Feedbacktråd till förstärkarbygge [mycke bilder!]

Permalänk

Grymt bygge!
fick man ju lust att andvända trafon man har liggande....

Visa signatur

E1200 1,6Ghz@3,0Ghz | 2x1024MB XMS2 Dominator |Gigabyte GA-EP35-DS3 | X1650PRO 512MB |

Permalänk
Medlem

snyggt! ser ganska liten ut.. kan du inte ta en bild med ngt för storleks jämföring ?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

SKIT SNYGGT

Visa signatur
Permalänk

ser riktigt najs ut

Permalänk
Geeks
Säljchef

Riktigt trevligt arbete och vad oerhört trevligt att få pengar ifrån skolan så att man faktiskt kan göra något vettigt av sitt skolarbete.. Annat var det när jag gjorde projektarbete... Då fick man svettas fram cashen

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Komponenterna kostade:
Kretskort typ 800:- (finns billigare kit)
Trafo 400:- (Går hitta begagnade billigt)
In/utgångar kommer inte riktigt ihåg, fick lite sponsring och så Dock valde vi premiumsaker, som de infälda RCA-kontakterna och så, går hitta billigt.

På frågan om kylning, vi har kopparblock i direktanslutning till aluminiumchassit, som kylning, LM3875 blir inte så fasligt varmt så det hoppas vi ska räcka.

MatZiie: Nepp inte svårare än sådär, det klurigaste var att fixa iordning lådan (tog tid!).

Pago: Jo det är en Gainclone ja

Sundelin: Har du en trafo så äre bara att bygga på!

JAxen: Måtten på lådan är 210*270*80(+tassar som vi svarvat i nylon)

Kalledoo: Jovisst är det härligt med stålars!

Tack för visat intresse!

Projektmässa onsdagen 15 mars

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt grabben, tänk om man ändå hade sådan utrustning i studentrummet ...
Nu vet jag och ziL vart vi ska vända oss när det är dags för våra 7.1or med optik!

Permalänk
Medlem

Hehe bekant med min bror hör jag jo, 7kanaler med lite smör på var nästa bygge

Edit: Ahh Wirde!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hur är det eg ni har tänkt? dom stora ingångarna (tippar jag på att det är) är för inkommande ljud, och de andra är utgångarna? eller är jag helt ute o seglar??

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Jovisst är det så två RCA in två kanaler ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

e skitsugen på att bygga nåt nu..har så jävla crappy stereo...blir väl att få tag i ett fint paket o bygga några högtalare..kan du länka till exakt de pkt du köpt?

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
e skitsugen på att bygga nåt nu..har så jävla crappy stereo...blir väl att få tag i ett fint paket o bygga några högtalare..kan du länka till exakt de pkt du köpt?

http://www.audiosector.com/lm3875.shtml

Bygger du bättre än vad du skriver ska det nog gå bra!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt bygge men inga lufthål? Undrar hur länge dendär kommer att hålla innan komponenterna brinner upp X)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser juh bra ut.. Vilken skola går du på?

Fan va gammla maskiner ni hade i verkstan, på vår skola (bergaskolan, Eslöv) där har vi lite nyare grejer..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Wigge: Går på Volvogymnasiet i Skövde.
CNC-maskinerna vi står vi är lite gammla men helt funktionsdugliga, har precis fått in nya maskiner också.
Manuella fräsarna och svarvarna är också helt funktionsdugliga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jävligt snyggt!

Men det är ju inte svårt och skita med hela arslet fullt (jag är inte avundsjuk )
En annan byggde ju rörförstärkare som projektarbete, inga pengar fick vi och vi hade bara en en skruvdragare och en lödpenna till hjälp. Fast en trasig drossel och en felvänd Kondensator gjorde att hela skiten exploderade till slut .

Nämen fantastiskt snyggt och proffsigt, verkligen..

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

kjell.com

Hittade en förstärkare på Kjell.com "87125" 149.-

Men var kan man hitta en transformator som kan prestera så mycket att man kan koppla på 2st ?

Visa signatur

C64 eller A500

Citera så jag hittar tillbaka.

Permalänk
Inaktiv

Mycket snyggt!

Total kostnad är intresserad också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mattoys
du kan inte ge länken till sidan till oss andra som inte är så insatta i inköpsställen för elektronik byggsattser?

Varför är det så svårt att läsa mina inlägg!

Kostnaden för hela bygget blev ca 2000, men då köpte vi premiumkompunenter, använder man saker man redan har och skiter i utseende kan man säkert få ned det till några hundralappar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Varför är det så svårt att läsa mina inlägg!

Kostnaden för hela bygget blev ca 2000, men då köpte vi premiumkompunenter, använder man saker man redan har och skiter i utseende kan man säkert få ned det till några hundralappar.

ursäkta ...inte riktigt min dag idag om man säger som så... allt som jag gör idag blir lite pannkaka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Ser juh bra ut.. Vilken skola går du på?

Fan va gammla maskiner ni hade i verkstan, på vår skola (bergaskolan, Eslöv) där har vi lite nyare grejer..

OT: Undrar om man kan få de andra i klassen att vilja göra kylflänsar när man ska ha CNC. (Eslöv is the shit!)

Visa signatur

Gosh!

Permalänk
Musikälskare

über !

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derfpa
OT: Undrar om man kan få de andra i klassen att vilja göra kylflänsar när man ska ha CNC. (Eslöv is the shit!)

Vilken linje går du? Vill du att vi på Industriprogramet ska göra flänsar åt dig? För de kan vi nog fixa..

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

Läckert, synd det bara är 2x40watt. (nligt tester på slutprodukten på nätet i alla fall) Själv letar jag efter något lämpligt bygge på 2-300watt som är bryggkopplingsbart.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden

MatZiie: Nepp inte svårare än sådär, det klurigaste var att fixa iordning lådan (tog tid!).

Jo jag förstår det, lådan va grymt snygg! jag syftade mest på komponenterna, det var ju mer till våra batteriladdare som vi lödde ihop i skolan... sen var jag lite fundersam på uteffekten ? har du nån aning om det? bara 1 kanals?

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

två kanaler, 56W

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ryden, vad är det för mässdag ni ska ha? får allmänheten komma dit och kika?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

KulanZ det är nog tyvärr endast nära och kära mässan riktar sig till, är ju inne på Volvogymnasiet, som ligger på volvoområdet så det är ju lite svårt att komma in..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
KulanZ det är nog tyvärr endast nära och kära mässan riktar sig till, är ju inne på Volvogymnasiet, som ligger på volvoområdet så det är ju lite svårt att komma in..

Aha okej, jag förstår.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

väldigt fint bygge, välputsat och stabilt

Jag undrar lite grejer: hur är den långa pinnen från volymratten fäst i potentiometern (vad är det där svarta)? ser jag fel eller är transistorerna inte isolerade från lådan?