Permalänk
Medlem

Min Bart gravyr på Plexi

Nu har jag graverat Bart Simpson på Plexi..men jag vill ha era förslag på vad och vart jag ska frosta och gärna med vilket stift också..

här är gravyren iaf (det speglar sej lite)

//Anders

Permalänk
Medlem

Haha, jättesnyggt! Gjorde du det för hand, eller i maskin?

Visa signatur

/Lubrik

Permalänk
Medlem

vadå för hand lr maskin?? jag la motivet under och graverade..vf skrattar du för??

Permalänk
Medlem

Snyggt!!

Om du ska frosta något, så tycker jag att du ska frosta "skinnet", alltså armar, ben och huvud.
Vilket stift du ska använda vet jag inte...

Men jag tycker nästan det blir bäst om du inte frostar något, utan låter den vara som den är!!

Visa signatur

Torxx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av torxx
Snyggt!!

Om du ska frosta något, så tycker jag att du ska frosta "skinnet", alltså armar, ben och huvud.
Vilket stift du ska använda vet jag inte...

Men jag tycker nästan det blir bäst om du inte frostar något, ytan låter den vara som den är!!

QUOTE!

Håller med torxx med allt gällande din snygga gravyr

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

okej..då får den väl vara som den är då..jag blev ganska nöjd..men den va ju inte så svårt precis..får väl ge mej på lite svårare saker..mer detaljer o sånt nåt tips på en gravyr som inte är allt för svår??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McNuggle
okej..då får den väl vara som den är då..jag blev ganska nöjd..men den va ju inte så svårt precis..får väl ge mej på lite svårare saker..mer detaljer o sånt nåt tips på en gravyr som inte är allt för svår??

En snygg tribal är aldrig fel

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

hehe okej..får la göra nåt sånt då o lägga upp

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McNuggle
vadå för hand lr maskin?? jag la motivet under och graverade..vf skrattar du för??

sorry för OT men...

tar du allt folk säger som negativ kritik eller?

"Haha" = kul motiv kanske?

"jättesnyggt" = komplemang, ta åt dig av det!

"Gjorde du det för hand, eller i maskin?" = Det fins faktiskt maskiner som gör sånt här, kallas CNC-fräs!

Faan va negativa vissa är!

Permalänk
Medlem

/najs
bart is the shit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Philip Thulin: men det lät som negativt förälåt så mkt då..har en bild på Homer Simpson ska jag göra den lr en tribal?? vad tkr ni gott folk..bra att ni kmr den är snygg ni kan gärna få ge mej nån bild på en tribal..inte för svår bara

//Anders

Permalänk
Medlem

Snygg gravyr Anders.

Kan du skicka bilden på Homer simpsons.

Här fins en del Tribal bilder

http://search.deviantart.com/searchcraft/?cmd=1&offset=24&sea...

Sedan så finns ju altid google..

Permalänk

försök med denna om du vill ha mer detaljer................
http://usuarios.lycos.es/clahusen/posters/Poster%20Simpson%20...

Permalänk
Medlem

tack så mkt..Timpan89: Här e Homer Simpson http://www.simpsoncrazy.com/homer/33.gif PS! jag har förminskat min lite.. adam_ramone: haha aa visst säkert..den blir nog lite svårt ska sätta mej imorgon och gravera nåt snyggt..funderar på Homer Simspon asså lr ska jag ta en tribal?

Edit: jag ska nog göra hela Simspon familjen om det får plats vad tror ni om det??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip Thulin
sorry för OT men...

tar du allt folk säger som negativ kritik eller?

"Haha" = kul motiv kanske?

"jättesnyggt" = komplemang, ta åt dig av det!

"Gjorde du det för hand, eller i maskin?" = Det fins faktiskt maskiner som gör sånt här, kallas CNC-fräs!

Faan va negativa vissa är!

Håller verkligen med. Vissa personer är ju så satans negativa... Finns bara en sak att göra, trycka på "Bakåt" i explorer, och hitta en annan tråd där folk uppskattar svaren iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muhihihaha
Håller verkligen med. Vissa personer är ju så satans negativa... Finns bara en sak att göra, trycka på "Bakåt" i explorer, och hitta en annan tråd där folk uppskattar svaren iaf.

OT: Explorer? FF FTW!
Fin gravyr.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exsmex
En snygg tribal är aldrig fel

en tribal är A-L-L-T-I-D fel!

snygg bart btw!

Permalänk
Medlem

muhihihaha: man kan uppfata saker på olika sett.. jag ska nog göra Homer Simpson..lägger upp den idag när jag är klar med den..hela familjen fick inte plats :(..får åka o hämta lite mer plexi gratis i veckan

Här är min Tribal iaf (lampan speglade sej)