Permalänk
Medlem

DJ Program

Tjena

Söker efter program som gör det enkelt att vara Discjockey typ. Alltså skifta mellan låtar utan att det blir stopp mellan dem mm. Att under slutfasen av en låt påbörja nästa låt o så småningom försvinner ju den ena låten..Om ni förstår vad jag menar.. Kanske är lättast att ha två Winamp-fönster igång o köra igång den ena låten (i de ena winamp-fönstret) precis innan den andra låten ( i det andra winampfönstret) är slut...

Permalänk
Medlem

Då har jag ett ass bra pogram !!! det heter Virtual DJ 2 det är ass bra brukar använda det när jag är dj !! där för jag brukas kalla Dj-Bufffe

Mvh Dj-Bufffe

Visa signatur

Bufffe

Permalänk
Medlem

finns ju en fade-funktion i winamp, går att ställa in hur mycket det ska fade:as

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

var hittar jag fade-funktionen i winamp?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x3mdream
var hittar jag fade-funktionen i winamp?

Om du har winamp modern-skinnet, så precis under högtalarbalansen (höger/vänster) på vänster sida om equalizern så kan du ställa in hur mycket övergången ska vara. Vet dock inte om du måste ställa in nåt annat för att den ska fungera.
Lägger upp en bild:

Vet inte om den är så bra iof. Och det känns ju inte så proffsigt

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem

hehe sant...hittade dock ett fade-plugin till winamp som fungerade utmärkt med två winamp öppna!!

Permalänk
Medlem

Använder själv TRAKTOR DJ Studio 3, mycket bra program.

Screen:

Permalänk
Medlem

virtual dj 3 är ju fint. två "turntables" som du drar in mp3or på. du kan pitcha låtarna också. ser ut precis som en "riktig" dj setup också. och du kan t.o.m. skratcha! (häääftigt va )

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD