Permalänk
Medlem

[Omröstning] Vilken frontdesign?

Sitter här nu och kan inte för mitt liv bestämma mig för vad som är snyggast, så jag vänder mig till er här på swec för råd.

Jag har kommit fram till två olika val när det gäller insuget för frontfläkten och två olika placeringar/designer för handtaget på fronten.

Lite bilder, de svarta rektanglarna visar hål för fläktinsug. handtaget hoppas jag ni ser

Insug från sidorna på fronten

Insug från underdelen av chassit till toppen, viss ljuddämpningspotential?

Och så till fronten. (Frontens rundade del är överkant)

För att förtydliga, den del av fronten som skall vara uppåt är den delen som är till höger på bild, så handtaget kommer sitta på vänster sida av dörren.
Front X1, handtag utåt.

Front X2, handtag inåt.

Ni får gärna ge egna förslag på insug och div. idéer
//Mvh Xorlon

(För de som undrar är detta en del av mitt bygge, länk finns i signaturen.)

Permalänk
Medlem

Handtag innåt, låt fronten vara på förslag 1.

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.

Permalänk
Medlem

ang insuget så tkr jag att du ska köra på bild #2..
handtaget vet jag inte riktigt.. men tror nog att innåt blir bäst..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

tack för responsen änsålänge
För att förtydliga det hela lade jag till lite pilar med luftflöder inritat.

Permalänk
Medlem

X1, insug på sidorna.
Sätt nått galler för hålen så kommer det bli skitbra!

Permalänk
Medlem

Galler kommer att vara för hålen, har ett sådant hemma som jag tänkt att använda, 35-672 på clasohlson.com.
Ett finmaskigt aluminiumnät

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att handtaget skall sitta innåt, passar bättre.

Sen kyler väl det tillräckligt bra genom radiatorn, så du slipper göra hål i sidorna. Dessutom blir det lättare att göra rent/mindre dammigt om allt går genom din egenbyggda kyllåda. (Jag hatar allt damm som kommer upp genom mitt kylningshål i botten av fronten, där gör det förb*nnade dammfiltret (ovanför) ingen nytta...)
Jag röstade altså på alternativ 4

För er som inte sett Xorlons projekttråd (eller feedbacktråden), kolla in den. Ett mkt stilrent bygge, 5/5!

Visa signatur

ASUS P5Q Deluxe | Intel Core2Duo E8500 | 4*2048 Corsair Dominator PC8500 DDR2 | PowerColor Radeon HD4870x2 | 74Gb WD Raptor + 250Gb Maxtor DiamondMax 10| Plextor PX-755A | Seasonic Energy 80+ | Antec P180 | ViewSonic VX2025wm | MX518 | Logitech Elite keyboard
Skribent för Sourcebasen.se

Permalänk

Tycker precis som Hector

Permalänk
Medlem

Hectors kommentar kommer nog väga tungt tror jag, speciellt damm-detaljen.
Hur det kommer bli kommer jag överväga nu under kvällen, hålet/hålen kommer göras senare ikväll, 8-9 kanske.