Förstör DVD-R-skivor enkelt!

Permalänk
Medlem

Förstör DVD-R-skivor enkelt!

Kör dem i mikron ynka sekunder så blir dem så här. Lär vara svårt att få ut data ur dem efter det

Läs mer här!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Eller så bryter man av dom på mitten fast det är nog roligare med micron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w1per
Eller så bryter man av dom på mitten fast det är nog roligare med micron

En gång när jag bröt en skiva så sa det klick och så var hela rummet fullt med splittror - medan vissa bara går av. Jag tror dessoutom mikron är säkrare

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bimbim
En gång när jag bröt en skiva så sa det klick och så var hela rummet fullt med splittror - medan vissa bara går av. Jag tror dessoutom mikron är säkrare

Allt som ger upphov till en ljusshow i micron tror ja e allt annat än säkert. Men vill man vara extrem och vill köra för fullt och ska ha hemmafest men itne har grymma grejer gör såhär: Ställ en cd-skiva (eller en dvd-skiva ifall du nu inte har nåra cd-skivor) mitt i micron. På den lägger du lite stålull. Och till sist ställer du en pinne eller en riktigt stor tandpetare i stålullen så att den står upp och tände eld på den. Då får du extrem lightshow, extremglöd och massa eldbollar som flyger runt (som möjligen kan vara det möjliga fjärde aggregationstillståndet nämligen plasma för er som är intresserade). OBS! Micen kommer förmodligen att pajja så se till att ladda upp med några stycken iaf

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av billybomb
Allt som ger upphov till en ljusshow i micron tror ja e allt annat än säkert. Men vill man vara extrem och vill köra för fullt och ska ha hemmafest men itne har grymma grejer gör såhär: Ställ en cd-skiva (eller en dvd-skiva ifall du nu inte har nåra cd-skivor) mitt i micron. På den lägger du lite stålull. Och till sist ställer du en pinne eller en riktigt stor tandpetare i stålullen så att den står upp och tände eld på den. Då får du extrem lightshow, extremglöd och massa eldbollar som flyger runt (som möjligen kan vara det möjliga fjärde aggregationstillståndet nämligen plasma för er som är intresserade). OBS! Micen kommer förmodligen att pajja så se till att ladda upp med några stycken iaf

Jag gjorde faktiskt en bomb på det sättet - med stålull. När man leder lite ström genom stålull så gnistrar det bra = med krut så blir det sprutt! Då kan man sitta 50meter bort med ett batteri och klicka på en switch och whola!

Visa signatur

Spelar du eller vill du spela Valheim? Joina vår dedikerade server och Discord. PM:a för inbjudan.

Permalänk
Medlem

Det kanske går bra att förstöra skivorna i micron men du förstör micron också, så det blir dyrt i längden.
Ett enkelt sätt är att värma skivorna till några hundra grader i t.ex. ugnen eller en värmepistol, förstör skivorna men inte något annat.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

VI får inte ha ej orginal skivor i dom bärbara
Så "råkade" en poalre trycka ut en skiva när en lärare var där läraren tog ksivan och gick till teknikerna konstaterade att det va music på den. Ingen sa vems det va hehE) så han knäcke dne över pappareskorgen hela klassrummet va fylt me spliter och elever fick på sig tektorn va inte glad på han :S hehe:P

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk

Eller så gör man som jag gjorde.

Utrustning:
- Arbetshandskar, helst billiga då de troligtvis slängs efteråt
- Oöma kläder, eller i alla fall inte favoritjeansen och tröjan
- Kniv med utdragbart blad och brytbara delar
- Trubbigt föremål som fil eller grovt sandpapper
- Dammsugare

Utförande:

01:
Ta på lämpliga kläder och välj lämpligt ställe. Det här är inget för vardagsrummet kan lova. Egen erfarenhet talar...

02:
Håll skivan med undersidan mot ett fast underlag. Om du sitter ner kan du hålla mot låret. Dra mycket försiktigt, men med kraft ett jack på skivans ovansida där trycket finns. Det kan lossna lite material så det kan flyga lite glitter och det ska i bästa mån undvikas.

03:
Tag sedan dammsugare med full effekt och håll den mot skivan. Själva trycket/skiktet bör då lossna, antingen hela eller i bitar. Dra ett nytt snitt på samma sätt om det behövs och gör om proceduren med dammsugaren. (OBS. Jag vägrar skriva suga! *skämt*)

04:
Vid lyckat resultat bör hela skiktet lossna. Då kan du se på det att färgem är ljusare och mörkare. Jag tror därför att en del data kan finnas på den. Det ä ju metall och det är väl där datan lagras? Skivor sägs ju vara känsligast på ovansidan. Rätta mig inte om du har fel. Själva metallagret/skiket/trycket kan sedan t.ex. klippas sönder i delar efter önskad grad.

-INSTICKARE-
Om man har lust att få "reaktorvatten" i handfatet kan man lägga allt i vatten. Det färgas blått. Det blir skitcoolt! Fast vad vattnet färgas av vet jag inte. Och därför kan det vara tveksam. Att jag gjrode det var dock en slump.

05:
Om man vill kan man även köra det trubbiga föremålet över ytan på skivan. Både på över- och undersida. Och det här dammar något så otroligt att det är galet. Utomhus är nog det minst sämsta stället då antalet skivor är få. Andningsskydd skrev jag inte. Jag fick täcka över med tröjan. Det flyger mycket partiklar. Det gör det iofs säkert överallt, men man kan faktiskt skydda sig mot det som går att skydda sig mot.

06:
Om man vill kan man även knäcka knäcka skivorna i bitar. Då kan skivan teoretiskt sätt ha sitt ytsikt klippt i bitar, ytan filad så den inte längre är blank och skivan kan vara knäckt i småbitar. Tång kan vara hjälpsamt här.

Slutord:
Ja, tidsödande är det här. Om någon har spydig eller negativ kommentar om det här så spara den för dig själv eller säg den. Jag tar ändå inte åt mig, eller jag önskar att jag inte gjorde.

Vill du inte förstöra skivan, ja, då gör du det inte. Guiden är då meningslös. Fast har du ett behov av att förstöra saker totalt så kan detta vara ett alternativ. Observera dock att det här är ingen 30 sekunders metod. Det tar tid. Säg, fem minuter/skiva är nog rimligt att tro.

En del slänger adresserade papper i papperssorteringen andra inte. En del krypterar sina privata filer andra inte. Var vänlig därför att respektera att olika människor har olika värderingar om integritetsskydd. Om någon vill göra så kvittar det om något propagerar för att det inte är farligt. Vill en person förstöra något totalt, låt honom/henne göra det och visa respekt för det.

Vi är ju här för att hjälpa varandra. Eller hur?

MrRunaway

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

eh? varför inte bara gör det enklaste och köra in dem i ugnen på 250 grader och grill i nån minut ? plastlukten e inte så hemsk om man har en bra köks-fläkt...

man kan ju stoppa i typ 30+ skivor o smälta ihop dem ..... en stor skiva..lagra mer ^^

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Hedersmedlem

Mikron förstörs bara om du kör den (nästan) obelastad. Ställ bara ett glas vatten som suger upp mikrovågorna så de inte åker tillbaks in i magnetronen.

Visst, det kan fortfarande börja brinna men mikron kommer inte att självförstöras iaf.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Donan Fear
Mikron förstörs bara om du kör den (nästan) obelastad. Ställ bara ett glas vatten som suger upp mikrovågorna så de inte åker tillbaks in i magnetronen.

Visst, det kan fortfarande börja brinna men mikron kommer inte att självförstöras iaf.

och så får man inte glömma att glaset måste vara värmetåligt, annars kan det lätt spricka

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
och så får man inte glömma att glaset måste vara värmetåligt, annars kan det lätt spricka

eh? sen vilken dag spricker ett vanlig glas med vatten av att man kör den i mikron? jag måste göra nåt fel eftersom mina vanliga glas inte spruckit på 4 år

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snubbe
eh? sen vilken dag spricker ett vanlig glas med vatten av att man kör den i mikron? jag måste göra nåt fel eftersom mina vanliga glas inte spruckit på 4 år

Risken finns. Har bland annat hänt mig (smälte iofs smör i ett glas).
När glas upplever temperaturförändringar så kan det spricka, det är inte vanligt, men som sagt, det förekommer

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrRunaway
04:
Vid lyckat resultat bör hela skiktet lossna. Då kan du se på det att färgem är ljusare och mörkare. Jag tror därför att en del data kan finnas på den. Det ä ju metall och det är väl där datan lagras? Skivor sägs ju vara känsligast på ovansidan. Rätta mig inte om du har fel. Själva metallagret/skiket/trycket kan sedan t.ex. klippas sönder i delar efter önskad grad.

Det du sliter bort är egentligen bara det som lasern reflekterar emot.
Och det har visat sig att det lagret är det som tillverkarna kan snåla mest på vilket har gjort det väldigt känsligt. Men det är inte där datan lagras. Vet inte hur realistiskt det är men man borde ju kunna ersätta det lagret och läsa allt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
Risken finns. Har bland annat hänt mig (smälte iofs smör i ett glas).
När glas upplever temperaturförändringar så kan det spricka, det är inte vanligt, men som sagt, det förekommer

Jo, för många år sen var det ju en massa prat om en barnmatsburk (i glas) som en glasflisa lossnat från i micron.

Burken var inte godkänd för att användas i microvågsugn men det stod inget om det. Kan tänka mig att det finns info om det på burkarna idag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ADSL_kalle
Risken finns. Har bland annat hänt mig (smälte iofs smör i ett glas).
När glas upplever temperaturförändringar så kan det spricka, det är inte vanligt, men som sagt, det förekommer

Enkel lösning på problemet --> ta en kaffemug med vatten istället.

punkt slut.

Permalänk

Alså måste bara berätta vad jag gjorde. Jag tänkte värma ett kokt ägg. Kollar på ägget, kollar på mikron, Kollar på ägget, kollar på mikron. Sotppar in ägget. Efter 4x secunder säger det pang. Hlea mikorn fylld med kvarlevor från ett föredetta ägg. Fan vad jag garva...

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av otidblom90
Alså måste bara berätta vad jag gjorde. Jag tänkte värma ett kokt ägg. Kollar på ägget, kollar på mikron, Kollar på ägget, kollar på mikron. Sotppar in ägget. Efter 4x secunder säger det pang. Hlea mikorn fylld med kvarlevor från ett föredetta ägg. Fan vad jag garva...

Vem har inte gjort det?

Visa signatur

[AMD Athlon64 4400+ ][Geforce 8800GTS][ASUS M4N-SLI]
[3x300gb i RAID0, 500 gig och en 74gb raptor = 1474 GB]

Permalänk
Medlem

jag har då aldrig upplevt att ett glas spricker i en micro,kan tänka mig att det spricker om man kyler ner det snabbt efter att man värmt upp det men inte annars... men men.. antar att det kan hända.. sällsynt tror jag men ändå..

Visa signatur

....ursäktar om jag svär mycket...

Permalänk
Medlem

har ni testat att låta en glödlampa flyta i ett glas med vatten i micron? den lyser det är riktigt hett. den micron fick ta en del. det gick inte ens att spränga ägg i den hittade ett hårdkokt där en gång när jag gick upp och skulle värma gröt

skivor klarade den dock galant. det är antagligen en skröna, men jag hörde förut att försvaret använder sig av den metoden när de ska göra sig av med hemliga skivor.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!