Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Min telefon bugga ur totalt när jag testa denna homescreen, borde bero på att jag inte hade gprs pluginen installerad, liten varning bara.

Ni måste ha programmet Facade för att kunna köra mikkekas homescreen
Länk

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Min telefon bugga ur totalt när jag testa denna homescreen, borde bero på att jag inte hade gprs pluginen installerad, liten varning bara.

Pluginen jag använder är Facade och Efficiasoft GPRS monitor

Båda finns i gratis testversioner tror jag. Skulle gärna ge ut länkar till cracks osv men eftersom det är förbjudet här låter jag bli.

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Självklart hade jag facade installerat, tack för länken mikkeka btw.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Självklart hade jag facade installerat, tack för länken mikkeka btw.

nemas

Visa signatur

nej

Permalänk

Vilken typ av hörlurar passar 8310:an? Är det nån särskild kontakttyp? De som följde med är crap. De behöver inte handsfree för jag använder dem ändå bara för att lyssna på musik.

Visa signatur

"Samhället är anpassat efter människan, ändå måste vi gå 12 år i skola för att anpassa oss till samhället." /Ogrebeast himself
[ Min dator ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogrebeast
Vilken typ av hörlurar passar 8310:an? Är det nån särskild kontakttyp? De som följde med är crap. De behöver inte handsfree för jag använder dem ändå bara för att lyssna på musik.

Det är en 2,5 mm kontakt på 8310an.. om du köper en 2,5 -> 3,5 mm adapter kan du köra vilka hörlurar som helst...

Däremot måste du ha en speciellkotakt för att få ett headset funka med 3,5 mm adapter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ogrebeast

Jag köpte några som heter zip linq vilket har nån automagisk upprullningsfunktion vilket jag då tyckte verkade fiffigt, men den är mest ivägen. Men sen har jag bekymmer att när jag bara rycker ut hörlurarna så fattar inte telefonen att jag har gjort det och att den ska använda högtalren i telefonen. Och efter det får man tjorva lite med att ställa in handsfree och sen tebax till vanligt.

Permalänk

Nåt jag stör mig enormt på är att det inte finns någon tidtagningsfunktion i Qteken. Nån som vet om det finns nåt program att installera som har det?

Visa signatur

"Samhället är anpassat efter människan, ändå måste vi gå 12 år i skola för att anpassa oss till samhället." /Ogrebeast himself
[ Min dator ]

Permalänk
Medlem

Ja, finns flera, hittade inget gratis just nu men det finns. Annars finns detta:
http://www.pocketkai.net/asp/en/details.aspx?366

kostar dock pengar (borde hittas som warez via google)

Visa signatur

nej

Permalänk
Medlem

Läst igenom hela tråden nu men känner inte att jag fått svar på följande. Hoppas någon orkar/kan hjälpa mig

1 - Kan man välja hurvida man vill att telefonen ska spara bilder på minneskortet istället för det interna? Detsamma gäller SMS, E-post och cachen för när man surfar!?
2 - Kan man "vrida" skärmen när man surfar med Internet Explorer? Så man får en lite bredare skärm.
3 - Kan någon tipsa på ett bluetooth headset de är nöjda med? Är det t.ex. bara att använda ett av Sony Ericssons headset?

Tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gislo
Läst igenom hela tråden nu men känner inte att jag fått svar på följande. Hoppas någon orkar/kan hjälpa mig

1 - Kan man välja hurvida man vill att telefonen ska spara bilder på minneskortet istället för det interna? Detsamma gäller SMS, E-post och cachen för när man surfar!?
2 - Kan man "vrida" skärmen när man surfar med Internet Explorer? Så man får en lite bredare skärm.
3 - Kan någon tipsa på ett bluetooth headset de är nöjda med? Är det t.ex. bara att använda ett av Sony Ericssons headset?

Tack!

1 - Ja.

2 - Nej, inte i explorer iallafall.

3- Går bra med vilket bluetooth-headset som helst, har dock inget att rekommendera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Idag när jag försökte skicka ett MMS till en polare så fick jag upp ett felmeddelande.

" Det finns inte tillräckligt med ledigt utrymme för att mot ta meddelandet"

Förstår att det är lite utrymme. Men har 15mb på telefonen och 30mb på minneskortet. Tömt internetcache osv. Men fortfarande samma fel. Inget SMS ligger sparat, inget MMS heller.

Hjälp

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

hur använder jag gprs?vart kopplar ja upp mig?
varför kan ja inte ta emot mms?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Medlem

Du måste ladda ner inställningarna för det.

Ladda ner här: http://www.myqtek.com/sweden/produkter/8310/instaallningar.as...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Woolman
Du måste ladda ner inställningarna för det.

Ladda ner här: http://www.myqtek.com/sweden/produkter/8310/instaallningar.as...

är det samma inställningar för S200?

Permalänk
Medlem

Nej det är inte samma inställningar, men gå in på www.qtek.nu och välj produkter. Där inne ska du kunna ladda ner till just S200

http://www.qtek.nu/sweden/produkter/s200/instaallningar.aspx
Om du inte orkar leta själv.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

nu funkar mms o gprs..men nu har jag samma problem som "svennen"..hur gör jag för att telefonen inte ska koppla upp sig automatiskt på gprs om jag inte har någon koppling till wifi när jag går in i iexplorer? vill ha kvar alternativet att använda mig av gprs men jag vill inte bli uppkopplad automatiskt..

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen

Permalänk
Medlem

vilken version har den nyaste romen?

köpte precis en 8310 och vet ej om jag har den nya programvaran.

Kan inte registrera mig på www.qtek.nu

Eller om nån har screenshot på den "nya" comm managern"

Permalänk
Medlem

finns det något bra program för att läsa exeldoc i 8310?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av intrepid
finns det något bra program för att läsa exeldoc i 8310?

Följer med på skivan man får med i kartongen!

Permalänk
Medlem

Hur får man larmet att ringa mer, jag vaknar inte om det ring 5 sekunder var tionde minut...finns det kanske nån applikation att ladda hem`?

Permalänk
Medlem

som någon undrade: hur ändrar jag i starmenyn? utan extra program? vill bara lägga till några program i startmenyn..någon sa något om regedit..hur kommer ja in i de på mobilen?finns det andra sätt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1. Någon mer här, som tycker att joysticken är lite lös, man kan vicka lite på den utan att telefonen registrerar knapptryckning??

2. Kan inte registrera min 8310 hos qtek.nu, vad beror det på? står bara att jag inte köpt den via brightpoint??

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goldmund
1. Någon mer här, som tycker att joysticken är lite lös, man kan vicka lite på den utan att telefonen registrerar knapptryckning??

2. Kan inte registrera min 8310 hos qtek.nu, vad beror det på? står bara att jag inte köpt den via brightpoint??

1. Ja, den kan vara lite lös, men så länge den funkar är jag nöjd

2. Som det står, du har inte köpt den av brightpoint. Och då är det mest troliga att du köpt den av dangaard. Kolla deras hemsida http://www.smartmobile.se

Visa signatur

nej

Permalänk
Citat:

som någon undrade: hur ändrar jag i starmenyn? utan extra program? vill bara lägga till några program i startmenyn..någon sa något om regedit..hur kommer ja in i de på mobilen?finns det andra sätt?

Skapa en länk av programmet och lägg länken i \Windows\Start Menu\

Permalänk
Medlem

Det går att fixa så att cachen sparas på minneskortet, finns nått registervärde som ska ändras. sök upp det på modaco.com.

Sen till det där med MMS, finns inte tillräckligt med utrymme... Fan har inte kvar min 8310 men löste det ganska enkelt. Kontrollera så att den konverterar om storleken på bilden till max 100 kb. Typ gå in och ändra bild storlek till stor istället för ursprunglig under inställningar i meddelande.
Tror att det var det som var felet

Permalänk
Medlem

dåså, en fråga till..hur gör jag så att alarmet ringer mer än en gång?vaknar fan aldrig av det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

dåså, en fråga till..hur gör jag så att alarmet ringer mer än en gång?vaknar fan aldrig av det!

Jag kör en lång Mp3-låt som signal, då vaknar man alltid.

Någon som har Halebop, 8310 och MMS? Jag får inte mina inställningar att fungera, kan någon vänlig själ ge mig lite tips?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

köpte en qtek 8300 idag

Visa signatur

Aspire X-Qpack black/green |-| AMD64 4000+ |-| X1900XTX 512MB |-| 2GB RAM PC3200 |-| MSI m-atx 7.1 |-| 420w

Permalänk
Medlem

finns det någon svensk-engelsk ordbok som man kan lägga in i telen?

Visa signatur