Permalänk
Medlem

det är på svenska!

men vart ligger radion i mobilen? eller finns det inte? vart laddar jag hem isf?

hittade det nu: engelsk dock!

http://www.resco.net/smartphone/radio/downloads.asp

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

jag fick hem min gps mottagare idag,Holex GPSlim236, och försöker hitta kartprogram till luren..läste någonstans i tråden att pocket streets skall vara gratis..hittar dock inte det programet någonstans..på microsoft hittar jag bara gratis kartor till programet..vilket gratis program rekomenderar ni?tomtom5 mobile vore trevligt men jag vill inte ha något dyrt betalkör just nu..vill bara testa och se hur det funkar, därför är jag intreserad av något gratisprog..så vad skall jag ha och vart hittar jag det?

om ni skulle rekomendera något betalprogram vilket skulle ni då rekomendera? förutom tomtom mobile..
tacksam för svar

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem

Jag har lite önskemål

Vill ha en app som ersätter taskmanagern och som stänger alla program och inte bara minimerar dem.

Jag vill kunna importera mina SMS och kontakter från simkortet

Vill göra om "skrivbordet" precis som jag vill.

en bra filhanterare som klarar att ansluta till nätdiskar

och ett backupprogram som tar en total backup på hela telefonen

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

de flesta svaren hittar du hos http://www.winmobile.se

Permalänk
Medlem

ingen som har något bra kartprogram att rekomendera..har kollat på tomtom men de tar ju upp hela minneskortet på 1gb..vad finns det för andra alternativ?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen

Permalänk
Medlem

Nån som har fått mms att fungera med telia?

Manuella inställningar fungerar inte, och testar jag cabfilen så får jag nått felmeddelande om att den inte har tillräckligt hög behärighet i systemet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Nån som har fått mms att fungera med telia?

Manuella inställningar fungerar inte, och testar jag cabfilen så får jag nått felmeddelande om att den inte har tillräckligt hög behärighet i systemet

Efter att jag installerade senaste ROMen, fungerade CAB-filen som den skulle.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Någon som fått MMS och Halebop att fungera då?

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intrepid
ingen som har något bra kartprogram att rekomendera..har kollat på tomtom men de tar ju upp hela minneskortet på 1gb..vad finns det för andra alternativ?

Tomtom med kartor för skandinavien tog ca 250 MB på mitt minneskort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Efter att jag installerade senaste ROMen, fungerade CAB-filen som den skulle.

var hittar du ROMen?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
var hittar du ROMen?

Om man blir medlem i MyQtek kan man ladda ner uppdateringar.

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

har fått cab filen att fungera nu, men kan fortfarande inte skicka eller ta emot mms............bla

Permalänk
Medlem
Citat:

har fått cab filen att fungera nu, men kan fortfarande inte skicka eller ta emot mms............bla

Vad händer när du försöker skicka / ta emot? Har du startat om telefonen efter att du installerade CABen? Testat att updatera ROMen?

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

Jag har senaste romen. Det står bara "det gick inte att skicka dina meddelanden, meddelanden har sparats i utkorgen"

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har senaste romen. Det står bara "det gick inte att skicka dina meddelanden, meddelanden har sparats i utkorgen"

Står samma för mig... blir galen!

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att välja att gömma kontakterna som ligger på SIM-kortet? Ganska jobbigt med dubletter (Telefonens minne / SIM-minne).

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Någon som vet om det går att välja att gömma kontakterna som ligger på SIM-kortet? Ganska jobbigt med dubletter (Telefonens minne / SIM-minne).

Settings -> Phone -> Call options -> "Show SIM contacts"

Otroligt korkat ställe att stoppa in det på. Jag har en i-mate med det borde finnas på samma ställe på Qteken också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Settings -> Phone -> Call options -> "Show SIM contacts"

Otroligt korkat ställe att stoppa in det på. Jag har en i-mate med det borde finnas på samma ställe på Qteken också.

Ah, tackar! Inte första stället man letar på ...

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

nu börjar jag bli tokig på min 8310! den blir seg ibland och vill inte öppna de fönster som jag vill..t.ex. startmenyn vill inte komma upp fast jag trycker på den ett flertal gånger..lika så meddelande/epost menyn vill inte komma upp fast ja trycker nåra gånger..så jag startar om mobilen och då dyker det upp 3 nya sms som ja fått igårkväll men som kom fram nu!
sen brukar den ha problem med att hitta nät ibland..trots att jag vet att det finns nät där..så jag starta om mobilen och då hittar den nät på en gång..detta har hänt några gånger nu..börjar bli minst sagt lite jobbigt!!
vad kan det vara, något som jag kan fixa eller blir det till att lämna in den?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nu börjar jag bli tokig på min 8310! den blir seg ibland och vill inte öppna de fönster som jag vill..t.ex. startmenyn vill inte komma upp fast jag trycker på den ett flertal gånger..lika så meddelande/epost menyn vill inte komma upp fast ja trycker nåra gånger..så jag startar om mobilen och då dyker det upp 3 nya sms som ja fått igårkväll men som kom fram nu!
sen brukar den ha problem med att hitta nät ibland..trots att jag vet att det finns nät där..så jag starta om mobilen och då hittar den nät på en gång..detta har hänt några gånger nu..börjar bli minst sagt lite jobbigt!!
vad kan det vara, något som jag kan fixa eller blir det till att lämna in den?

Avslutar du program då och då? Annars ligger de och suger upp minnet ...

Start -> Mer -> Mer -> Uppgiftshanteraren -> Meny -> Stoppa Alla

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem

nej det har jag aldrig gjort..men det brukar inte vara så många program igång..i alla fall inte de gånger som ja kollat där tidigare..men då vet ja att jag ska göra så ibland..men ja tycker de är konstigt det där med sms och nätet..ibland går det inte att ringa mig heller..är som om den stänger ner på nå sätt..och så dimper dom ned när jag startar om telen, en dag senare..
finns det föresten någon apps för att starta om telen utan att behöva stänga av och sen sätta på?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska börja med att göra en 'hard reset', dvs, återställa telefonen helt till fabriksinställningar, och köra telefonen i någon dag utan att installera några program alls. Om du fortfarande upplever dessa problem kan nog problemet tyvärr vara hårdvarubaserat.

Kolla även om du har den senaste firmware-versionen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

okej, jag antar att jag får ta o testa det..vart gör jag en reset?har inte hittat det under inställningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen? Kan man installera Skype Mobile på denna telefon eller ej? Vore ju helt klart en mycket mer intressant telefon om det gick...

Visa signatur

Jisc™

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hence
Står samma för mig... blir galen!

Gick till en teliabutik igår och löste problemet. MMS var inte aktiverat på mitt abb. Detta trots att jag ringt till kundtjänst två gånger och frågat om tjänsten är aktiverad.

Permalänk
Medlem
Citat:

okej, jag antar att jag får ta o testa det..vart gör jag en reset?har inte hittat det under inställningar.

Start -> Mer -> Tillbehör -> Rensa Lagrat

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jisc
Hur är det egentligen? Kan man installera Skype Mobile på denna telefon eller ej? Vore ju helt klart en mycket mer intressant telefon om det gick...

Mja, Skype för Windows Mobile är gjort för PocketPC, dvs, anpassat för en touchscreen.
Programmet går att få igång på telefonen, men man måste köra ytterligare ett litet program med villket man kan emulera en muspekare, eftersom man måste klicka på en knapp för att logga in, villken man inte kommer åt annars. Detta måste bara göras första gången, dock. Sedan är det bara att köra.

Jag har själv provat, och det fungerar ok. Programmets interface ser inte riktigt ut som det ska, men man kan ringa och ta emot samtal utan problem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

finns det nått program för voip som fungerar med telefonen? vill gärna använda mitt tele2 abb.

Permalänk
Medlem

nytt skal

Har ett skal till Qtek 8310 som är i princip nytt. Skicka mejl om ni är intresserad så kan jag skicka lite foton. 300 kr ink frakten:)
Fixade fram ett skal förut för att jag tänkte skaffa mig en begagnad qtek 8310, igen för att jag tyckte om den så mycket men det blev en nokia n73 istället så nu har ja skalet kvar.
PMa eller skicka mejl till tha_neo99 @ hotmail.com

Permalänk
Medlem

jag har en hel telefon om någon är intresserad
http://www.sweclockers.com/market_show.php?id=33638

Visa signatur