DI-524 börjar gå mig på nerverna, behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

DI-524 börjar gå mig på nerverna, behöver hjälp!

Hej!

För att göra en lång historia kort så har jag problem med en trådlös router, DI-524 revision B. Problemet är att jag inte når ut Internet via den. Man hittar nätverket utan problem, men så mycket mer är det inte. Tänkte att man kunde ladda hem en ny firmware på dlinks hemsida, men det gick inget vidare då det bara finns revision A, C, D och E.
Man får åtkomst till Internet med datorn utan problem via en otrådlös netgear-router, men kopplar man kabeln via den fysiska ingången på dlinken så fungerar det inte heller.

Är det någon gateway-skateway som spökar, eller något? Skit i ledningarna?
Känns som jag har försökt med allt nu...

MYCKET tacksam för svar!

Visa signatur
Permalänk

Ja,ja. Jag satt i samma sits för några veckor sedan. Tag det lugnt. Nöj dig med att komma igång utan skyddat nät. Man kan sedan komplettera med WPA.
Jag utgår från att du har
ftp://ftp.dlink.se/Quick%20Installation%20Guides/Sweden/DI-52...
men däremot inte
http://support.dlink.com/products/view.asp?productid=DI%2D524
Det nya installationsprogrammet i 'Applications' jämte FAQ'en hjälpte mig och kan vara värt att prova.
Lycka till!

Visa signatur

Words, words, words !

Permalänk
Medlem

min 524+ funkar as bra, visst jag måste reboota den kanske var 3-4 dag, men den funkar bra annars,

de största problemet jag har är att jag har skit BBB 8/1Mbit med PPPoE å ja tappar ip om ja inte tankar eller har minst 2 datorer på som skickar / tar emot lite data

Permalänk
Medlem

Re: DI-524 börjar gå mig på nerverna, behöver hjälp!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av iqf
Hej!

För att göra en lång historia kort så har jag problem med en trådlös router, DI-524 revision B. Problemet är att jag inte når ut Internet via den. Man hittar nätverket utan problem, men så mycket mer är det inte. Tänkte att man kunde ladda hem en ny firmware på dlinks hemsida, men det gick inget vidare då det bara finns revision A, C, D och E.
Man får åtkomst till Internet med datorn utan problem via en otrådlös netgear-router, men kopplar man kabeln via den fysiska ingången på dlinken så fungerar det inte heller.

Är det någon gateway-skateway som spökar, eller något? Skit i ledningarna?
Känns som jag har försökt med allt nu...

MYCKET tacksam för svar!

Hmm har du kopplat sladdarna rätt, dvs uplink ut mot nätet och datorn i någon av LAN-portarna? Återställ allt till default så ska det bara vara att köra, var det för mig iaf.

Permalänk
Medlem

Har också haft liknande problem. Nådde bara internet med en dator i taget... Antingen stationära eller bärbara, aldrig samtidigt. Har nyaste FW. Testar att köra WPA istället för WPA2 nu (oftast trådlösa som ballar). Jag kommer förvisso "ut" med bägge men den ena får upp IPt istället för internetadressen (DNS:en funkar inte?) och sen kommer "Sidan hittades inte".

Permalänk
Medlem

En kompis till mig har samma problem. SKulle va bra om du kunde informera oss om du löser det.

Permalänk
Medlem

Kolla upp så det är rätt sträng till DNS-servern. Prova skriv in den manuellt istället för erhålla den automatiskt. Ligger på tcp/ip inställningar.

Visa signatur

| Fractal Design Core 2500 | EVGA 500W White | ASUS Z97-P | Intel Pentium G3258 3,2GHz @ 4.3GHz | Be-Quiet Pure Rock | Sapphire Radeon R9 380 Nitro 4GB | Crucial BallistixSport 2x4GB 1600MHz | Samsung 850 EVO Series 250GB | ASUS VC239H | Mionix Castor | Corsair K30 Gaming Keyboard | Xtrfy XGP1-M2 Medium | Creative Gigaworks T3 | HyperX Cloud Black |

Permalänk
Medlem

Nu har det löst sig. Uppdaterade till senaste firmwaren och skrev "ipconfig /flushdns" i kommandotolken så hoppade det igång. Dock vet jag inte om det bara där som felet satt, joxade med lite andra inställningar också.

Tack för alla svar i alla fall!

Fick en vinare för besväret.

Visa signatur