Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Hur funkar GPS på denna mobil?
Är det bara att instllera TomTom? Kostar det att använda kartor, behöver man någon speciell dosa? Vad kostar TomTom?

Öh, Qtek 8310 har inte GPS.
Däremot går det säkert att koppla den till en GPS-mottagare via bluetooth.

Visa signatur

Relaxen und vatch das blinkenlights!
http://www.blinkenlights.tk

Permalänk
Medlem

Finns ett gratisprogram till Mobile 5.0 som heter Pocket Streets. Det tillsammans med en GPS-modul torde göra susen.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Men det finns ju redan färdiga kartor eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Hur funkar GPS på denna mobil?
Är det bara att instllera TomTom? Kostar det att använda kartor, behöver man någon speciell dosa? Vad kostar TomTom?

Det fungerar kanon!
Jag använder Tom Tom Mobile 5 tillsammans med en Bluei-GPS.
Flyter på kanon! Precis som på en vanlig Tom Tom-navigator!
Det kostar att köpa både kartor och tomtom, finns olika paket på deras svenska hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hjulspinn
Jag gick över just från en 7070 till en 8310, enorm skillnad på telefonerna!

Videouppspelning mycket bättre, går liksom att få i fullskärm på rätt ledd och utan att det hackar och buffrar (gick ju knappt att köra 100kbps video i 7070:n)

Grymt fin skärpa i 8310-displayen, ser knappt pixlarna

Har inte haft den så länge än, men ska mata mitt 256MB minneskort med allt möjligt smått och gott snart. Kameran suger hästballe, fördröjningen är på tok för lång. (spelar iofs ingen roll då jag beställde en KM Dynax 5D + objektiv paralellt med mobilen )

Kan slänga upp videosekvenser från mobilen senare om det är önskvärt.

Äldre smartphone-spel verkar inte visas i fullskärm då pixlarna är färre (tyvärr). Körde Worms World Party på 7070:n utan större problem, det går kanonfint i 8310:an men då blir det med en svart ram runt spelet.

jobbigt att worms inte finns till QVGA fullskärm...då hade jag lätt köpt det känns fel att köpa det som finns då det säkert kommer till qvga inom en snar framtid...
omdet inte redan kommit? nån som vet? jag har då inte hittat någon som helst info...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

PicoDrive (Genesis)

Någon som har testat det? Hur installerar man? Tacksam för hjälp

Permalänk
Medlem

jag har provat det och det funkar, köra sonic på telefonen fast lite jobbigt tyckte jag så spelar faktiskt aldrig...pga att det är så svårt att styra...

bara att ladda ner och installera som vanligt, jag minns faktiskt inte

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kan du inte försöka att minnas Eller lista ut. Jag har kopierat over filerna FileDialogSP.dll och PicoDrive till mitt minneskort på mobilen. Sen gick jag in i FileManeger óch öppnade PicoDrive. Funkar bra, men sen är det enda jag kan göra är Load ROM (?) och ställa in knapparna. Vad gör man?? Tack!

Permalänk
Medlem

Exakt var är länken till det där USB storage-programmet? Hittar det inte i tråden överhuvudtaget.

edit: Hittade det nu men det säger att det inte kunde installeras på grund av att det inte har tillräcklig behörighet...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Exakt var är länken till det där USB storage-programmet? Hittar det inte i tråden överhuvudtaget.

edit: Hittade det nu men det säger att det inte kunde installeras på grund av att det inte har tillräcklig behörighet...

Du måste låsa upp telefonen, guide finns här:
http://www.smart-resource.com/forum_viewtopic.php?24.1597

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Ahh danke nu fungerar det.

Microsoft... låst telefon... varför är jag inte förvånad?

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Hej
Vilken sorts javaprogram stödjer Qtek 8310 med Wm5 ?
Funkar även javaprogram och spel från andra mobiler?
Mvh
Olasam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne_W
Kan du inte försöka att minnas Eller lista ut. Jag har kopierat over filerna FileDialogSP.dll och PicoDrive till mitt minneskort på mobilen. Sen gick jag in i FileManeger óch öppnade PicoDrive. Funkar bra, men sen är det enda jag kan göra är Load ROM (?) och ställa in knapparna. Vad gör man?? Tack!

ja då funkar det ju du behöver bara roms spelen är ju roms, what's the problem?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått min telefon! Den verkar riktigt nice. Första intrycket var finfint. Gillar att bläddra runt i menyerna och det verkar vara en genomtänkt telefon.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Har ni uppgraderat era telefoner? Det kom en uppgradering på qtek.se för inte så länge sedan.
Ganska många förändringar som jag hoppats på!

Permalänk
Medlem

jag har uppdaterat min telefon för inte så länge sedan

telefonen har börjat gå lite snabbare, comm manager har fått nytt utseende m.m

www.smart-resource.com för bättre respons vad gäller Qtek!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Uppdaterade också till nya romen.

Den är märkbart snabbare, ny comm manager sen ska den ju ha EGDE-stöd nu också, inget jag provar än dock, tror inte ens jag har täckning för det här i stan faktiskt, tyvärr =/

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Hittar inte den nya firmwaren på qtek.se.
Kan nå länka så vore det trevligt.
Har 8300

Permalänk
Medlem

Har kört med både 9100 och 2020i och mina erfarenheter om dessa telefoner är att de har buggat rätt så mycket. t.ex 9100an krånglar och byter skärm när man ska svara och den är allmänt seg. 2020i startade om sig gång på gång och totalraderade allt som låg i minnet. bortsett från dessa buggar så tycker jag att qteks telefoner är mycket trevliga.

Visa signatur

mm.................

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboy
Hittar inte den nya firmwaren på qtek.se.
Kan nå länka så vore det trevligt.
Har 8300

Du måste registrera dig, sen hittar du det på medlemssidorna

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Hur kan jag installera program på mobilens minneskort? Går inte att installera så många program annars.

Ska uppgradera os nu, det står att all information försvinner. Även min kontaktlista? och alla nummer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Hur kan jag installera program på mobilens minneskort? Går inte att installera så många program annars.

Ska uppgradera os nu, det står att all information försvinner. Även min kontaktlista? och alla nummer?

synka alla kontakter med active sync till outlook så kan du bara skicka över dom igen efter.

Nya uppdateringen har stöd för EDGE, vilket jag provade idag. Bra mycket snabbare än GPRS, nästan i klass med WLAN

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Vart kan man testa EDGE?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Parse
Vart kan man testa EDGE?

Finns i de flesta lite större samhällen tror jag (över 10000 invånare) eller nåt sånt, har för mig att jag läst nåt om det på telias hemsida. Sen är det väl bara telia som har EDGE ännu va?

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

synd bara att det är så dyyrt :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

Är det samma pris på mängden data som med GPRS, bara det att man hinner få hem mer per tidsenhet eftersom att det går snabbare?

Är riktigt sugen på en 8310, hade dock hoppats på att den skulle gå ner lite i pris, har ju hållt samma pris sen den kom, men den är ju äldre nu.

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte_amal
Är det samma pris på mängden data som med GPRS, bara det att man hinner få hem mer per tidsenhet eftersom att det går snabbare?

Är riktigt sugen på en 8310, hade dock hoppats på att den skulle gå ner lite i pris, har ju hållt samma pris sen den kom, men den är ju äldre nu.

Priset är detsamma som GPRS, det görs ingen skillnad mellan dom två teknikerna tydligen

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Vi testar 9100 och 8310 och skall snart också testa den nya snäckskals modellen på jobbet.

Trevligt med nya romen som kom är bland annat edge samt push-mail funktion samt remote wipe.

Puch-mail är trevligt så man slipper sitta på platts för att få mailen.
Tryck på Whipe på servern och telefonen installerar om sig på momangen

Bra om den blir stulen och man vill inte att någon skall kunna få se innehållet.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Funderar på att slå till på en Q8310 eller Q8300. Funderade på om någon försökt sig på att läsa e-böcker på dessa? Antar att vanliga .txt och .doc filer fungerar men hur är det med Microsoft Reader eller pdf? Är skärmen allt för liten för att det ska vara bekvämt att läsa?

Väldigt tacksam för svar

Edit: tips om bra e-bookläsarprogram vore trevligt också.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Finns det något LITET bluetooth tangentbord som passar till Qtek 8310?
Mvh
Olasam