Permalänk
Medlem

Ny bandsida (Out of Clouds)

Då var det dags igen! Blev precis färdig med den nya sidan, och tänkte jag skulle fiska lite kritik

Här har ni den: http://www.outofclouds.com

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Den ser mycket bra ut (y). Det enda jag ser negativt är sidfoten, lite svårt att tyda texten.

Permalänk
Medlem

Du har nog rätt där dji. Fixade till det nu.

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px

Permalänk
Medlem

Riktigt snygg, har inget att klaga på.. Perfekta nyanser
Bra jobbat!

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Inaktiv

Bakgrunden ser precis ut som den heltäckningsmatta som låg i mitt rum förut Fasansfullt ful, men passar på sajten. Den ger ett mysigt intryck så att säga.

Permalänk
Medlem

Har ingenting alls att klaga på, ser helt enkelt skitbra ut.

Permalänk
Medlem

Snygg sida, inte mina favoritfärger direkt men helt klart bra. De passar tillsammans.

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem

Håller i stort med tidigare kommentarer. Tycker dock att "In English" borde ligga väl synligt och ibland de översta elementen i designen "Hem, vi oss" osv. - beroende på hur mycket utländska besökare ni räknar med förstås.

Men det sämsta, var iLeads pop-up reklamfönster man fick i ansiktet när man gick in. *Viftar avvisande med pekfingret*

Edit: Man fattar inte skillnaden mellan "Vi" och "Oss", det kanske man kan byta namn på så det talar tydligare för sig själv.

Visa signatur

Jag använder datorn för att göra jobb bättre, inte för att jobba med att göra datorn bättre

Permalänk
Medlem

Jättesnygg design! Jag gillar speciellt bakgrunden och böjningen på headern, enkelt men effektivt.

Jag får klaga lite på menyn dock. Förutom att jag rent generellt föredrar CSS-lösningar för denna typen av effekter så fungerar inte javascriptet så bra här. i IE försvinner hovereffekten ibland.
Jag hade gärna sett en current-indikator också.

En annan sak som kan lösas snyggare är att använda stycken istället för en massa radbrytningar.
Sen är det lite väl mycket stylingen som anges i själva dokumentet, lite klasser skulle snygga till det hela.

Sist så skulle sidan "Vi" behövas styras upp. Rubriker, bilder eller vad som helst, nu är det bara en gigantisk textmassa.

Annars mycket bra.

Permalänk
Medlem

Såg nu att det inte är någon hover-effekt i IE men när man klickar på länken så fungerar hovern..

edit.

Såg ej inlägget över när jag skrev detta...

Visa signatur

"Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it." - Brian W. Kernighan

Permalänk
Medlem

Den grafiska biten finns det absolut inget att klaga på förutom vi sidan som är nämd ovan.

Men koden är gräslig på vissa ställen.
På musik sidan så skulle du kunna använda <ol> istället för en massa <br /> och <b>. Sen så har du en massa style="margin-left: 5px; background: #F3E2CB; margin-right: 10px; margin-top: 1px; width: 110px; height: 78px; float: left;" överallt, jag skulle tippa på att det blir mycket smidigare att ha i ett css dokument, särskilt om du skulle behöva ändra på stilen.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar, och all beröm!

Konstigt det där med att hover-effekten inte funkar i IE, den har gjort det tidigare. Får kolla upp det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ExE
Sist så skulle sidan "Vi" behövas styras upp. Rubriker, bilder eller vad som helst, nu är det bara en gigantisk textmassa.

Ja, det är sant... ska nog ta och dela upp den texten lite bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nystan
Den grafiska biten finns det absolut inget att klaga på förutom vi sidan som är nämd ovan.

Men koden är gräslig på vissa ställen.
På musik sidan så skulle du kunna använda <ol> istället för en massa <br /> och <b>. Sen så har du en massa style="margin-left: 5px; background: #F3E2CB; margin-right: 10px; margin-top: 1px; width: 110px; height: 78px; float: left;" överallt, jag skulle tippa på att det blir mycket smidigare att ha i ett css dokument, särskilt om du skulle behöva ändra på stilen.

<ol> var en bra idé. Vet inte varför jag inte tänkte på det från början. I-dokument-stylingen var egentligen bara sånt jag lade in när jag skulle testa lite olika inställningar lite snabbt. Måste ha glömt av det Allt sånt ska in i stilmallarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TomKe
Håller i stort med tidigare kommentarer. Tycker dock att "In English" borde ligga väl synligt och ibland de översta elementen i designen "Hem, vi oss" osv. - beroende på hur mycket utländska besökare ni räknar med förstås.

Men det sämsta, var iLeads pop-up reklamfönster man fick i ansiktet när man gick in. *Viftar avvisande med pekfingret*

Edit: Man fattar inte skillnaden mellan "Vi" och "Oss", det kanske man kan byta namn på så det talar tydligare för sig själv.

Skulle kanske kunna lägga "In English" där uppe, under "tips"-knappen istället. Sidan har en del utländska besökaren. Har dock gjort så att folk med icke-svenska webbläsare automatiskt kommer till den engelska versionen.

Popupen är skit. Jag hatar den. Den började dyka upp ganska nyligen och den kommer från statistikscriptet. Har använt det scriptet länge nu, så det är mycket statistik som kastas i sjön om vi byter script. Det är ett dilemma...

Sidrubrikerna var bandmedlemmarnas val. Dom kan komma att ändras snart dock, i samband med att den nya skivan släpps och en massa innehåll på sidan ska omformas.

Tack för tipsen, allihopa! Keep 'em commin'

Visa signatur

Zax
Nikon D90 | Nikkor AF-S 35/1.8 | Tamron AF SP 17-50/2.8 | Sigma HSM 50-150/2.8 II | Nikkor 55/1.2 | Nikkor 43-86/3.5
flickr | 5∞px