Permalänk
Medlem

Lian li7

Tja asså jag kan inte bestäma mej för vilket chassi jag ska köpa Thermaltake Kandalf Silver eller Lian li7 Scandinavian Edition Med Fönster svart! Vilken tycker ni?

Permalänk
Discokungen

Det är ju rätt stor skillnad i utrymme men jag hade kört på en Scandinavian för att den är betydligt mycket bättre att arbeta i, har tjockare plåt samt är snyggare. Att den är snyggare är iofs upp till var och en men de andra två är väl av en lite mer "normal" åsikt

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Hade utan tvekan gått på ett pc7 för kandalf är jävligt ful

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Hade utan tvekan gått på ett pc7 för kandalf är jävligt ful

Visa signatur

We are the police you moron, We got helicoptors.

Permalänk
Medlem

Bottle: fan va ofta du postar dubbelt då.

Xellenta: Lian li gör ju riktigt bra chassin med hög kvalite med dom är ingenting för vattenkylning om du har tänkt dig det. dom är inte heller någonting för dom som vill ha tysta datorer. Det finns ingen dämpning för diskarna och monteringen kan vara lite seg då dom inte gött över till skenor för 5.25" enheter som enhel del andra tillverkare har. Dom har inte heller gett sig med att ha en 80 fläkt i taket och som vi alla vet så ger 80 fläktar väldigt dålig cfm/db mot vad en 120 fläkt ger. PC7an saknar utdragbar moderkortsplåt vilket annars kan vara riktigt nice att ha. Alla vet ju hur ergonomiskt det är och hur gött man mår i ryggen om man står lutad över en öppen dator i en kvart non-stop.

Vad gäller Kandalf så tycker jag den verkar lite bättre. Den har hårddiskarna där bak vid nätagget vilket är en smart lösning, eftersom i lian li och de flesta andra chassit så blåses den varma luften från diskarna och vidare sen över moderkortet. Det är gott om plast för vattenkylning och moddningspotentialen är hög. Skruvlös fästning för 5.25" enheterna och pci-kort. Lite smart ändå att de finns en låda o lägga de viktigaste sakerna som viktiga skivor och mejsal.

Vad jag anser om utseendet på dessa lådor skiter jag i att skriva om eftersom det är DU som ska köpa en av dessa. Skit i vad de andra här tycker är snyggt då Bottle och Flamso inte kan komma med annat motiv än utseendet till att du ska ta PC7an. Dom vet inte vad du tycker är snyggast och kan inte styra din åsikt så skit i dom. Har man inte tänkt skryta om hur fint datorchassi man har för sina nerd-polare så är det viktigare med vettiga funktioner, lättmoddat och trevligt att arbeta i.

Visa signatur

:)

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
Vad jag anser om utseendet på dessa lådor skiter jag i att skriva om eftersom det är DU som ska köpa en av dessa. Skit i vad de andra här tycker är snyggt då Bottle och Flamso inte kan komma med annat motiv än utseendet till att du ska ta PC7an. Dom vet inte vad du tycker är snyggast och kan inte styra din åsikt så skit i dom. Har man inte tänkt skryta om hur fint datorchassi man har för sina nerd-polare så är det viktigare med vettiga funktioner, lättmoddat och trevligt att arbeta i.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Det är ju rätt stor skillnad i utrymme men jag hade kört på en Scandinavian för att den är betydligt mycket bättre att arbeta i, har tjockare plåt samt är snyggare. Att den är snyggare är iofs upp till var och en men de andra två är väl av en lite mer "normal" åsikt

Sen är det bättre för hårddiskarna att få kall luft på sig och de är inte speciellt varma heller. Fast vill man ha crashande hårddiskar, fine by me. Kylningen är bra i PC7 också och det är som sagt bättre att arbeta i och betydligt mer stabilt än Kandalf (om du väljer Alu-versionen). Thermaltake gör aluminiumchassin, visst. Men de är enormt tunn plåt vilket bara ökar resonansen, skapar instabilitet och får andra otrevliga bieffekter. Mitt Tsunami är tex. grymt skevt och det har det varit sen jag satte i alla komponenter från början. Dock inte när jag packade upp den.
(ja, öm tå )

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryderman
massa text.

Härligt bra svar och omdöme. Det är just sådant som gör detta forumet så angenämt att besöka.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller