Permalänk

letar desperat efter itpcoin7.dll

försöker installera trådlöst tgb. blir upplyst om att itpcoin7.dll ska finnas på installations cdn. det gör den inte och, hittas inte heller nån annanstans. google ger 1 träff!
vad göra?? tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Prova att ladda ner nya drivrutiner. Jag antar att det är Microsoft IntelliPoint vi pratar om med tanke på filnamnet.
http://www.microsoft.com/hardware/downloads/default.mspx

Permalänk

hmmm jag har redan installerat de senaste drivrutinerna. testade avinstallera och installera om. får ändå upp "found new hardware... ms wireless keyboard" och blir tillfrågad om kbdhid.sys och itpcoin7.dll. den första filen har jag.
och musen fungerar som den ska.

Permalänk
Medlem

Vad är det för tangentbord/mus du har?

Permalänk

microsoft wireless multimedia keyboard 1.0A med tillhörande mus.

Permalänk
Medlem

Nu låter jag tjatig, men har du provat att ladda hem nya drivirutiner till både mus och tangentbord?

Permalänk

japp, du får gärna vara tjatig, jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Permalänk
Medlem

Filen bör finnas i C:\WINNT\SYSTEM32\

Permalänk

testade rensa ut rutinerna och installera om en gång till. fästan jag klickade på cancel vid filförfrågningen så kom det upp att installationen lyckats. är helt säker på att det inte gjorde det dom två första gångerna. mycket märkligt, men nu funkar den som den ska iaf. tack så mycket för att du tog dig tid för mitt problem. nu ska jag bara få den att funka med min kvm-switch och macen också

Permalänk
Medlem

Det var så lite, kul att det löste sig till slut.