The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Stänga-gate-hjälp

Och till något helt annat. SPOILER

DB-Quest

Hoppas det kommer fler sådana här uppdrag. Det blir sån jävla inlevelse på nått sätt:)

FLER SPOILERS FÖLJER:

Tackar för det första där, sprang nog runt i den gaten 1 timme eller nått innan jag gav upp.. så som sagt tackar, ska ta mig tillbaks dit nu se om jag kan lyckas stänga den (tog bort din text blev så jävla lång qoute, hope you don't mind!)

Och yes, det uppdraget för Dark Brotherhood är riktigt kul! Jag gillar att de verkligen gjort DB-questen riktigt riktigt elaka, är verkligen ingen moral som helst som gäller Hade det varit typ.. döda den här killen som varit lite dum så hade jag börjat klaga på att "health&safety" hade påverkat spelutvecklingen, men här är verkligen typ "gå och döda hela den här familjen"

Så till min fråga.. någon som gjort quest i Bruma (tror jag) som tar en till "Pale Pass"? Iallafall, efter jag klarat questen, på väg tillbaks utanför själva ruinerna i pale pass hittade jag en nyckel och en Crumbled Note. Hittade första kistan precis utanför ruinen. Sen började jag röra mig tillbaks där jag kom ifrån (borde ha varit söderut) och utefter "vänstra" väggen hittade jag nästa kista. Någon som vet var nästa efter denna är? Har inte letat jättelänge var tvungen att sticka till jobbet... men något tips vore trevligt om nån vet

Gus, finns en mod som lägger till en vendor i Anvil som har 15 000 på sig. Jag har faktiskt börja använda den också nu.. är så mycket mekk springa runt till olika vendors som dessutom bara har öppet på dagarna osv.. mycket smidigare att bara sticka till Anvil (har tyvärr ingen länk på mig)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Vad innebär det?

Man kan ladda ner en fil och lägga i datamappen i Oblivion så får du en vendor som står i Abandoned Shack i Anvil
Han har 15000, kan reparera, fylla på enchanted items(fast vem gör det hos vendors, cpdyrt ;S) och dessutom har han kvar alla items du sålt så om du skulle ångra dig kan du alltid köpa tillbaka det =D
Dessutom så har jag min mansion i Anvil så det passar ännu mer perfekt ^_^

Dock så har jag inte kvar länken =(
Men kanske nån annan har?

Visa signatur

Antec Performance TX1050B || Antec SmartPower 2.0 500W 12V || Asus P5W DH Deluxe || Intel Core 2 Duo E6600 || Asus Extreme GeForce 7950GX2 1gb || Corsair Twin2X 6400 2x1024MB || WD Raptor 74GB 10K-RPM || Seagate Barracuda 320GB NCQ 16MB SATA2 || Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic || LG 20,1" L204WT || Papst 3x 80x80. 1x 92x92, 1x 120x120, Temp. control, Low noise ||

Permalänk
Medlem

Whee! Nu har jag köpt huset i Chorrol. Riktigt trevligt. Allt som behövdes var ju att stänga Gaten utanför staden...

SPOILER

Orkar inte leta runt i alla städer... var kan man köpa boken man behöver för att få reda på hur man får en Daedric Artifact? I main questen alltså... Sean Be- eh, jag menar Martin - sa att jag behöver den. Modern-någonting heter den.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS220j

Permalänk
Medlem

SPOILER TILL ARZEI

Tror det är den boken som ligger på bordet där Martin suttit ibland, i Main Hall eller vad rummet heter. Går du in genom stora ingången, så är det bordet längst in till höger. Ligger där om jag inte missminner mig.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem

nu har jag med börjat med Oblivion Har alla de där konstiga 4 böckerna o den där konstiga kulten i main questet i början, har läst dem, men vad ska jag göra nu? HJÄLP!!!

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roVVel
nu har jag med börjat med Oblivion Har alla de där konstiga 4 böckerna o den där konstiga kulten i main questet i början, har läst dem, men vad ska jag göra nu? HJÄLP!!!

Spoiler..

Läs dom stora röda bokstäverna i alla böcker så kanske det bilr nått..;)

Visa signatur

Gamertag: Fleepy

Permalänk
Hedersmedlem

Tackar Mr. Bravo, kom förbi det där nu.

Till något helt annat, som sagt: Hur fungerar det egentligen med soul trap/soul gems?
Jag skaffade mig en soul trap-staff i mages guild, men den kräver ju "energi" (dvs man måste ladda upp den). Jag trodde att själva meningen med staffen var att samla in energi till sina andra magiska saker... Tydligen så hade jag fel, all energi man fångar in går ju åt till att kunna fånga in mera senare.

Kort och gott: Kan man ladda upp magiska saker gratis/billigt; eller, hur ska jag få tag på souls utan att slösa energi i min staff?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Har blivit vampyr, men lyckas inte bli av med det.
Det fungerar inte att göra som det står i FAQen, dvs. be vid ett altare i ett tempel eller dricka en Potion of cure disease.
Gör jag nåt fel? Nån som kan ge en mer exakt beskrivning av vad man ska göra? Är det nåt särskilt tempel eller nån potion man kan köpa på nåt särskilt ställe? Nåt tips?

EDIT: det har gått mindre än 3 dagar...

Permalänk

Är det bara jag eller ger det inget att ha mer än 100 på nått? jag har 150 i styrka och jag gör lika mycket skada som när jag har 100 enda skilnaden är att jag kan bära 750 i stället för 500. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Är det bara jag eller ger det inget att ha mer än 100 på nått? jag har 150 i styrka och jag gör lika mycket skada som när jag har 100 enda skilnaden är att jag kan bära 750 i stället för 500. :/

Jag tror inte att man kan göra mera skada när man har över 100.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av (ThE)[Snowman]
Är det bara jag eller ger det inget att ha mer än 100 på nått? jag har 150 i styrka och jag gör lika mycket skada som när jag har 100 enda skilnaden är att jag kan bära 750 i stället för 500. :/

Du gör nog mer skada, bara att det inte står. Du svingar kraftigare, om du vet vad jag menar, men du blir inte bättre med svärdet i sig.

Permalänk
Medlem

hej har ett problem att oblivion låser sig på något sätt när jag går genom dörrar..blir svart bara ..sen händer det inget mer..o.b.s inte alla dörrar ..bara ibland :(..kanske bara en bug
Amd x2 4200+ .2 st xfx 7800 gtx 256. 2 gig ram.sedan har jag ett problem att datorn inte vill starta när jag har oblivion skivan i..står och laddar windows..händer inge mer ..tar ur skivan o rebootar..startar...fungerar? ganska irriterande med sådana fel...hårdvara\mjukvara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power1
hej har ett problem att oblivion låser sig på något sätt när jag går genom dörrar..blir svart bara ..sen händer det inget mer..o.b.s inte alla dörrar ..bara ibland :(..kanske bara en bug
Amd x2 4200+ .2 st xfx 7800 gtx 256. 2 gig ram.sedan har jag ett problem att datorn inte vill starta när jag har oblivion skivan i..står och laddar windows..händer inge mer ..tar ur skivan o rebootar..startar...fungerar? ganska irriterande med sådana fel...hårdvara\mjukvara?

Det andra problemet kanske är relaterat till Starforce då det kan orsaka jävligt många DVD spelar problem.

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så struntade Bethesda i att ha något kopieringsskydd, så något Starforce eller liknande ska nog inte vara på.

Visa signatur

"Ät inte gul snö."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Vad jag har förstått så struntade Bethesda i att ha något kopieringsskydd, så något Starforce eller liknande ska nog inte vara på.

Han kanske har spelat andra spel på sin dator.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neam
Vad jag har förstått så struntade Bethesda i att ha något kopieringsskydd, så något Starforce eller liknande ska nog inte vara på.

Nej, Starforce finns inte på Oblivion. Men han kan ju ha det ändå. Skulle inte förvåna mig om Starforce gjorde allt för att sabba det för spel som INTE krävde Starforce.

Permalänk
Medlem

klarade just Main Questen, på level 18 efter 60 timmar... lite antiklimax över det hela tyvärr, och nu känns det inte så motiverat att fortsätta längre

funderar dock på att köra om Morrowind + expansioner, fullproppat med moddar, som en Mage-karaktär...

Jävligt bra spel hursomhelst! verkligen

Permalänk
Medlem

Kan man städa upp huset som man köpt på något sätt? Jag köpte ett hus i Anvil för 5000 nu och det är förbannat risigt, dock finns det en stängd portal längst ner i källaren som jag tydligen fick på köpet, ingen aning om hur man öppnar den så har ni några tips på det så hade det också varit bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
Kan man städa upp huset som man köpt på något sätt? Jag köpte ett hus i Anvil för 5000 nu och det är förbannat risigt, dock finns det en stängd portal längst ner i källaren som jag tydligen fick på köpet, ingen aning om hur man öppnar den så har ni några tips på det så hade det också varit bra.

Gå och lägg dig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Gå och lägg dig...

pang på pungen, glöm det^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
klarade just Main Questen, på level 18 efter 60 timmar... lite antiklimax över det hela tyvärr, och nu känns det inte så motiverat att fortsätta längre

funderar dock på att köra om Morrowind + expansioner, fullproppat med moddar, som en Mage-karaktär...

Jävligt bra spel hursomhelst! verkligen

Lvl 18!? Jag klara Main quest lvl9/11h. Annatar att du tog extra quest på vägen? Eller menar du att du klara alla q?

Permalänk
Avstängd

har fastnat på ett värdelöst DB-quest. tror det är det 3:e questet där man ska döda Baenlin och få det att se ut som en olycka..problemet är att den där jävla gromm alltid upptäcker det och börjar attackera mig..oavsett vad jag gör. hur ska man få honom att inte attackera mig?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Blade of Woe?

sufferthorn gissar jag

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
hur ska man få honom att inte attackera mig?

Smyg?
Skaffa en scroll med chameleon?
Eller invisibility?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Something"
pang på pungen, glöm det^^

se bara till så att du har blöja och Silversvärd på dig. gå sedan och lägg dig i sängen!

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambo
har fastnat på ett värdelöst DB-quest. tror det är det 3:e questet där man ska döda Baenlin och få det att se ut som en olycka..problemet är att den där jävla gromm alltid upptäcker det och börjar attackera mig..oavsett vad jag gör. hur ska man få honom att inte attackera mig?

du ska upp på övervåningen och in i den hemliga gången. Sen ska du lossa på trofè-huvudet så han spräcker skallen

Visa signatur

sad panda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Lvl 18!? Jag klara Main quest lvl9/11h. Annatar att du tog extra quest på vägen? Eller menar du att du klara alla q?

Jag är level 19 och har bara stängt Kvatch gaten med min nya karaktär. Det är ju inte precis som Fable där man måste göra main questet för att världen ska öppna sig för en.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XarpH
Blade of Woe?

Nej, Sufferthorn som sagt:) Kommer dock inte ihåg om man fick den till ett uppdrag eller om det var en bonus. Utmärkt vapen att döda snabbt och diskret med iaf. Folk utan eller med klenare armor dör på bara ett hugg om man smyger sig på dom och har hyffsad blade-skill. Förutsatt att svårighetsgraden inte är högre än default då.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

alltså, jag får någon disease eller något nu varje gång efter jag försöker sova... har ingen aning om hur jag ska göra för att fixa... karaktären skiftar mellan rött och vanlig färg och ser ut att osa lite... någon som vet?

Visa signatur

Speldator: Antec Sonata II| AMD64 4000+| 2 GB RAM| GeForce 7800GT | ASUS A8N-E|WD Raptor 74 GB 10k RPM | Syncmaster 19N 19" TFT
Server: Chieftech Matrix Fulltower| 1.2 Ghz AMD T-Bird | GeForce2 GTS| 768 MB RAM| 2.1 TB HD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaeFon
alltså, jag får någon disease eller något nu varje gång efter jag försöker sova... har ingen aning om hur jag ska göra för att fixa... karaktären skiftar mellan rött och vanlig färg och ser ut att osa lite... någon som vet?

Grattis! du hålle r på att bli vampyr, jag fick också skiten nyligen. Är ett helvete att få bort skiten, och inte kan man gå ute på dan Läs FAQ för guide.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB