Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Ok, säkert nåt måndags-ex han har fått
Kan du få ut några temperaturer på grafikkort, hårddisk och cpu? Är det två minnesstickor eller en i din?

Ska kolla upp det sen, kommer troligen en liten recension sedan med lite bilder och mer info

Det var 1x 512 MB från början, jag köpte en till så nu har jag 2x 512 i den.

Jag trodde också att det bara skulle påverka laddningstiderna, men i vissa spel (tex Fear) verkar den fiffla med hårddisken hela tiden, precis som om att den laddar in saker hela tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Ska kolla upp det sen, kommer troligen en liten recension sedan med lite bilder och mer info

Låter riktigt fint

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Jag trodde också att det bara skulle påverka laddningstiderna, men i vissa spel (tex Fear) verkar den fiffla med hårddisken hela tiden, precis som om att den laddar in saker hela tiden.

Beror inte det på att hårddisken måste swappa och därmed arbeta väldigt mycket när minnet tar slut?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
Beror inte det på att hårddisken måste swappa och därmed arbeta väldigt mycket när minnet tar slut?

Borde inte 1 GB ram räcka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Borde inte 1 GB ram räcka?

Har aldrig spelat fear med i bf2 kan precis det som du beskriver hända när man har 1GB minne.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

kan bero på processorn. Iom att du har core duo kan det hacka när den växlar mellan kärnonrna. Ska gå att fixa men vet inte hur.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReToX
Efter timmar av spelande är inte min i närheten av lika varm som han beskriver sin. Har inte alls upplevt någon värme som störande, inte ens på "handstöden" där laptops brukar bli varma (där asus har satt ett batteri istället).

Det är kanske hans 1x 1 GB sticka som blir hemskt varm av nån anledning.

Ok. skönt. Jag har bestämt mig... Om det inte släpps någon intressantare modell i april så blir det denna... jag skulle ju behövt en laptop för ungefär 2 år sen ^^

VET någon om man kan köra dual externa på denna? Tänkte nämligen slå till och köpa mig ett par 940B... jag har jobbat som ett svin med feber och allt skit så nooog förtjänar jag lite lulllull nu imo... vad säger ni? går det?

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

ASUS A6JA-Q011P - Core Duo T2300 1.66 GHz

http://www.datorhandel.com/se/products/A6JA-Q011P

14033:- inkl. frakt

Asus A6JA-Q028P - Core Duo T2400 1.83 GHz

http://www.datorhandel.com/se/categories/102A20/products/A6JA...

15201:- inkl. frakt

Är det mer värt att sattsa på 1,83an än 1,66an, för speccen skiljer sig inte så mkt endå.

15201 - 14033 = 1168 kr

Är värkligen 1168 kr värt det lilla extra. det ingår ju inte ens en 5200rpm i 1,83an

Visa signatur

CPU: AMD 64 3000+ @ 3400+, Minne: 1024Mb, HDD: 420Gb, Grafikkort: NVIDIA GeForce 6800GT 256Mb @ 420/1190

Permalänk
Medlem

I den större modellen får du även 512 mer i RAM och 20gb större hårddisk.

Vad som vore intressant att veta är om man kan byta hårddisken själv till en snabbare 7200 variant.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av noir
I den större modellen får du även 512 mer i RAM och 20gb större hårddisk.

Vad som vore intressant att veta är om man kan byta hårddisken själv till en snabbare 7200 variant.

absolut kan du det. Dock så tydligen kan det bli problem med värmeutveckling har jag hört... eller snarare läst mig till. Vet dock inte hur mycket som är "troligt" av detta.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
absolut kan du det. Dock så tydligen kan det bli problem med värmeutveckling har jag hört... eller snarare läst mig till. Vet dock inte hur mycket som är "troligt" av detta.

Jag har hört båda delar vad beträffar värmen, men inte sett några testar som visar åt ena eller andra hållet.

Finns det några plomberingar på datorn? Om det är det kan det bli lite jobbigare att öppna datorn, i alla fall om man vill ha kvar garentin

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem

A6JA-Q028P har dessutom 1st 1024MB. Kan vara fint inför en framtida uppgradering

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Är det någon som har beställt från http://www.itservice.se innan?

Undrar eftersom jag funderar på att beställa Asus AJ6A 1,83ghz från dem.

Hur är leverans... etc?

Kikade in på denna sidan innan jag skrev tråden.

http://sweclockers.pricerunner.com/retailer/18726/reviews

Visa signatur

CPU: AMD 64 3000+ @ 3400+, Minne: 1024Mb, HDD: 420Gb, Grafikkort: NVIDIA GeForce 6800GT 256Mb @ 420/1190

Permalänk
Medlem

ingen av dessa som har en hårddisk på 5200 som standard? eller använder alla sig av 4200 varv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sodapops
ingen av dessa som har en hårddisk på 5200 som standard? eller använder alla sig av 4200 varv?

av någon anledning säljs inga Asusdatorer i Sverige med högre än 4200 rpm, däremot har jag sett det på flera tyska sidor

Visa signatur

AMD64 2800+, radeon 9250, 512mb, Win 2000

Mathematicians is a device that turns coffee into theorys

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <serg>
av någon anledning säljs inga Asusdatorer i Sverige med högre än 4200 rpm, däremot har jag sett det på flera tyska sidor

Inte riktigt sant. A7J och V6j säljs med en 100 GB 5400 rpm respektive en 80 GB 5400 rpm hårddisk. Men som du säger säger verkar vi i Sverige inte få riktigt lika bra spec som tex tyskarna. Såg en A6Ja på en tysk sida som hade både 1 gig ram och en 5400 rpm hårddisk för 1350 €. Vi blir blåsta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av <serg>
Jag har hört båda delar vad beträffar värmen, men inte sett några testar som visar åt ena eller andra hållet.

Finns det några plomberingar på datorn? Om det är det kan det bli lite jobbigare att öppna datorn, i alla fall om man vill ha kvar garentin

Det finns luckor designade för detta på undersidan... dvs du bryter inte garantin och det är ju skönt

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
Det finns luckor designade för detta på undersidan... dvs du bryter inte garantin och det är ju skönt

Kan du inte ta en bild på detta fenomen med din fina kamera?

/Danny

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Kan du inte ta en bild på detta fenomen med din fina kamera?

/Danny

öhhhh... w00t? Jag äger ingen... men däremot ska jag äga en i slutet på april början på maj... kan ju plåta då om det hjälpter iofs...

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Kan du inte ta en bild på detta fenomen med din fina kamera?

/Danny

Troligen är det nåt liknande det här?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiV3Rt
http://resources.vr-zone.com//reviews/ASUS/A6J/floppyimage/as...
Troligen är det nåt liknande det här?

ser exakt ut så.

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
öhhhh... w00t? Jag äger ingen... men däremot ska jag äga en i slutet på april början på maj... kan ju plåta då om det hjälpter iofs...

Jaja, menade den du fotade MS musen med...

Tack för bilden NiV3Rt...

/Danny

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Jaja, menade den du fotade MS musen med...

Tack för bilden NiV3Rt...

/Danny

'

Kameran äger jag... a6ja äger jag inte... därav

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
'

Kameran äger jag... a6ja äger jag inte... därav

Hehe, missuppfattade eftersom du visste det där med luckorna på undersidan...

/Danny

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Har planer på att köpa denna, någon som har testat Oblivion på den?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Har planer på att köpa denna, någon som har testat Oblivion på den?

omg... oblivion lär ju inte köra speciellt bra... polarn har något slags monstergrafikkort med fett ram (7800gt eller nått sånt heter kortet)... han kan inte köra på maxade inställningar iaf... och det ska vara ett bra kort.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
omg... oblivion lär ju inte köra speciellt bra... polarn har något slags monstergrafikkort med fett ram (7800gt eller nått sånt heter kortet)... han kan inte köra på maxade inställningar iaf... och det ska vara ett bra kort.

eftersom oblivion funkar hyfsat bra på min stationära dator (amd athlon xp 2100+, 1gb ram, HIS ati x700pro ice) så borde det funka bra på den laptopen.
din polare har nog antingen nåt fel på sin dator eller så har ni extremt höga krav ( ja se CS-generationen.... suck)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dammskog
eftersom oblivion funkar hyfsat bra på min stationära dator (amd athlon xp 2100+, 1gb ram, HIS ati x700pro ice) så borde det funka bra på den laptopen.
din polare har nog antingen nåt fel på sin dator eller så har ni extremt höga krav ( ja se CS-generationen.... suck)

^^ imo har jag inte höga krav... hell jag spelar inte ens datorspel...

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Ok låter trevligt, får lita på er då jag ändå hade planerat att köpa den och ta risken men nu känner man sig lite lugnare iallafall. (: BTW: Har denna dator släppts ännu eller får man vänta ett litet tag till? Hade nämligen tänkt åka och kolla in den idag om jag hittar en affär som har den och vem vet kanske blir ett köp också isåfall. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Har planer på att köpa denna, någon som har testat Oblivion på den?

1024*768, mesta på high (HDR på) och det flyter rätt så bra, inte jättebra men klart godkänt. Sänker man lite går det nog få det flyta på riktigt bra.

Permalänk
Medlem

ReToX: Ok bara underbart att höra, va och tittade i 5-6 affärer idag men hittade ingen a6ja men får väll ta och beställa en då. Vad är skillnaden på http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=10985... och http://www.itservice.se/dialectit/index.jsp?showArticle=32288... förutom priset och är affären något ni rekomenderar?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB