Lag på att informera spelare hur länge dom har spelat??

Permalänk
Medlem

Lag på att informera spelare hur länge dom har spelat??

Undra bara har det blivit Lag på att informera spelare på hur länge man har spelat,tänkte mest i GW så kommer det upp en liten text varje timma som påminer hur länge man har spelat,frågade och flera sa att det har blivit lag på detta stämmer det??
och i så fall vilka andra spel har denna funtion har t.e.x.wow det???

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Lag på hur länge man spelat? Låter rätt skojj ändå
Undrar om det är sant

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Jag har svårt att tro att det har blivit en lag på det.
Vad jag tror så är det för att man inte ska glömma bort tiden.
Men det är ju oxå bara vad jag tror

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

Finns vissa länder som har viss form av lag av det, dock gäller detta bara Kina så vitt jag vet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Korea har väll nått sånt bjäffs, men här i sverige existerar inte nått sånt (inte för att man skulle följa den lagen eller nått, men ändå)

Och om vi nu hade någon sån lag så skulle nog fler mmorpgs än GW ha ett sånt där iriterande meddelande

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk
Medlem

sen även på japanska servers så blir man disconected efter 3timmars spelande (vad jag har hört) sen måste man vänta 1timma för att spela igen, sen den där lagen tydligen så var det nått i englad som dom hade bestämt det men som sakt vet inte om det är sant...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

<OffT>
En bra och trevlig grejj är att börja nya meningen med stor bokstav. Även punker, kommatecken samt någon slags meningsbyggnad kan vara bra för att göra sig förstådd.
</OffT>

Annars en ganska bra lag imo. Folk (inklusive mig) spelar alldeles för mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
<OffT>
En bra och trevlig grejj är att börja nya meningen med stor bokstav. Även punker, kommatecken samt någon slags meningsbyggnad kan vara bra för att göra sig förstådd.
</OffT>

Annars en ganska bra lag imo. Folk (inklusive mig) spelar alldeles för mycket.

gud vad jobbigt det måste ha varit för dig att han inte använde något av det som du nämnde i mitt fall så hade jag absolut inga som helst problem med att läsa det i alla fall det kanske vore en bra idé att sluta påpeka folks stavning hela jä*la tiden och istället bara skriva det du ska skriva
nu behöver inte du påpeka att det jag skrivit inte har någonting med ämnet i denna tråden att göra för det är jag väldigt väl medveten om

Permalänk
Medlem

Skulle inte tro att det ha blevit lag på det men dom vill nog försöka hindra folk från att bli spelberoende eller bara påminna om att ta en pause då många glömmer sådant när dom är som mest inne i spelet. (:

anarkizt: Skjöt du dig själv istället, bara irriterande när folk som du kommer och ska rätta folk hela j*vla tiden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
<OffT>
En bra och trevlig grejj är att börja nya meningen med stor bokstav. Även punker, kommatecken samt någon slags meningsbyggnad kan vara bra för att göra sig förstådd.
</OffT>

Annars en ganska bra lag imo. Folk (inklusive mig) spelar alldeles för mycket.

Du vet att grej stavas med ett j va? Det är rätt svårt med trovärdigheten som språkfascist om man inte behärskar språket ordentligt själv.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
<OffT>
En bra och trevlig grejj är att börja nya meningen med stor bokstav. Även punker, kommatecken samt någon slags meningsbyggnad kan vara bra för att göra sig förstådd.
</OffT>

Annars en ganska bra lag imo. Folk (inklusive mig) spelar alldeles för mycket.

grejj?
"nya meningen"? Du menar väl "nya meningar"?
punker? Är det en ny stil?
Du menar väl "Annars är det en ganska..."

Jag förstår inte ens anledningen till påhoppet här...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anarkizt
<OffT>
En bra och trevlig grejj är att börja nya meningen med stor bokstav. Även punker, kommatecken samt någon slags meningsbyggnad kan vara bra för att göra sig förstådd.
</OffT>

Annars en ganska bra lag imo. Folk (inklusive mig) spelar alldeles för mycket.

Offtopic: Vafan? Du har ju mer stavfel än han, så lägg av nu!

Ontopic: Det verkar vara en vettig lag, den borde komma hit till Sverige, om man ska spel MMORPGS ska man spela måttligt!

Visa signatur

"Radeon äger väl alla kort just nu, men om du ska slänga ut den summan pengar på kort rekomenderar jag att vänta några måndader tills Geforce FX kommer. Kommer hamna på samma pris som 4600 resp 9700PRO idag. Och du kommer få ett kort nära 2x radeon kortet!" Den 19 december 2002 skrevs denna lögn här på Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Haha Anarkizt, ägd! :>

OnTopic

En sån lag vore väll rätt vettig, samtidigt så tycker jag det är upp till var och en hur mycket de vill spela. Vafan, folk får väll lära sig att ha självbehärskning

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

vafan orka sitta i MC(wow) som tar 4 timmar också drar det över att man bara får lira 3 timmar i rad, skulle vara helt fucked up ;O

Permalänk
Medlem

Det beror på att en tjej i kina satt och spelade Wow så länge att hon stöp ihop och dog framför datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av da3daluz
Det beror på att en tjej i kina satt och spelade Wow så länge att hon stöp ihop och dog framför datorn.

Knappast "beror på" snarare "bland annat på grund av".

Låter ju rätt dumt om man skulle göra ett nytt lagförslag för att EN av flera hundra miljoner dör.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

tror det var någon korean som lirade par dagar nonstop så han dog
för mig jag läste det.

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Hehe, jag lirar också GW, och "You have been playing for 3 hours. Please take a break."-meddelandena är rätt kul. Jag har inte hört talas om nån lag, men det är mycket möjligt att det finns i nåt land där GW säljs.

Visa signatur

Ping-pong is pingis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha Anarkizt, ägd! :>

Shit vad skit man fick här då!

Jag ber om ursäkt. *viftar med vit flagg*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänk över dina medelanden nästa gång, det var lite onödigt att skriva som du skrev? :>

Visa signatur

nobody hates you more than your reflection.

Permalänk
Medlem

Varför ska alltid allmänheten få sota för vad idioterna gör? Att någon dödar sig själv på ett så otroligt dumt sätt är väl inte MITT problem? Helt moraliskt fel med en sådan lag imo.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man ska få spela så länge man vill, man betalar ju ändå för spelet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
sen även på japanska servers så blir man disconected efter 3timmars spelande sen måste man vänta 1timma för att spela igen sen den där lagen tydligen så var det nått i englad som dom hade bestämt det men som sakt vet ju inte om det är sant...

Nej, men däremot i Kina så är det så.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

anarkizt: Return owned.

Permalänk
Medlem

anledningen att man dör om man sitter för länge är att hjärtat inte orkar börja jobba. så man bör inta någon form av energi (godis/läsk) sen börja röra sig långsamt (kontors-gympa) sen resa sig sakta. och se till att man äter ordentligt efteråt (och dricker).

Jo i Japan har man inga sådana regler men i kina... synd att inte Farmarna hade det problemet... (Röstar för byte av klient i kina)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1