör utan fläkt på grafikkort

Permalänk

Snöre

Det finns ju vibrationsdämpande material att lägga mellan fläkt och chassi som dessa:

Hit Me!!!

Eller också kan du ju fixa till något eget.

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem

frågan gällde lite hur man fäster fläkten. den går inte skriva fast på det stället, därför spände jag upp den med snören. men finns det andra sätt?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ / Msi K8N Neo2 / geforce3 Ti200 128mb / Kingston PC3200 1*1024 / Silentium T1 / 80gb Hdd + 120gb hdd / orginalkylning - kör utan fläkt på grafikkort

Permalänk

Buntband eller vanliga hederliga gummiband?

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micael_Karlsson
Buntband eller vanliga hederliga gummiband?

buntband lär ju fortplanta vibrationer

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

gummiband bättre än snören? om det inte är så stor skillnad så orkar jag nog inte byte. är det skillnad?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ / Msi K8N Neo2 / geforce3 Ti200 128mb / Kingston PC3200 1*1024 / Silentium T1 / 80gb Hdd + 120gb hdd / orginalkylning - kör utan fläkt på grafikkort

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av malu
om det inte är så stor skillnad så orkar jag nog inte byte.

Orkar?? hur lat är du egentligen

Du får väl testa, men det är ju klart att det är otroligt betungande att byta ut snöre mot gummiband......

Visa signatur

If the facts don't fit the theory, change the facts. Albert Einstein

Permalänk
Medlem

okey då. men jag vet som sagt inte vilken typ av gummiband jag ska använda det är svårt om det är för elastiskt att knyta fast det. någon som har en bra idé?

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ / Msi K8N Neo2 / geforce3 Ti200 128mb / Kingston PC3200 1*1024 / Silentium T1 / 80gb Hdd + 120gb hdd / orginalkylning - kör utan fläkt på grafikkort