BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk
Medlem

Första gången jag har problem med patchning av BF2 nu..
Får felmeddelandet "Can't find install folder for Battlefield 2(TM).".
Någon som vet vad man kan göra för att fixa det? eller är det ominstallation som gäller?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azzie
Första gången jag har problem med patchning av BF2 nu..
Får felmeddelandet "Can't find install folder for Battlefield 2(TM).".
Någon som vet vad man kan göra för att fixa det? eller är det ominstallation som gäller?

Fick ett felmeddelande också, men jag laddade ner den igen och då funkade det

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Fick ett felmeddelande också, men jag laddade ner den igen och då funkade det

Testat det, från olika källor, får samma meddelande ändå.

Permalänk
Medlem

Finns det någon serverlista över bra svenska servrar, gärna BBB?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI K8N NEO4-F, AMD 64 X2 3800+, 2gb minne, XFX gf 7800GT

Permalänk
Medlem

Patchen känns stabil och bra, än så länge.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Avstängd

Hej, jag undrar vad jag kommer kunna ha för inställningar i bf2 med mitt system i signaturen + ett x850xt??? Någon som kanske har ett liknande system som kan säga vad denne lirar på??

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hej, jag undrar vad jag kommer kunna ha för inställningar i bf2 med mitt system i signaturen + ett x850xt??? Någon som kanske har ett liknande system som kan säga vad denne lirar på??

prova är väl det lättaste... det bör fungera med allt på max och lite AA

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
prova är väl det lättaste... det bör fungera med allt på max och lite AA

frågan är bara vilken upplösning har mitt x800gto gåendes i 580/570 vilket är spöar x850xt pe men hackar fan ta mig i allt på high utan AA.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
frågan är bara vilken upplösning har mitt x800gto gåendes i 580/570 vilket är spöar x850xt pe men hackar fan ta mig i allt på high utan AA.

synd asså

Permalänk

ja kör 1280x1024 med allt på MED och inga dynamiska NO AA
och då flyter det... på 32player servrar..
men det blir nog bättre med 2gb ram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
ja kör 1280x9xx med allt på MED och inga dynamiska NO AA
och då flyter det... på 32player servrar..
men det blir nog bättre med 2gb ram

vf går d så dåligt?

jag tycker spel kräver så himmla mkt nu för tiden

Permalänk

sant.. EAGAMES tror visst att alla sitter med X2 processorer och senaste graffekorten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
sant.. EAGAMES tror visst att alla sitter med X2 processorer och senaste graffekorten

Ah, känns så ruttet med halva inställningarna av, asså d e inte EA:s eller DICE:s fel, d e nog bara det att alla hårdvaror kostar så in i helvete mkt....

man borde sänka sånt...

d e ett pris som pc-spelare får betala, att gameplayen suger stenhårt pga fps drops, pga grafikfel, att man måste sänka grafiken att nåt är så att man måste ha drivrutiner på det osv osv osv osv......................man kan aldri njuta av allting på max, eller så som det SKALL njutas..........om man int e miljönär dvs..

Permalänk

sant sant..
utvecklingen går för fort!
inte spelutvecklingen , utan hårdvaru utvecklingen, vi säger att den hade gått 2x gånger långsammare än idag, då kanske man kunde njuta mer på maxsettings och inte lägga ned tusentals kronor varje år för att hänga med...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrland2k
Tror inte denna sida varit uppe änu men mycket gott hadde dom http://www.secretsofbattlefield.com/

shyst sida.. kollade på filmen eastern egg där, "johan luktar skit" och "micke är ostmannen", ska jag genast leta upp

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
frågan är bara vilken upplösning har mitt x800gto gåendes i 580/570 vilket är spöar x850xt pe men hackar fan ta mig i allt på high utan AA.

har du kirrat det här?
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=6317877...

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Såg att patchprogrammet inte längre kräver 3gb på C, utan bara 10mb där och nån gig där bf2 är installerat. Bra att dom ändrade på det tillslut.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Hej, jag undrar vad jag kommer kunna ha för inställningar i bf2 med mitt system i signaturen + ett x850xt??? Någon som kanske har ett liknande system som kan säga vad denne lirar på??

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kenta_ponta
ja kör 1280x1024 med allt på MED och inga dynamiska NO AA
och då flyter det... på 32player servrar..
men det blir nog bättre med 2gb ram

Jag lirar med maxade inställningar i 1280* med 2xAA och full FSAA utan problem. 2GB i RAM gör en jäkla skillnad vad gäller minneshack, som blir ett problem vid höga inställningar med mindre minne. 1.5GB i RAM borde dock räcka också.

Nu har man dock ett x1900xt på väg. Med tanke på att dom har 512MB i minne så tänkte jag kolla om det då går bättre att lira med höga inställningar då, fast med bara 1GB i RAM. "Myten" säger ju att minneshacket uppstår pga att 256MB i grafikminne är otillräckligt, vilket resulterar i att grafikkortet lånar av RAM-minnet, vilket då resulterar i att system-minnet inte räcker till och lånar då av det virtuella via disken, som är mycket långsamt. Har alltid undrat:D

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
du måste göra så här varje gång du startar BF2.
skippar du att bekräfta så tappar du ca 20-30fps med ett 7800GT kort(vet ej hur mycket som gäller för andra kort iofs)

m2p=Mpeg2 funkar i VLC/WMP10/Powerdvd 6
http://rapidshare.de/files/12558459/BF2_Grafikinst.m2p.html

Edit: ungefär 25 fps beroende på upplösning skiljer det.
rätt fet ökning med andra ord
http://web.telia.com/~u15011310/Bf2%20prestanda.jpg

nån som vet om det här stämmer med 6800Korten eller om det ens hjälper och är det nån som har filmen fast på en bättre sida att tanka den ifrån.....

så om jag fattat det rätt så ska man inan man joina server apply graffik inställningarna ianan man starta?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
nån som vet om det här stämmer med 6800Korten eller om det ens hjälper

det gäller alla grafikkort!
har inte filmen på nåt annat ställe tyvärr.

exakt
innan du startar multi så går du in i video options.
välj från "Dynamic shadows" och neråt i listan.
säg att du kör "High" på allt.
välj "Dynamic shadows" och välj "Medium" tryck sen "Apply"
välj sen "High" och sen "Apply"
gör så med resten av inställningarna i listan.(4st)

när du är klar så loggar du ut och loggar in igen sen är det bara at elda på

Kör du "Medium" så får du först välja "High" och sen tillbaka till "Medium"

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
det gäller alla grafikkort!
har inte filmen på nåt annat ställe tyvärr.

exakt
innan du startar multi så går du in i video options.
välj från "Dynamic shadows" och neråt i listan.
säg att du kör "High" på allt.
välj "Dynamic shadows" och välj "Medium" tryck sen "Apply"
välj sen "High" och sen "Apply"
gör så med resten av inställningarna i listan.(4st)

när du är klar så loggar du ut och loggar in igen sen är det bara at elda på

Kör du "Medium" så får du först välja "High" och sen tillbaka till "Medium"

hehe jadu det låter allt bra jobbigt måste man Göra det varje gång då dvs?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag satt och körde BF2. när jag slutade spela så gick jag in på BFHQ och då hade jag fått en utmärkelse om att jag kunde låsa upp ett vapen. men då kunde jag inte bestämma mig vilket vapen jag ville ha så jag valde "välj senare" . Så nu är frågan vart ska man gå om man vill låsa upp ett vapen..för jag kna inte hitta någonstans där man kan låsa upp vpanet..hoppas ni förstår..skriv om ni inte fattar..tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McNuggle
Jag satt och körde BF2. när jag slutade spela så gick jag in på BFHQ och då hade jag fått en utmärkelse om att jag kunde låsa upp ett vapen. men då kunde jag inte bestämma mig vilket vapen jag ville ha så jag valde "välj senare" . Så nu är frågan vart ska man gå om man vill låsa upp ett vapen..för jag kna inte hitta någonstans där man kan låsa upp vpanet..hoppas ni förstår..skriv om ni inte fattar..tacksam för svar

Du stänger av alternativ loggar ut från BF2 och sedan in igen, så kommer rutan med upplåsningen att dyka upp.

Trizz

Visa signatur

Life begins at 9000rpm. S2000 for life!

Permalänk
Medlem

okej..tack så jätte mkt..hade jag aldrig kunnat fundera ut själv

//Anders

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hehe jadu det låter allt bra jobbigt måste man Göra det varje gång då dvs?

jobbigt? haha du var mig en slö jävel
men det är ju upp till dig om du vill ha 25 extra FPS när du lirar eller inte?
man måste fixa det där varje gång

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
jobbigt? haha du var mig en slö jävel
men det är ju upp till dig om du vill ha 25 extra FPS när du lirar eller inte?
man måste fixa det där varje gång

jojo men jävligt dåligt utav av dom att det ska behöva vara så!!

jaha nu har allt gått åt skogen körde en reset default sen ska jag ändra tillbaks til dom inställnigarna som jag hade förut men likförbannat så envisas den med att köra default Förutom upplösningen argh

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

Upptäckt!
för att bekräfta grafik inställningarna så räcker det att man går in i video options och trycker "Apply" och sen loggar ur
man behöver alltså inte stega ner 4a rader och bekräfta alla inst.
där sparar men lite tid

kör så det ryker _tekken_ :)!

Förenklat:

Starta BF2
1:Log In
2:Video Options
3: "Apply"
4:Log Ut
5:Log In
6:Multiplayer och Spela

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
Upptäckt!
för att bekräfta grafik inställningarna så räcker det att man går in i video options och trycker "Apply" och sen loggar ur
man behöver alltså inte stega ner 4a rader och bekräfta alla inst.
där sparar men lite tid

kör så det ryker _tekken_ :)!

om det ändå vore så lätt,jag har ändrat så att jag har stängt av alla dynamic shadows MEN den vill inte stänga av dom den gör inte ens en ''optimizing shader'' vad can problemmet vara jag har också tagit bort video.con och gorde en deafault men det funkar inte där heller=/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
om det ändå vore så lätt,jag har ändrat så att jag har stängt av alla dynamic shadows MEN den vill inte stänga av dom den gör inte ens en ''optimizing shader'' vad can problemmet vara jag har också tagit bort video.con och gorde en deafault men det funkar inte där heller=/

prova at starta BF2 och kör "Apply" i video options och sen starta en bana.
gå ur spelet och starta BF2 igen.
starta en bana utan att gå in i video options och välja Apply,då ska optimizing shaders köras igång.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|