Permalänk

Bygger en server av en Compaq.

Bygger en server av en äldre Compaq dator som nätdelen och moderkortet både har kontakt och sladd för vanlig ATX ström och vad som ser ut som den äldre AT strömmen. Det nya chassit och nätdelen i den har inte någon sådan strömsladd, bara för ATX. Spelar det någon roll eftersom jag kommer att använda mig av det gamla moderkortet?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag förstått rätt?!

Ska du flytta moderkortet från den gamla Compaq-datorn till det nya chassit? Kan du inte flytta med nätagget också, så blir det inga problem?

Är kontakten som ser ut som en AT-kontakt inkopplad i moderkortet eller är det bara den som ser ut som en ATX? Är den inkopplad finns ju risken att den behövs, eller hur?

Visa signatur

- Har tråkigt utan ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snirkl
Vet inte om jag förstått rätt?!

Ska du flytta moderkortet från den gamla Compaq-datorn till det nya chassit? Kan du inte flytta med nätagget också, så blir det inga problem?

Är kontakten som ser ut som en AT-kontakt inkopplad i moderkortet eller är det bara den som ser ut som en ATX? Är den inkopplad finns ju risken att den behövs, eller hur?

Nackdelen är ju att den gamla nätdelen inte kan installeras i det chassit. Compaq special "frell". AT liknande kontakten är inkopplad men jag kan inte förstå vad den kan ha för nytta.

Permalänk

du menar den 6 pin? på en radda.. i vissa agg så finns den med i andra inte.. testa köra utan.. tror det var istället fär 4pin kontakten eller liknande

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Troligtvis är det någon compaqspecial dvs du måste köra med deras nätagg för att det ska fungera.