Vilken Windowmanager har du 0.9 edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuIZo
Folk kanske helt enkelt vill se screenies?

Okej, då kan du ta och läsa om mitt inlägg.

Det finns en helt egen tråd för att posta screenies!

Såg du det nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
En enda person hade vett att skicka med ett scrot, det här är en värdelös tråd utan skärmdumpar!

http://dyst.mine.nu/pub/20060307.png

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälp mig med en grej? Har kikat runt en hel del, är ute efter en stilren och minimalistisk wm som ska ha stöd för lite fina plugins, typ väder och kanske någon kalender och så vill jag ha menyn som på en mac, alltså en rad med ikoner som blir större eftersom man rör musen över dem. Kanske är ute och cyklar när det gäller det där med mac, ni får rätta mig.

Har jag förstått det rätt om att man kan köra Enlightment ovanpå Fluxbox tillsammans med gdesklets? För då tror jag att jag kan plocka ihop något som jag tänkt mig.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

Om jag valde mellan KDE och Gnome dock hade jag lätt valt KDE, Har inte dessutom Torvalds gått ut och sagt att Gnome är ondskan?

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Om jag valde mellan KDE och Gnome dock hade jag lätt valt KDE, Har inte dessutom Torvalds gått ut och sagt att Gnome är ondskan?

Det vill jag se en länk på

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det vill jag se en länk på

http://mail.gnome.org/archives/usability/2005-December/msg000...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Fluxbox för närvarande. Byter lite då och då, men kommer alltid tillbaka av någon anledning. Enkel och snabb, precis som jag vill ha det.

Kör det på NetBSD 3.0.

Permalänk
Medlem

Afan, där ser man.
Offtopic: Hur citerar man flera personer efter man har klickat i citerarutan? Skulle citera m0REc också, men har glömt hur man gör.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

(De förbannade) Citera-kryssrutorna fungerar inte ens för mig.. :/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akira
(De förbannade) Citera-kryssrutorna fungerar inte ens för mig.. :/

När du kryssat i dem skall du inte klicka på "Citera" utan på "Skriv svar".

Permalänk
Medlem

Det funkar inte. Iaf inte för mig och jag har provat i både Opera och Firefox.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Synt4x_3rr0r
Det funkar inte. Iaf inte för mig och jag har provat i både Opera och Firefox.

Detta var skumt. Jag provade nyss i Safari, och det fungerar inte. Jag är nästan säker på att jag gjort precis så flera gånger förut.

Permalänk
Medlem

Jo, jag hade också för mig att det var så man gjorde. De kanske har stängt av funktionen av nån anledning. =/

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

4dwm

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

XFCE - För att jag tycker att det är smidigt att arbeta i. Har kört både Gnome och Fluxbox tidiagre men det är XFCE jag har trivts bäst med.

Visa signatur

//Falcon

Permalänk
Medlem

Kör flux igen. Kommer nog hålla mig kvar vid det om inte wmii är trevilgt.

Visa signatur

DELL 20" 30" 20" PLP | Svorak.a5 | Kinesis Advantage Contoured <3 | Ergodox

Permalänk
Medlem

Kör Fluxbox, tycker den är smidig, inte massa onödigt tjafs som drar massa resurser.

Btw... Hur får jag tex kommandon som "df -h" att visas på skrivbordet? Så dom alltid ligger där? Ja ni fattar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Kör Fluxbox, tycker den är smidig, inte massa onödigt tjafs som drar massa resurser.

Btw... Hur får jag tex kommandon som "df -h" att visas på skrivbordet? Så dom alltid ligger där? Ja ni fattar.

jag vet inte exakt, men kolla upp "Conky"

Visa signatur

Ubuntu 5.10/slackware 10.2 på: Amd64 4000+, Zalman CNPS9500LED, Kingston 2gb RAM, point of view geforce 7800GT,Gigabyte Ga-K8NXP-SLI, Maxtor ata 200gb, Samsung spinpoint 250gb s-ata2, Samsung 193p+ svart.

Permalänk
Medlem

Metacity (GNOME).

Knäpp poll när skrivbordsmiljöer listas som fönsterhanterare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dystopin
http://dyst.mine.nu/pub/20060307.png

Haha, har du på fullt allvar döpt din dator till Nietzsche?! Mycket djupt

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk

FVWM, med mOREc's config. Helt underbart
Gör det mesta med tangentbordet.

Visa signatur

There is no future in timetravel.
site: undef.io - foto: bildad.se, flickr
Det enda vettiga är att sitta i en låda och dricka öl ur en hatt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Haha, har du på fullt allvar döpt din dator till Nietzsche?! Mycket djupt

Som filosofistudent blir det lätt så. Servern kallar jag för zarathustra.

Permalänk

Floksbax, då den är så enkel att skinna om. Har använt XFCE endel dock men testade åter igen fluxbox och har hittils tyckt den har varit riktigt trevlig.

Visa signatur

"Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems." Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fluxbox 0.9.14

Visa signatur

| Gentoo & Win XP | AMD Athlon xp 2,5k+ | 2x 256 ddr sdram, 333 mhz Twinmos standard | epox 8rda+ | club 3d 9600pro | 80 maxtor + 2*250GB samsung | Antec Sonata | Macbook alu

Permalänk
Medlem

WMII

Underbart!

Visa signatur

Militant VIM-användare.